Pure Direct - Stereo (auto)

Gestart door janhifi, september 25, 2011, 18:06:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dennis

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, en had gelijk een vraag op de marantz sr7005.
afgelopen week heb ik deze gekocht inclusief de kef q900 , de sub 400b, center 600c, en de 800ds surround speakers.

De versterker heb ik ingeregeld met de audyssey, en 6 luisterpunten aangehouden in de woonkamer.
Tevens nog wat zaken handmatig daarna aangepast omdat de audyssey me front speakers de q900 op full range had gezet hierdoor was het geluid in de lage en midden tonen erg overheersend boven de hoge tonen.

Dit heb ik opgelost door de de crossover handmatig op 60 hz te zetten, en de speakers op small te zetten en de lfe en small speakers dan te laten door verwijzen naar de sub onder de 60 hz, dit heeft het grotendeels opgelost voor het film kijken, dat is nu met nog wat aanpassingen aan de center een heel stuk beter.

Het probleem treed daar in tegen pas echt op als ik stereo ga luisteren.. nergens in een nummer overtuigd het geluid, en weer vooral op het hoog, ik heb alles geprobeerd om dit aan te passen handmatige eq, crossover aanpassen, lfe aanpassen, maar niks bereikt het resultaat van een zuiver helder hoog waarbij midden echt de kamer in komt en dat om het maar zo teggen kippenvel gevoel geeft, is het hoog compleet de andere kant op..

Ik zou het dan ook heel fijn vinden als jullie me hier in zouden kunnen helpen met wat advies, want toen ik de kef serie in de winkel had beluisterd met het nummer Andrea Bocelli Con te Partiro was het perfect zuiver de kef speakers waren ook aangesloten op de marantz sr 7005.

Stand was auto en eq was aktief, pure direct modus had ik ook geprobeerd maar dat is heel zacht en heel dof kwa klank.

Alvast heel erg bedankt,

Gr,

Dennis

dmeerpa

Citaat van: dennis op september 27, 2011, 14:17:16
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, en had gelijk een vraag op de marantz sr7005.
afgelopen week heb ik deze gekocht inclusief de kef q900 , de sub 400b, center 600c, en de 800ds surround speakers.

De versterker heb ik ingeregeld met de audyssey, en 6 luisterpunten aangehouden in de woonkamer.
Tevens nog wat zaken handmatig daarna aangepast omdat de audyssey me front speakers de q900 op full range had gezet hierdoor was het geluid in de lage en midden tonen erg overheersend boven de hoge tonen.

Dit heb ik opgelost door de de crossover handmatig op 60 hz te zetten, en de speakers op small te zetten en de lfe en small speakers dan te laten door verwijzen naar de sub onder de 60 hz, dit heeft het grotendeels opgelost voor het film kijken, dat is nu met nog wat aanpassingen aan de center een heel stuk beter.

Het probleem treed daar in tegen pas echt op als ik stereo ga luisteren.. nergens in een nummer overtuigd het geluid, en weer vooral op het hoog, ik heb alles geprobeerd om dit aan te passen handmatige eq, crossover aanpassen, lfe aanpassen, maar niks bereikt het resultaat van een zuiver helder hoog waarbij midden echt de kamer in komt en dat om het maar zo teggen kippenvel gevoel geeft, is het hoog compleet de andere kant op..

Ik zou het dan ook heel fijn vinden als jullie me hier in zouden kunnen helpen met wat advies, want toen ik de kef serie in de winkel had beluisterd met het nummer Andrea Bocelli Con te Partiro was het perfect zuiver de kef speakers waren ook aangesloten op de marantz sr 7005.

Stand was auto en eq was aktief, pure direct modus had ik ook geprobeerd maar dat is heel zacht en heel dof kwa klank.

