SC-7 revisie

Gestart door SB_Marantz, september 09, 2014, 23:55:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Qua specs die er toe doen een mooie voorversterker maar het is er niet eentje die je in 2 uurtjes even doet.....15 separate printjes....veel, heel veel soldeerverbindingen.
En de constructie is daardoor veelomvattend.
Het is niet bepaald een 1060 voortrapje nee.  :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

bas focal marantz


100%Marantz

En? Hoever zit je ermee? Nog vordering?  :wink:
marantz, what else?

SB_Marantz

#18
Ik kwam nog wat tegen waar je niet blij van wordt:

Netsnoer is ooit vervangen wat natuurlijk kan maar........zie foto: geen krimpkous maar een kunststof huls.





De lijntrap is nu ook klaar, rest nog de phonotrap welke ik vanavond ga afmaken:









Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

bas focal marantz


thanatos

Citaat van: SB_Marantz op september 16, 2014, 18:29:00
Ik kwam nog wat tegen waar je niet blij van wordt:

Netsnoer is ooit vervangen wat natuurlijk kan maar........zie foto: geen krimpkous maar een kunststof huls.






ff tape'je er om kloar  :-D

Schrumpfschlauch doet het trucje  :-D of nog beter lijmkous


SB_Marantz

Zit al vast maar stel dat ik dit niet gezien zou hebben?
Is wel de fase draad....lekker link.

Enfin......heb een functie test gedaan wat betekend dat de 7 klaar is op een kleinigheid na.

Foto's volgen ....
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Citaat van: SB_Marantz op september 16, 2014, 21:32:53
Zit al vast maar stel dat ik dit niet gezien zou hebben?
Is wel de fase draad....lekker link.



DE reden in mijn ogen om zeer secuur je technieker uit te zoeken (plakband figuren genoeg) en 2e hands apparatuur bij een particulier vandaan altijd te controleren alvorens in gebruikt te nemen. Denk ook eens er aan om de zekeringen te controleren op waarde..

Je kent vast ook de verhalen rondom een zekere Sphinx wel die in fik vloog.. stel je voor dat er niemand thuis is of je ligt lekker te slapen.. Of de kinderen zitten aan apparatuur met zulke ondeugdelijke bedrading..

Bij mij gaat s'nachts de prik volledig van alles wat in mijn werkkamer, woonkamer en zolderhok staat.

SB_Marantz

#23
Ja die plekbend en bak en braad brigade's kennen we.....

Eindresultaat SC-7:

Phonotrap:







Toch meer in gekloot dan ik dacht.
Stuk uit een kap gezaagd maar te klein. (vanwege een relais wat niet op de print past en op de trafo geplakt zat)
Deze heb ik op een andere plaats gezet maar moet dan vanwege de bedrading een klein sleufje maken zodat de bedrading niet stuk gedrukt wordt.



Lijn en phonotrap versterking ok.

Test met een square wave geeft aan hoe mooi recht deze preamp weer versterkt!
Om te laten zien dat je op de scope ALLES zichtbaar kunt maken heb ik ook een foto gemaakt met het 15! Hz rumble filter in werking.













END....bijna dan...(kapje)



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

 hello hello hello hello hello hello hello hello hello hello hello hello hello hello hello hello hello hello hello hello hello

notworthy Well done, SB! Een (achteraf) toch niet zo'n gemakkelijke klus toch tot een goede einde gebracht. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

100%Marantz

Mooi werk weer [emoji6][emoji6][emoji6][emoji4]
marantz, what else?

SB_Marantz

#26
Citaat van: thanatos op september 16, 2014, 22:41:35
DE reden in mijn ogen om zeer secuur je technieker uit te zoeken (plakband figuren genoeg) en 2e hands apparatuur bij een particulier vandaan altijd te controleren alvorens in gebruikt te nemen.


De meesten doen dat niet (is ook onwetendheid natuurlijk).......je kent het wel, uitspraken als collectors item...high end...kan nooit stuk gaan etc.
Verder wordt het gruwelijk onderschat hoeveel moeite het kost een dergelijk apparaat weer in een goede conditie terug te brengen.
Enfin, jij kent het klappen van de zweep.
Citeer

Je kent vast ook de verhalen rondom een zekere Sphinx wel die in fik vloog.. stel je voor dat er niemand thuis is of je ligt lekker te slapen.. Of de kinderen zitten aan apparatuur met zulke ondeugdelijke bedrading..


Ander forum toch?



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Ja ik heb genoeg gezien inmiddels :-))

Ik controleer standaard voordat er iets aangaat hier de zekeringen. Of ze de juiste waardes hebben. Indien schakelbaar op 240V en dan pas aan de prik.

Die Spinx was op AF geloof ik. Enfin vandaag zelf meegemaakt hoe snel een vintage amp in rook kan opgaan  :-D :-D  (buizen pre die de fout in sloeg en mijn Yamaha eindbak meetrok..) Flink wat stof er in en je hebt zo een steekvlam te pakken..

bas focal marantz

Citaat van: thanatos op september 16, 2014, 23:57:12
D  (buizen pre die de fout in sloeg en mijn Yamaha eindbak meetrok..) Flink wat stof er in en je hebt zo een steekvlam te pakken..
Nog te redden?

SB_Marantz

Ja hoor: spare parts.  :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM