Firmware update DV4200 DVD speler

Gestart door bfn, juni 15, 2006, 17:17:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bfn

Na een frustrerend gesprek met het Service punt van Marantz in Elst ben ik erachter dat er firmware updates ebschikbaar zijn voor de DV4200.

Zij willen deze echter niet vrijgeven en alleen updaten na een technische beoordeling en reiniging van het apparaat.

Ik moet hem dus ter reparatie aanbieden  :oops:

Is er iemand die over deze firmwares beschikt en deze wil delen, en weet iemand of je kan achterhalen welke versie er nu in zit???

Alvast bedankt

Maurice

Hmmm, balen....  :?

Want ik wil ook zo'n update wel.

Kinderachtig dat dit dan weer via een reparatie en reiniging moet.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

bfn

De regio hack had ik inderdaad al gevonden, werkt goed en erg eenvoudig.

Je kan daar ook de codes vinden om hem geschikt te maken voor svcd en vcd afspelen... 8)

Maurice

Ik heb over dit onderwerp contact gehad met iemand van Marant Nederland:

CiteerBeste Roel,

Korte tijd geleden heb je mij benaderd voor het Marantz Forum (http://marantz.heuveling.biz).
Je gaf toen aan dat indien er problemen zijn, ik contact met jou kan opzoeken.


Nu zit ik zelf met een probleem, waarvan ik ook weet dat er meerdere personen last van hebben.

Mijn DV4200 (OSE) dvd-speler heeft erg veel moeite met gebrande dvd's. Nu had ik hier zeer weinig problemen mee, aangezien ik alleen films huur, maar in mijn omgeving zijn er steeds meer mensen die hun trouw- en kinderfilms willen laten zien. Ik vind het dan wel erg jammer dat mijn dvd-speler dit niet kan afspelen, terwijl een willekeurig merkloos apparaat van een paar tientjes alles kan afspelen.

Is hier niet een oplossing voor, bijv. in de vorm van een firmware update?


Ik hoor graag van je!


Met vriendelijke groet,


Maurice Heuveling


Zijn reactie:

CiteerBeste Maurice,


De Dv4200 en de OSE hebben een loopwerk aan boord uit de tijd toen de strijd tussen DVD+ en DVD- nog niet gestreden was en om die rede zijn deze loopwerken daar niet op gespecificeerd.
Dit houd echter niet in dat de spelers deze formaten totaal niet spelen maar dat je heel omzichtig met het branden van DVD?s moet omgaan.

Wat ik over het algemeen uit de markt hoor is dat + het op deze spelers goed doet en dat je op een lage speed moet branden en een disc at once sessie meot doen.

(De dv4200 het zo min mogelijk moeilijk maken.) dan gaat het meestal wel goed.
Een software update is hiervoor niet mogelijk daar het om een stukje hardware gaat.


Ik hoop je hier voldoende mee geinformeerd te hebben.

Mijn vervolg:
CiteerBedankt voor je reactie.

Aangezien het om een stukje hardware gaat, moet het dus ook mogelijk zijn om een ander loopwerk te plaatsen. Weet je ook welk loopwerk hiervoor geschikt is?

Ik heb namelijk niet de mogelijkheid om anderen op te leggen hoe zij hun dvd's moeten branden. Verder heb ik zelf ook verschillende resultaten met exact dezelfde brandmethodes en dvd's.

En zijn reactie weer:

CiteerBeste Maurice,

Helaas is het niet mogelijk om het loopwerk te wisselen voor een ander loopwerk. Daar dit niet gaat ivm compatibiliteit naar het MPEGboard en natuurlijk de afmetingen  waarbinnen deze moet passen.

Overigens zijn de kosten voor een loopwerk dergelijk hoog dat dan de overweging naar een comleet nieuwe speler veel interesanter is

We introduceren eind  augustus  een dvd speler welke voor 169 euro in de winkel komt te liggen.

Helaas, misschien toch mijn dvd-speler maar verkopen...  :cry:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude