NR1501 vraagjes....

Gestart door alleswasalbezet, november 30, 2009, 21:34:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alleswasalbezet

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en heb onlangs de knoop door gehakt en de NR1501 gekocht. Deze heb ik via HDMI op een redelijk nieuwe philips tv aangesloten. Verder heb ik ook nog een PS3 en de DV4003 via HDMI gekoppeld aan de receiver.

Er zijn helaas een aantal zaken waar ik niet uit kom en zou jullie graag om advies willen vragen hoe e.e.a. is op te lossen (of misschien wel niet is op te lossen).

Wanneer ik de set "opstart" krijg ik alleen geluid over de boxen wanneer ik ook de tv aanzet en op de aangewezen HDMI zender zet. Wanneer ik later dan weer de tv uitzet of een andere zender kies stopt het geluid een aantal seconden om vervolgens later toch weer verder te gaan. Is dit normaal?

Regelmatig wanneer ik de PS3 uitzet en het scherm terug moet gaan naar het standaard Marantz openings scherm (wanneer ook de dvd speler aan staat) krijg ik ruis. Geen beeld dus, alleen ruis (sneeuw). Heb alle HDMI aansluitingen gecontroleerd. Dit lijkt mij niet normaal.

Verder heb ik ook vaak dat wanneer ik een nieuwe (geluids) track selecteer dat het even duurt voordat het geluid begint maar de cd wel verder loopt. Ik mis dus een aantal seconden geluid. Ook met dvd's gebeurt dit. Wanneer ik dan door zap naar de volgende track start het beeld wel gelijk maar duurt het effe voordat het geluid begint. Heb wel in de manual gelezen dat dit gebeurt wanneer de receiver het geluid controleert maar toch, moet dat iedere keer?

Verder heb ik er veel plezier van. Het geluid is super alleen dit zijn wat kleine dingetjes waar ik mij aan stoor.

Alvast bedankt voor jullie advies!




lo

Welkom op het forum en veel lees en post plezier toegewenst pompom

Er zullen best een boel reacties van leden komen om je te helpen :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Hoi en welkom

De probleempjes die je hebt zijn geen probleempjes
Dit is normaal heeft allemaal met de hdmi beveliging end te maken

Soms heb ik hier ook last van met blu ray

Zou zeggen veel plezier
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

alleswasalbezet

Bedankt voor je reactie stadium III,

Is er niet iets waarmee ik dit kan omzeilen? Je geeft aan dat je hier ook soms last van heb maar ik heb het meer wel dan niet, en dan met name het geluidsprobleem via tv en het zappen naar een andere track.

Gr.

Stadium III

alles gaat via de reciever
je zou meschien alle ingangen vast kunnen zetten op digitaal en hdmi ipv auto

bronnen toewijzen aan ingangen is dit deel

zoek maar eens in de handleiding
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

alleswasalbezet

Nogmaals bedankt voor je reactie,

Heb alle instellingen nagekeken en vergrendeld op HDMI maar helaas, geen verbetering.

Indien je (of iemand anders) nog meer suggesties hebt hoor ik dat graag!

Bvd.

sattie

Vwb een aantal seconden bij digitaal missen zeg me zo niets, ik zou zeggen bel eens met Audio Service in Elst, misschien weten hun dat zo.

Vwb HDMI icm PS3, heb je de PS3 al geupdate naar de laatste software versie ?
Had laatst bij iemand problemen met HDMI, en daar bleek de oplossing om de PS3 te updaten naar de laatste versie.
Dit kan gewoon in de PS3 zelf gedaan worden.

audiofreak1

Hallo, ik draai op de zaak met een NR1501, BD5004, DV4003 en een Loewe Art. Componenten op de receiver via HDMI en via HDMI naar de Loewe. Instelling op de receiver dat het digitale geluid in de Marantz blijft. Op de Tv is het dus stil. Als ik de TV op een ander kanaal zet valt de blu-ray of dvd speler uit. Er komt dan een terugkoppeling via HDMI van TV naar receiver. Ook tijdens spelen van Blu-ray en uitzetten van de TV zet het signaal de Blu-ray op stop. Alleen een muziekcd afspelen via de receiver gaat dus niet lekker. Dit is een van de nadelen van het HDMI systeem, het wil te veel controle uitvoeren. Ook bij het overschakelen van Blu-ray naar dvd of andersom gaat soms fout met inderdaad ruis, strepen, gekleurde ruis, etc. Alleen de TV opnieuw inschakelen laat alles weer 100% werken. Je zou de spelers via optisch of coax kunnen sturen en alleen het beeld via HDMI. Dit lijkt mij de beste methode. De terugkoppeling uitschakelen kan denk ik alleen via een oude HDMI 1.1 of 1.2 kabel maar dit weet ik niet zeker. Kortom, de set speelt voortreffelijk maar het HDMI protocol geeft nog rare bijverschijnselen. Contact opnemen met audioservice Elst heeft weinig zin. Succes met je set!
Marantz PM15, SA15, ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondline and Sidewinder interlinks, Hyperwire silverline speakercable

floeper

Hoi,

(neem me niet kwalijk als ik iets stoms zeg)
Wat als je het beeld rechtstreeks naar je tv laat lopen via hdmi en het geluid via de receiver?

Coen
Marantz SR5004 zwart
Marantz DV4003 zwart
Harman Kardon HKTS 11BQ
Samsung LE20S51BP A UE32B6000
De set van Floeper

alleswasalbezet

Allen dank voor de feedback,

Mijn twijfel of het puur alleen aan mijn set ligt is bij deze verdwenen. Helaas zijn er dus een aantal nadelen mbt HDMI terwijl het in mijn ogen een super middel is, alles digitaal via 1 kabel! Zal mij verder verdiepen in de oplossing van audiofreak1, bedankt daarvoor.

Indien er nog meer suggesties zijn hoor ik dat graag.

Mvg.

sattie

Maar het geen wat hij heeft dat hij de eerste 1 a 2 sec mis tijdens een tracks is volgens mij niet goed, dus bellen met audio service kan zeker geen kwaad.

alleswasalbezet

#11
Hallo allemaal,

Even een update;

Heb toch maar de dvd speler analoog aangesloten op cd ingang van receiver, zodat ik zonder dat de tv aan moet toch een cd kan luisteren. Geluid is prima en heb nu ook niet meer dat ik enkele seconden van een track mis na het zappen.


Vr. Gr.

sattie

Dat je een paar seconden mist en volgens mij niet goed, heb je al eens met Audio Service gebeld ?
Mogelijk dat zij dat kennen en ook een oplossing hebben.