Alvast heel erg bedankt,

Gr,

Dennis

Allereerst welkom,

Vraagje, hoe was de stereo weergave direct na de audessey voordat je je fronts ging wijzigen van large naar small. Ik denk dat door deze settings te wijzigen de audessey niet meer optimaal is. Uiteindelijk vind je receiver dat je fronts wel als large door het leven kunnen, misschien moet je het toch maar proberen.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dennis

Dank je wel :-)

en bedankt voor de snelle reactie :-)

De stereo weer gave direct naar de auto setup was precies hetzelfde, hoog word volledig overheerst door de lage en midden tonen, ik weet dat speakers een inspeeltijd hebben maar had niet verwacht dat het zo verschil zou maken met hoe het nu draait, wat mischien nog kan toevoegen aan het beeld is dat de speakers front via bi-wire zijn aangesloten.

dus ook als de speakers op large staan zoals audyssey ze insteld naar de setup maakt geen verschil.
De enige reden dat ik ze dan ook small hebt gezet is omdat ik dan de handmatige eq kan aanpassen en tone settings erbij krijg voor treble en bas..

Nogmaals bedankt,

Gr,

Dennis

dmeerpa

Citaat van: dennis op september 27, 2011, 15:28:02
Dank je wel :-)

en bedankt voor de snelle reactie :-)

De stereo weer gave direct naar de auto setup was precies hetzelfde, hoog word volledig overheerst door de lage en midden tonen, ik weet dat speakers een inspeeltijd hebben maar had niet verwacht dat het zo verschil zou maken met hoe het nu draait, wat mischien nog kan toevoegen aan het beeld is dat de speakers front via bi-wire zijn aangesloten.

dus ook als de speakers op large staan zoals audyssey ze insteld naar de setup maakt geen verschil.
De enige reden dat ik ze dan ook small hebt gezet is omdat ik dan de handmatige eq kan aanpassen en tone settings erbij krijg voor treble en bas..

Nogmaals bedankt,

Gr,

Dennis

Ik heb even gekeken naar de Q900, dat zijn al serieuze vloerstaanders.
Hoe staan die opgesteld? Dan bedoel ik met afstand tot de muren. Als die te dicht staan bij de muur kan het laag te overheersend worden. Misschien eens wat schuiven met de speakers. Al staan die dan in de weg, enkel om te zien of het wat uitmaakt. Zou dat wel doen in Pure direct, want na het schuiven moet je anders eerst je audessey herdoen.   
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dennis

Dat is inderdaad een goed idee, ze staan namelijk behoorlijk
Dicht bij de muur inderdaad, ik ga dat vanavond gelijk proberen

Zodra ik getest heb laat ik het even weten, nogmaals bedankt
Voor de tip en je hulp!

Gr,

Dennis

dmeerpa

Citaat van: dennis op september 27, 2011, 17:38:36
Dat is inderdaad een goed idee, ze staan namelijk behoorlijk
Dicht bij de muur inderdaad, ik ga dat vanavond gelijk proberen

Zodra ik getest heb laat ik het even weten, nogmaals bedankt
Voor de tip en je hulp!

Gr,

Dennis

Ook met het indraaien kan je gaan spelen. Ik was daar vroeger ook voorzichtig mee. Maar na een luister sessie bij Ken Ishiwata in Marantz Eindhoven bleek dat hij deze zelfs extreem naar binnen draaide.
Wanneer je sweetspot voor een persoon is bedoeld trek je een denkbeeldige middenlijn vanuit de center van fronts naar de luisterplaats. Deze dienen te kruisen op de plaats van de luisteraar. Wens je meerdere luister posities moeten deze zelfs kruis voor de middelste luisterpositie. Dat was toch Ken zijn uitleg.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dennis

Uiteindelijk toch een zuiver warm geluid kunnen produceren door inderdaad in te draaien, de audissy uit te zetten en handmatig de toon hoogtes van 63 hz tot 16 khz in te stellen na een paar uur in combinatie met het indraaien is het hoog / midden helemaal perfect, elke toon komt er uit zoals bedoeld is  :-D

en dan na te gaan dat de speakers nog niet ingespeeld zijn beloofd het nog een stukje mooier en warmer te worden, zodra ze ingespeeld zijn ga ik nog een keer alle freqeunties na lopen.

Het enige wat ik nog moet aanpassen is de subwoofer, die is teveel aanwezig en ga die nog verder aanpassen.

Al met al echt een waanzinnige set, en de marantz versterker doet uitstekend ze werk voor een av receiver.
Nogmaals bedankt voor de goeie tips, dit heeft me net even dat extra stukje gegeven om de juiste kant op te gaan voor de configuratie!

dmeerpa

Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25