SR6003 en BK XXLS 400

Gestart door risto, november 23, 2009, 20:37:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

risto

Hoi,

Mijn setup is de volgende:
marantz 6003
L / R speakers b&W 685
Center b&w htm 62
Surrounds b&w m1.

Subwoofer XXLS 400 ( onder testing).

Maar ik heb toch een aantal vragen.

1/ Kan ik bij cd (analoog) playback de sub laten mee spelen bij source direct? (denk het niet maar)
2/ De sub heeft twee aansluiten, hoog en laag. Nu heb ik via een rca aangesloten via laag.
Kan ik de sub ook op hoog aansluiten? En zo ja hoe?
3/ Ik heb nu alles ingesteld op small met een cross over van 80Mhz. (100Mhz is mij wat te veel)
Doch heb je ook de mogelijkheid om bv de front op Large te zetten en dan komt bas mix als een optie.
Wanneer ik dit selecteer krijg ik een betere bas respons over het geheel , maar had al begrepen dat ik zeker deze speakers niet op large mag zetten?

Dank voor uw reaktie.
Risto

Stadium III

Hoi en welkom

Ik heb al aardig wat geschreven over het aansluiten en instellen van subwoofers

Jij kunt deels de rel uitleg aanhouden

Lees dit eens goed door en kijk eens als het dan wil lukken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Duzzan

FYI:
Als je Source Direct gebruikt dan zet je versterker alle speakers op Large en Sub op YES.

Succes!
Panasonic - Marantz SR 5003 - Rotel RB-976MkII - B&W DM 603 S2 - B&W 601 S2 - B&W CC6 S2 - BK Monolith - HTPC

risto

1/ dat blijkt dus niet te kloppen, in source direkt worden de speakers in large gezet en speelt de subwoofer niet mee?
2/ hoe het aan te sluiten heb ik inderdaad gevonden maar ik ben nog steeds niet zeker dat ik het begrijp...sorry...
in de beschrijvingen vind ik dus terug dat de "high" kan aangesloten worden op de uitgang van de front speakers in parallel en de speakers moeten in dat geval op large gezet worden en dan zal de sub mee spelen...

Dit is net waar ik begin te twijfelen...

Voor HT word er aangeranden om de speakers op small te zetten...
Voor cd stereo of source direct de speakers op large te zetten indien de high wordt aangesloten van de sub
...
ik zie mezelf niet altijd de grote van de speakers veranderen ( en in de instellingen vindt ik dit ook niet terug om dat afzonderlijk te doen voor HT en "stereo".

Wat ik nu zie als ik de low aansluit is de bas tijdens stereo ok
maar tijdens de film mag het wat meer prominent aanwezig zijn , dus aansluiting van low and high is dan de oplossing als ik het korrekt begrijp?

Vandaar mijn vragen.

3/Is het aan te raden mijn speakers of large te zetten en dan bas op mix...naar ik begrepen heb niet...

Stadium ik meerdere van je posts gelezen maar sommige vragen blijven voor mij open...ben misschien traag van begrip :-D

Toch reeds dank voor de antwoorden.

Stadium III

Je komt al in de buurt !

Als je de subwoofer via high en low wilt aansturen moeten de front speakers altijd op large en de bassmix op mix staan

Wat je nu doet is altijd een signiaal versturen via high level naar de subwoofer / je regelt ook op de subwoofer de crossover op hoeveel HZ de sub moet beginnen met meespelen

De rest van de speakers gaan aangezien de grote op large of small en de subwoofer op yes
Als je de center en surround op small zet moet je ook in de marantz een crossover selecteren ( 80 hz is doorgaand )

Alle informatie onder de 80 hz gaat naar de subwoofer via de LOW level ingang dus van center en surround MAAR ook het LFE (.1) kanaal

Op de subwoofer zet je de crosover voor de LOW level helemaal open en je laat deze aansturen door de marantz doe op 80 hz meespeelt

Nu je dit gedaan hebt zul je altijd in stereo een ondersteunende bas hebben op je L&R speaker
Met surround heb je altijd aanvulling van high en low level tegelijk en komt de crossover van 80 hz ook in werkening

Als je alles op Large zet veranderd er niks voor de high level maar dan zal de subwoofer via low level alleen maar het LFE kanaal doorgeven

Ik hoop dat het zo makkelijker voor je is

Ow jah een goede plaatsing/fase is zeker niet onbelangrijk !

Suc 6
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

risto

nog een ding...

er wordt overal aangeraden de speakers in small te zetten.
Bij deze setup worden de l en r in large gezet, het zijn maar bookshelfs  :cry:

Dit kan geen kwaad voor mijn speakers?

Risto

Stadium III

Nee dit kan geen kwaad omdat de subwoofer de rest ondersteunt en je speakers geven niet meer als ze kunnen

Mocht je dit toch niet fijn vinden dan kan alles op small maar dan zit je maar met 1 volume stand voor muziek en film op de subwoofer

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

risto

goed.ik denk dat ik nu een duidelijker beeld  :-D heb ivm de instellingen.

Helaas heb ik de xxls 400 maar tot morgen tot mijn beschikking.

Wordt vervolgd...

Groeten Risto en bedankt stadium!!


Duzzan

#8
Risto,

Nu kan het voor de 6003 anders zijn als voor de 5003 maar in de handleiding staat toch echt:

SOURCE DIRECT
In the Source Direct mode, the tone control circuit
Acoustic EQ. and bass management configuration
are bypassed for full-range frequency response and
the purist audio reproduction.
Notes:
• Speaker size is set to Front L/R = LARGE, Center =
LARGE, Surround L/R = LARGE and Subwoofer
= YES automatically. Tone controls, equalizer and
additional processing are deactivated.
• When you use this mode with certain DVD and CD
players, performing operations such as skip or stop
may momentarily interrupt the output.
• In SOURCE DIRECT mode, ACOUSTIC EQ and
M-DAX are not available.
PURE DIRECT
The Pure Direct mode further reduces sources of
noise in addition to effect of the Source Direct mode,
by blocking output from the video jacks (VIDEO,
S-VIDEO, COMPONENT VIDEO and HDMI) and
turning the FL display off.
Note:
• In PURE DIRECT mode, ACOUSTIC EQ and MDAX
are not available.

Maar volg de adviezen van Mr Subwoofer hierboven, hij heeft het volgens mij wel allemaal begrepen  :wink:
Panasonic - Marantz SR 5003 - Rotel RB-976MkII - B&W DM 603 S2 - B&W 601 S2 - B&W CC6 S2 - BK Monolith - HTPC