Marantz PM90SE

Gestart door HAL9000, januari 18, 2014, 16:16:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op januari 18, 2014, 21:47:36
Dan kun je je lol op met die 510...............je weet hoe mijn 500 er toen aan toe was.
Speelt perfect na mijn ingrepen........gebruik hem sinds een week weer dagelijks.

Wie heeft dat modificeren gedaan?  violent1
Er werd toen gezegd iemand van Fodor.......maar dat lijkt me sterk.

een  ene  Wouter heeft dat gedaan,  dat is  tevens ook  de  eigenaar van de  sm1000.  Die  heeft jouw 500  ''verbetert''  en Mijn 510m ook ''verbetert''.   Ik vind het een beetje een sukkel als  ik eerlijk mag  zijn.   :x
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Namen noemen hoeft niet in het openbaar maar ik weet wie je bedoeld denk ik.

Initialen WL toevallig?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op januari 18, 2014, 21:54:53
Namen noemen hoeft niet in het openbaar maar ik weet wie je bedoeld denk ik.

Initialen WL toevallig?

nee  een andere  die  jij bedoel  woont  in oosten  des landes  deze  die  ik bedoel woont westen des  landes
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Citaat van: HAL9000 op januari 18, 2014, 21:36:52
bas,  Ik  denk dat  thanatos  liever een schoongemaakt print had  gezien onder soldeer krassen.  Het is  wel mooi maar ik maak alleen printen schoon  als het om eindversterkers gaat  e.d  als het wat  uitmaak.  Dit is maar een simpel  printje  met 2  torren 8  elko's  en wat  weerstanden .   :wink: Dit  print  word  broeierig  dus  ik  Vertint het dik  om zo  storingen tegen te  gaan.

Maarja mocht de  pm90se  toch  ontploffen  dan mag  de  eigenaar altijd  terug  komen. Bij iedereen  zeg ik dit.

Het schoonmaken is een bijzaak. Een te dikke soldering geeft ook teveel stress en problemen op termijn.

Het gaat om de juiste hoeveelheid en mate van doorvloeien.

Even als afsluiter een doekje met IPA of andere Flux off solvent er over om de flux te verwijderen. Zo kun je je werk controleren en sluit je geleidende of bijtende bijverschijnselen van sommige flux uit.

HAL9000

Citaat van: thanatos op januari 18, 2014, 23:16:38
Het schoonmaken is een bijzaak. Een te dikke soldering geeft ook teveel stress en problemen op termijn.

Het gaat om de juiste hoeveelheid en mate van doorvloeien.

Even als afsluiter een doekje met IPA of andere Flux off solvent er over om de flux te verwijderen. Zo kun je je werk controleren en sluit je geleidende of bijtende bijverschijnselen van sommige flux uit.
Thanatos,  dit  is  mij allang bekend Ik ben  trouwens ook zeker  van mijn werk. Jij ook?  clown1
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

thanatos

Citaat van: HAL9000 op januari 19, 2014, 00:28:20
Thanatos,  dit  is  mij allang bekend Ik ben  trouwens ook zeker  van mijn werk. Jij ook?  clown1

Dat is dan nog erger. Weten hoe het moet. Maar het niet doen.

En ja. Ik ben zeker van mijzelf bedankt..  :-D

100%Marantz

Ambiance op het forum ;-)



Sent from my iOS coffee machine
marantz, what else?

100%Marantz

SB, de SM 1000 is dat een uit NL?
Is hij stuk?


Sent from my iOS coffee machine
marantz, what else?

SB_Marantz

Uit NL ja.
In hoeverre het ding in orde is zul je spoedig gaan zien/horen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

Heeft iemand een idee van hoeveel van die toestellen ooit gebouwd zijn geweest? (voor Europa/USA)
marantz, what else?