Marantz SR-5004 probleempje

Gestart door Freek, januari 17, 2010, 18:46:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Freek

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op het forum. Mede daardoor heb ik vorige week een Marantz SR 5004 gekocht. Ik heb deze direct op de Philips 32PF9541 (via HDMI) aangesloten. Verder heb ik het volgende aangesloten:

Samsung DCB-H360R (HDMI)

Panasonic DMP-BD35 (HDMI)

Xbox 360 (Component)

Het probleem wat ik heb, is dat ik last heb van ruis (sneeuw) op het beeld. Dit krijg ik weer weg door via imput selector een andere ingang te selecteren en dan weer terug zap naar de imput die ik wou.

Ik heb al kabels verwisseld. Dit werkt echter niet. Ik merk wel dat er kwaliteitsverschil zit in de kabels, want ik heb bij de goedkope kabel dat het beeld in het begin eerst rood is, voordat het "normaal" beeld wordt. Ik gebruik de Vivanco kabels en dan de gemiddelde kwaliteit. Ik denk alleen niet dat de kabel het probleem van de ruis is. Misschien een instelling?

Verder doet alles het perfect, maar ik kan ook niet ergens een oplossing vinden.

Mogelijk kan iemand hier mij helpen?
Alvast dank voor de hulp!

WimPeu

Hmmm, dus als je even weg zapt en dan weer terug op de bron zet is het goed?? Kabels kan het probleem iig niet zijn. 1 kapotte kabel kan voorkomen maar allemaal lijkt me stug.

Even met het probleem naar de winkel zou ik zo zeggen. Of heb je hem via een webshop?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Freek

#2
Ja inderdaad. Zappen en het beeld is weer goed. Ik vind het ook raar, want aan instellingen of bekabeling is niets veranderd...

Via een winkel, dus ik ga er zeker een belletje aan geven...

Toch hoop ik het zelf op te kunnen lossen ;)

robert1969

#3
[quote author = Freek link = topic = 4430.msg52841 # msg52841 date = 1263752136]
Ja inderdaad. Zappen en het beeld is weer goed. Ik vind het ook raar, Wil aan instellingen van de bekabeling is niets veranderd ...

Via een winkel, dus ik ga er zeker een belletje aan geven ...

Toch hoop ik het zelf op te lossen Kunnen;)
[/ Quote]

Hoi allemaal,

Ik heb onlangs een hifi-set marantz sr5004 en bd5004 aangeschaft.Nou had ik zelf al een REL sub ingeb.verst.
Nou wilde ik het geluid van de tv via de sr5004 laten gaan, maar krijg ik de sub er niet bij.vanalles geprobeerd.
nou las ik dat dit bij een PCM-signaal van analoog niet kan.Is dat zo?
Ik heb de sub via de pre out aangesloten en de instelling ook op ja staan en front luidsprekers op groot.Weet iemand misschien hoe van wat nu te doen,
zou graag wat meer bas erbij willen hebben.En is bv de bas op de sr5004 ook handmatig bij te regelen op een of de andere manier.
Een ander probleem is dat ik de Blu Ray speler niet aan de praat krijg.Wel Haperent geluid / geen beeld, net Alsof Hij aan het zoeken is naar een codering dolby digital of zo.ik heb HDMI kabel naar HDMI OUT sr5004 en naar de TV . Zijn er misschien meer mensen met sr5004 en problemen?
Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is ????? Baal als een stekker!


gr.robert,

xander32

@ Robert: de sub heb je alleen low-level aangesloten, het signaal van de tv betreft een 2.0 signaal - daarin doet de sub niet mee. Dan zal je (indien mogelijk) de sub ook high-level moeten aansluiten.

Het aansluiten van de blu ray op de receiver: blu ray - hdmi-out >>> receiver hdmi-in. De receiver naar de tv: receiver hdmi-out >>> tv - hdmi-in.

Verder goed opletten dat je in het set-up menu van zowel de receiver als de blu-ray speler alles goed zet.

