Radio op de Marantz SR6004 via coax?

Gestart door bsmpower, februari 05, 2010, 10:59:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bsmpower

Ik heb een vraag over de radio. Ik heb een antenne gekregen bij de receiver maar ik wil liever de coax aansluiting gebruiken. Nu weet ik alleen niet precies hoe. Ik heb van Ziggo een versterker ontvangen met 4 uitgangen. 1 gaat naar de digitale ontvanger, 1 naar de modem voor internet/telefoon en 1 naar de tv in een andere kamer. Ik hou nog 1 over. Is deze te gebruiken voor de verbinding naar de Marantz voor de radio? Zo niet, hoe sluit ik de radio dan het beste aan zonder het gebruik van de antenne?

In de handleiding staat wel het volgende:
FM antenna terminal (75 ohms). Connect an external FM antenna with a coaxial cable, or a cable network FM source.

Maar dus niet waar die coax dan vandaag moet komen.

Alvast bedankt voor het antwoord!

drees62

Heb je geen wandcontactdoos voor je Centrale Antenne? Daar zitten twee aansluitingen op, waarvan 1 voor de radio ontvangst.

WimPeu

Je kunt hem ook gewoon doorlussen vanaf je digitale HD ontvanger. Heb ik ook gedaan scheelt je meters kabel.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

bsmpower

#3
Citaat van: drees62 op februari 05, 2010, 11:26:13
Heb je geen wandcontactdoos voor je Centrale Antenne? Daar zitten twee aansluitingen op, waarvan 1 voor de radio ontvangst.
Ik heb geen idee. Ik woon in een appartement en er zit 1 wandcontactdoos in de muur die is aangesloten op de versterker van Ziggo.

Citaat van: WimPeu op februari 05, 2010, 11:42:30
Je kunt hem ook gewoon doorlussen vanaf je digitale HD ontvanger. Heb ik ook gedaan scheelt je meters kabel.
Hoe doe ik dat? Nu gaat er een coax naar mijn digitale decoder en vanaf mijn digitale decoder verder naar de tv. Maar die laatste is overbodig omdat ik ook hdmi kabel gebruik. Dus de coax uitgang die ik dan over houdt kan ik aansluiten op de receiver? De ingang van de receiver geeft iets aan van 75Ohm. Geeft dit nog problemen?

Wat gebeurt er dan als ik de digitale decoder aan heb staan en er gaat signaal vanaf de decoder naar de receiver?

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat het geen kwaad kan om de coax door te lussen naar mijn receiver via de decoder (ook als deze aan staat)?

sweatsockpimp

Een 'oude' analoge kabelaanbieder komt binnen met een wandcontactdoos waarop 2 coax-en kunnen worden aangesloten 1 voor tv 1 voor radio. die van de radio kan dan op de antenne-ingang van de 6004 worden aangesloten.
als je een box hebt is het volgens mij de bedoelding om met gewone wit en rode tulpstekkers een analoge uitgang van je SR 6004 te kiezen en via de afstandbediening van je box de radiokanalen te kiezen....
zo werkt het althans bij mij met de het interactieve tv-kastje van KPN...
ben niet helemaal zeker van jous situatie, dus ik probeer maar wat info te geven...  :|
Marantz SR6004 
Oppo BDP-83
Rotel RCD 1070
Philips 37PFL8404H
Audio Physic Tempo V (fronts)
Audio Physic Celsius (center)
JBL XTI 10 S (surrounds)
Panasonic DMR-EH55

WimPeu

Citaat van: bsmpower op februari 05, 2010, 12:56:08
Ik heb geen idee. Ik woon in een appartement en er zit 1 wandcontactdoos in de muur die is aangesloten op de versterker van Ziggo.
Hoe doe ik dat? Nu gaat er een coax naar mijn digitale decoder en vanaf mijn digitale decoder verder naar de tv. Maar die laatste is overbodig omdat ik ook hdmi kabel gebruik. Dus de coax uitgang die ik dan over houdt kan ik aansluiten op de receiver? De ingang van de receiver geeft iets aan van 75Ohm. Geeft dit nog problemen?

Wat gebeurt er dan als ik de digitale decoder aan heb staan en er gaat signaal vanaf de decoder naar de receiver?

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat het geen kwaad kan om de coax door te lussen naar mijn receiver via de decoder (ook als deze aan staat)?

Precies zoals je het zelf al zegt. Vanuit de coax uit van je decoder naar de coax in op je receiver. Heb ik ook en ik heb ook Ziggo spul. Werkt perfect.

Er bestaat geen aparte radio kabel. Het kastje aan de muur waar een TV en een radio uitgang opzitten is gewoon een splitter. Er komt maar 1 kabel je huis binnen met daarop zowel het TV als radio signaal. Ziggo zet op de splitter een eigen doos die weer naar je modem ed loopt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Vlearmoes

#6
Als ik het goed heb; heb je nu de ziggo aangesloten met hdmi naar tv en een spdif naar versterker ?

Je zet de versterker, tv en ziggo aan --> kies voor radio kanalen ipv tv kanalen  op de ziggo  voor digitale radiozenders  :roll: :yes:
daarna kan de tv evt weer uit.

zo werkt het hier met de sateliet ontvanger   er zijn zelfs 5.1 radiokanalen  :kwijl:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

bsmpower

Ik heb de Ziggo decoder nu nog met HDMI aangesloten op de tv zonder geluid via de receiver. De combi Ziggo decoder en Marantz loopt niet (geen beeld). Toslink kabel haal ik vandaag misschien nog even.

En ik wil niet mijn tv aan doen om radio te luisteren anders kon het inderdaad rechtstreeks via de Ziggo decoder.

Ik ga nu proberen de coax kabel van de Ziggo decoder naar de Marantz te zetten en dan testen of de radio werkt (zonder de decoder aan te zetten). Ging me er dus vooral om dat ik niet een verkeerde kabel naar de Marantz doe en hierdoor een storing ofzo veroorzaak  :-)

WimPeu

Je hoeft idd om naar de radio te luisteren niet de decoder aan te zetten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

bsmpower

Ik heb nog even gekeken maar de Marantz heeft dezelfde ingang als de uitgang van de decoder. Vaak is het mannetje <> vrouwtje. Maar in mijn geval 2 mannetjes/vrouwtjes. Klopt het dat ik een coax kabel nodig heb met 2 zelfde pluggen of zie ik iets anders over het hoofd?

WimPeu

Klopt. Ik heb zelf er even een andere stekker aan gezet.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES