Wat doet deze elco daar ?

Gestart door Ronnie61, oktober 28, 2020, 09:19:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronnie61

Ik heb in het versterker gedeelte al een topic lopen voor een andere opmerking, maar ik heb ook nog een vraag voor een techneut (wat ik zelf niet echt ben... ) Ik heb deze week een PM-72 overgenomen, het apparaat is in nieuwstaat, maar bij inwendige controle kwam ik aan de onderkant deze elco tegen, weet een van de techneuten hier of dit zo hoort ? en zo ja, wat is de reden van deze plaatsing ? Helaas is er op internet verder weinig info over de PM-72 te vinden waarop dit te zien is, ik heb 1 foto op een Franse site gevonden van de onderkant en daar zag ik deze elco niet zitten.  :|

HAL9000

Dit is wel origineel. Waarschijnlijk zal het een kleine modificatie zijn geweest. Dit kom je vaker tegen bij ontwerpen dat er na testen tóch nog een extra condensator wordt geplaats.  :yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Ronnie61

Citaat van: HAL9000 op oktober 28, 2020, 10:35:35
Dit is wel origineel. Waarschijnlijk zal het een kleine modificatie zijn geweest. Dit kom je vaker tegen bij ontwerpen dat er na testen tóch nog een extra condensator wordt geplaats.  :yes:

Ok bedankt voor je snelle reactie, dat maakt me wat geruster nu ik weet waarom :-D

SB_Marantz

#3
Die elco hangt aan 1 kant aan een transistor, en met de andere kant aan ground.
Kan ook met een ceramisch c'tje.
Om brom te voorkomen.
Kan aan een klein signaal transistortje hangen of een driver .....kijk maar eens en tevens naar de soldeerverbinding wat ik al eerder aangaf.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Ronnie61

Citaat van: SB_Marantz op oktober 28, 2020, 13:01:11
Die elco hangt aan 1 kant aan een transistor, en met de andere kant aan ground.
Kan ook met een ceramisch c'tje.

Thanks  :-)