300 DC

Gestart door Impact AV, december 13, 2020, 22:05:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Impact AV

Ik heb een 300DC met een defekt trafootje. Het gaat om onderdeel L002 in de partslist uit de service manual TS15708030.  Iemand toevallig dit onderdeel liggen??  Alternatief is ook welkom voorlopig.
Thanks....

lieven

#1
ben je zeker dat het L002 is want dat is een van je voedingstrafos.

edit: Ik zou eerst kijken (meten) of de zekeringen FP04 - 05 niet gesprongen zijn (deze staan namelijk direct achter deze trafo)

HAL9000

Ik heb de fotos via WhatsApp al ontvangen. Ik ben alleen bang dat dit niet het enige is dat er kapot is. Ik zie bij R-kanaal kapotte weerstanden zitten en nieuwe 9mm torren die er iet horen.
Ik ga binnenkort aan een sm7 beginnen. Ik kan pri en secundair dan so meten. Bij precies 230vac.

Het blijft toch heel ergvgek dat deze trafo is doorgebrand.

Jon

Verstuurd vanaf mijn SM-G770F met Tapatalk

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Impact AV

Ik denk dat ik toch maar een totaal revisie laat doen....

HAL9000

Citaat van: Impact AV op december 16, 2020, 14:10:18
Ik denk dat ik toch maar een totaal revisie laat doen....

Zoals ik de machine nu ziet is totaal opnieuw opbouwen wellicht nodig.  :yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Vinyl_Fuchs

Zo'n beauty is het zorgvuldig repareren wel waard.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

HAL9000

Citaat van: Vinyl_Fuchs op december 18, 2020, 18:08:26
Zo'n beauty is het zorgvuldig repareren wel waard.
Ja dat zeker. Ik wil dit apparaat wel aannemen als nieuw project. Echter moet ik 14 andere projecten eerst voorrang geven en afmaken. Ik wil ze voor eind van dit jaar afmaken. Aangezien ik na vandaag 2.5 weken vrij heb. En Eindelijk genoeg tijd heb om ze te behandelen.

Die 300dc zie ik van de fotos al goed. Dat het een uitgeleefd Exemplaar is.  Heeft veel energie en tijd  nodig om die weer tip top te maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G770F met Tapatalk

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Ik had de foto's reeds gezien en de kleine trafo ziet er aardig gehavend uit.
Wanneer deze in sluiting staat, en dat is hoogstwaarschijnlijk het geval, heb je een behoorlijk probleem.
Eerst maar eens kijken hoeveel secundaire wikkelingen deze heeft en dan een vervanger zoeken of op ebay kijken voor een vervanger.
De voedings elco's staan ook bol, althans het kunststof omhulsel wat niet altijd zegt dat het alumininium ook bol staat.
Driverboards en andere moeten ook zeker goed aangepakt worden.
Ik ken deze als mijn broekzak.  clown1



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

Waar is dat kleine trafootje voor?