Sander.

alex1

Ik ben in het bezit van De Marantz SR-6004 en heb denk ik een soortgelijk probleem.
Ik heb mijn Samsung HDTV-decoder via de HDMI-uitgang aangesloten op een van de HDMI ingangen van mijn versterker. Als ik via mijn decoder van een kanaal met digitale kwaliteit (bijv RTL 4) overga naar een kanaal met HD kwaliteit (bijv. Ned 1, HD bij Ziggo) dan valt het beeld weg en krijg ik ruis (geluid blijft goed). Na aan en uitzetten of schakelen tussen de HDMI-uitgangen van versterker is beeld weer in orde. Als ik deze kanaal switch doe rechtreeks via decoder-TV (buiten versterker om)zijn er geen problemen, dus het moet met de versterker te maken hebben (signaalverwerking). Heeft iemand soortgelijke problemen? en zoja wat is eventueel een oplossing voor het probleem.

Vlearmoes

Er is geen oplossing voor dit wijd verbreide probleem; het heeft te maken met de extra meegevoerde signalen voor de tv
Er rest 1 oplossing HDMI naar tv en coax/toslink naar versterker  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

je hoort dit inderdaad wel steeds vaker, ik denk dat de zogenaamde 'hand shake' tussen de HDMI apparaten niet helemaal goed gaat wanneer de tv decoder opeens van sd naar hd gaat.
vandaar dat schakelen helpt, dan gaan ze weer aardig doen en handen schudden...

misschien dat er in een apparaat een firmware update kan worden uitgevoerd, daar zou een oplossing in verwerkt kunnen zijn. groot schat ik die kans niet...  clown1

voor je geluid kan het in ieder geval geen enkel kwaad om dat met coax of glas te doen.
tegen de tijd dat er HD-audio verzonden wordt via de tv kanalen ligt de helft van het forum al onder het gras.

Tigger

Is dat dan specifiek voor de SR6004? Hier is de Humax hd-recorder/decoder via HDMI aangesloten op de SR8002 en die voert het beeldsignaal via HDMI verder door naar de tv. Bij schakelen van sd naar hd en andersom, geen enkel probleem. Heb wel standaard de decoder op 1080i staan....
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Marvin

ook daar is vast met enige pech een combi voor aan te schaffen die dus niet met elkaar overweg kunnen.
zo'n HDMI stekkertje doet meer dan alleen beeld en geluid eruit persen.
handjes schudden, content checken op piraterij en noem maar op.
dat wordt er vast wel beter op met de tijd, maar de functie's voor HDMI blijven ook groeien.

zo stopt hier de hdmi-switch ermee wanneer ik de tv én de beamer uit heb staan.
dan zegt dat kastje, nou dan heb je ook geen beeld nodig sukkel..!

Tigger

De enige keer dat ik geen beeld heb, is wanneer ik tv wil kijken en tegelijkertijd een (sa)cd-tje wil luisteren. De cd luister ik altijd pure direct, dus is het wel logisch dat ik geen beeld heb, immers alle niet-geluid zaken worden uitgeschakeld....

Voor de rest kan ik prima tv-kijken (decoder, dvd of blu ray) en tegelijkertijd radio luisteren.
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Marvin

alles wat voor me 'bedacht' wordt schakel ik uit óf omzeil ik met een andere verbinding.
er is er hier maar één de baas, -en dat ben ik....  :-D

Tigger

Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Xplod


Citeer

Hoi allemaal,

Ik heb onlangs een hifi-set marantz sr5004 en bd5004 aangeschaft.Nou had ik zelf al een REL sub ingeb.verst.
Nou wilde ik het geluid van de tv via de sr5004 laten gaan, maar krijg ik de sub er niet bij.vanalles geprobeerd.
nou las ik dat dit bij een PCM-signaal van analoog niet kan.Is dat zo?
Ik heb de sub via de pre out aangesloten en de instelling ook op ja staan en front luidsprekers op groot.Weet iemand misschien hoe van wat nu te doen,
zou graag wat meer bas erbij willen hebben.En is bv de bas op de sr5004 ook handmatig bij te regelen op een of de andere manier.
...........

Natuurlijk kan dit op je SR5004 ! Hier lukt het prima al vanaf day one.
Ten eerste ... zorg dat je één of ander scherm op een video-outputs aangesloten hebt ... dat werkt makkelijker door de menu's van de versterker.

In Main Menu / Speaker Setup / Manual Setup / Speaker Size zorg je dat "Bass Mix" op "Both " staat en niet op "Mix"
Misschien moet je ook nog in
Main Menu / Preference / Audio op "Main + Sub" zetten.

Ik dacht dat Audessey dit ook allemaal automatisch inregeld :roll:
Mocht je dit nog niet gedaan hebben ... zeker eens doen.
Bij mij hier is het geluid verbluffend verbeterd  HB

Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable