marantz SR4003 probleem met on screen menu systeem

Gestart door daatje, november 18, 2009, 20:22:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daatje

Hallo,

wij hebben sinds kort een Marantz SR4003, die is aangesloten op een full HD Panasonic.
Op de marantz is een harman kardon boxen set aangesloten.
Nu werkt alles perfect alleen wij krijgen het on screen menu systeem niet op de tv.
heb de gebruiksaanwijzing gevolgd maar het lukt niet.

Onderstaande antwoord van Marantz gekregen, staat ook in de gebruiksaanwijzing maar het werkt niet:

Een ander probleem zou kunnen zijn dat de video uitgang (geen signaal op monitor out) uit staat.

U kunt dit activeren met de afstandsbediening.

"de ab op AMP zetten en vervolgens op toets numerieke toets 9 (V-out)

Een andere optie was om er een andere tv op aan te sluiten omdat de tv de solutie van de marantz niet herkent....

Wie kan ons helpen?????



daatje

Onderstaande mail is naar marantz gestuurd met uitleg wat er allemaal geprobeerd is:


Het lukt met geen mogelijkheid om het OSD (On Screen Display) aan de praat te krijgen.
Middels composiet heb ik de receiver aangesloten op een Panasonic plasma televisie en de composiet op de monitor out geplugd.
Via HDMI is het n.l. niet mogelijk om het OSD tevoorschijn te halen.
Als ik vervolgens het menu aanklik van de receiver, verschijnen de menuonderdelen alleen op het matrixdisplay van de Marantz.
OSD staat aan onder de setting preference en heb ook geprobeerd om de videoscaling uit te zetten. Dit hielp allemaal niet.
Vervolgens de composietkabel getest door deze rechtstreeks met de blu-ray speler te verbinden met de Panasonic plasma (op AV3) en er kwam gewoon beeld.
De blu-ray vervolgens op de ingang van de receiver aangesloten (DVD-in / TV-in) middels composiet, maar ook dan gooit de Marantz het analoge signaal er niet uit naar de televisie. De inputselector zet ik dan natuurlijk op de juiste input-source.
Het digitale circuit werkt wel, want ik heb de blu-ray speler ook middels HDMI aangesloten (HDMI in) en de receiver met HDMI-out op de plasma televisie.
Dat werkt perfect voor zowel het geluid als video.
Toen heb ik de receiver maar eens gereset naar de fabrieksinstellingen, maar ook dat hielp niet.
Vervolgens heb ik de stroom er voor een tijdje afgehaald, omdat in de gebruiksaanwijzing stond dat het voor kan komen dat de memory corrupt is geworden en je hierdoor weer het memory kan resetten.
Ik begin haast te geloven dat een gedeelte van het analoge circuit, intern, niet juist is aangesloten of defect is.
Wat nu te doen?


Stadium III

Je kunt eerst eens kijken als je met HDMI van een Bron door reciever naar tv gaat

Werkt dit dan is dat al ok

Je moet via HMDI gewoon een signiaal naar de tv kunnen krijgen zonder problemen

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Citaat van: Stadium III op november 18, 2009, 21:21:29
Je kunt eerst eens kijken als je met HDMI van een Bron door reciever naar tv gaat

Werkt dit dan is dat al ok

Je moet via HMDI gewoon een signiaal naar de tv kunnen krijgen zonder problemen


Bij mij functioneerd OSD middels de hdmi ook perfect(SR-hdmi out >>> tv-hdmi in).

Sander.

daatje

Bedankt voor jullie antwoordt, aangezien het voor ons abracadabra is speel ik dit door aan iemand die er verstand van heeft.

Vlearmoes

Ook hier, met de juiste instellingen, geen probleem om het OSD via HDMI te tonen op plasma  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

thepioneer

Het is voor mij ook geen probleem om het op het beeld te krijgen. Heb je je tv goed ingesteld dan? Ik had het even gedaan met een verloop scartstekker naar chinch. Daar had ik gewoon beeld op. Als je zo.n stekker liggen hebt kun je het daar mee proberen.

Groeten Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

daatje

Nog steeds geen beeld.

Morgen gaan wij het proberen met een scartstekker met een tulpaansluiting    ??
er komt iemand langs die er verstand van heeft.

@thepioneer: je vraag of wij de tv goed ingesteld hebben......waar moet de tv op staan?


Marvin

en als je nu alle hdmi en alle andere beeld kabels eens uit de Marantz haalt, dan enkel een s-video of enkel een tulpje in de Marantz steekt en deze direct de tv in doet.
ik begrijp dat je dan géén bluray ed kan kijken, stel dan de tv in op het kanaal waar je die beeld kabel hebt in gedaan.
als je dit met s-video doet dan moet je dit misschien nog even extra instellen op de tv.
het makkelijkste zou zijn als je tv een front aansluiting heeft voor bv een camcorder.
dat zijn over het algemeen schakelbare ingangen waar je wat mee kunt instellen.
doe je enkel een tulpje in de gele aansluiting dan zal je waarschijnlijk niets hoeven in te stellen.

dus heel simpel, alles eruit en 1 enkele kabel erin om de tv te voeden.
kijk nu eens of je OSD het doet, misschien dat je in de receiver je HDMI uit moet zetten.
als je eenmaal OSD hebt, dan kan je van daaruit kijken waar het eventueel fout gaat wanneer je bv de Bluray weer aansluit.
zijn hele irritante problemen dit, maar op te lossen zijn ze zeker.
mits het apparaatje niet kapot is natuurlijk....

daatje

Mijn neef en zijn vriend hebben vandaag echt alles geprobeerd en helaas geen OSD.
Ook met een andere tv geen OSD, dus ik ga maandag terug met de Marantz.
Wel een super mooi geluid  HB !!!!

Gelukkig hebben ze nog een Marantz op voorraad dus als het goed is dan kunnen we maandag aan de slag!

xander32

Citaat van: daatje op november 21, 2009, 16:38:37
Mijn neef en zijn vriend hebben vandaag echt alles geprobeerd en helaas geen OSD.
Ook met een andere tv geen OSD, dus ik ga maandag terug met de Marantz.
Wel een super mooi geluid  HB !!!!

Gelukkig hebben ze nog een Marantz op voorraad dus als het goed is dan kunnen we maandag aan de slag!
Dan moet het zekers goed komen.

Sander.

daatje

#11
De Marantz omgeruild, de nieuwe aangesloten en................hij doet het  pompom pompom.
Nu kunnen we aan de slag met het instellen van alles.
De verkoper had nog nooit meegemaakt dat die functie op de Marantz defect was, helaas het komt dus voor.

Gelijk maar even een paar staanders meegenomen voor de Harman Kardon speakers dus nu moet het helemaal goed komen.  HB
Het is maar goed dat wij geen buren hebben............

Iedereen bedankt voor het meedenken  notworthy

Vlearmoes

Ik kon destijds mijn sr8500 niet op de tv toveren;  achteraf dus toch een defect     maar is nu al lang verkocht.
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v