Storing Rechterkanaal 4240

Gestart door 2285B, oktober 18, 2013, 13:19:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

2285B

Mijn marantz 4240 geeft geen signaal meer op het rechteranaal. Weet niet waar deze storing vandaan komt .Kan iemand mij zeggen wat een eventuele reparatie gaat kosten ?
Toestel is intern nog als nieuw en er is  niet in gerommeld ,aan de onderkant zat een zekering die kapot was/ Dat even ter info.

HAL9000

Ik ben zelf   net klaar met een 4230.   De  4240  is  identiek alleen  grotere  voeding en en wat modificaties  in de eindversterkers.  Ik ben bang dat  de  REAR  R  van  de versterker kapot is. Met name  de  driver transistoren emitter weerstanden en de  eindtransistoren.  Dat is  het  ellende  bij deze  receivers als ze niet gereviseerd  worden.  Die  inschakel  plop word  steeds  krachtiger  en  knalt zo  je  belangrijke torren eruit.

Alleen reparatie  van de  Rear r is niet zo duur. Echter  de  D315E  eindtorren zijn moeilijk aan te komen.
BD243c vervanger  past  moeilijk maar kan wel.  Ziet er overigens niet mooi uit.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

2285B

DAnk voor je reactie , ik heb hem dubbel .Gekocht om zijn woodcase .
Ik denk dat ik hem t.z.t. dan maar op marktplaats zet................................ :|

HAL9000

Citaat van: 2285B op oktober 18, 2013, 14:16:24
DAnk voor je reactie , ik heb hem dubbel .Gekocht om zijn woodcase .
Ik denk dat ik hem t.z.t. dan maar op marktplaats zet................................ :|

Ik heb  er wel interesse in voor  restauratie  project.
werkt  FM stereo
:yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

2285B


HAL9000

Kijk dan  zit  er voor mij doen  genoeg  leven in om  die weer te  restaureren.  pompom
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

2285B

Ik laat hem nog ff staan hier .Ik vind het nog jammer om hem in deze optische staat "weg "te doen .
Als ik iets kapitaalkrachtiger ben................
Wel heb ik nog twee X een marantz 2216 di ik graag geserviced wil hebben .

HAL9000

Citaat van: 2285B op oktober 23, 2013, 22:16:06
Ik laat hem nog ff staan hier .Ik vind het nog jammer om hem in deze optische staat "weg "te doen .
Als ik iets kapitaalkrachtiger ben................
Wel heb ik nog twee X een marantz 2216 di ik graag geserviced wil hebben .

als  je  die  bij elkaar  smelt  dan heb je  een  4432   :-P

kan allemaal  geserviced  worden. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jeroen pijper

Ik heb nog een 3,5230 staan

Verstuurd van mijn LG-P880 met Tapatalk

Marantz 2015 Marantz 4230
Harman Kardon 430 Sansui 8080DB pioneer sx 737 sony str 7055


speakers
bose 205 Marantz 7g