SR5003 - Saaie Versterker

Gestart door Duzzan, november 10, 2009, 12:02:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

daar zit de ingebouwde klankregeling ook...

Mexicaanse Hond

Ik ben eigenlijk meer benieuwd wat je vindt van mijn punt dat detailrijkheid geen kwestie van vervorming is. Zie ik dat verkeerd, mis ik iets?

MadVillain

Zwaar vervormde muziek kan lekker zijn. Maar dan vooral in het weekend en dan meer dan 160 BPM ;)

Marvin

dan hebben we het over de muziek, niet over de apparatuur die vervormd.
want dan trekt een Heineken Music Hall installatie het ook niet.

detailrijkheid lijkt mij niet aan vervorming liggen, maar ik ben ook niet over vervorming begonnen.
daar zijn normen voor die gehanteerd dienen te worden, hifi-normen.

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op november 16, 2009, 11:12:50
detailrijkheid lijkt mij niet aan vervorming liggen, maar ik ben ook niet over vervorming begonnen.
daar zijn normen voor die gehanteerd dienen te worden, hifi-normen.
Nee, jij had het over erbij verzinnen. Wat bedoel je daar dan mee?

Marvin

#35
hetzelfde als een equalizer.

laag omhoog, mid omlaag, hoog omhoog. een detailrijk en dik geluid.
laag omlaag , mid omhoog, hoog omlaag. een ver dragend doods geluid.

beide heeft het niets meer met hifi te maken, de frequenties worden naar een ander nivo getilt.
dat iemand het wél lekker vindt klinken mag, maar het zijn verzonnen geluidjes..

(spatie tussen verdragend)

MadVillain

Sorry maar detailrijke weergave ligt echt niet aan een eq instelling.

Ik ben daar tekstueel minder geschikt voor om de discussie te dragen.
Maar er zullen andere forumleden zijn die daar de nodige onderbouwing voor kunnen leveren.


Marvin

ik ben ook niet zo'n held in het weerleggen van audiofiele termen....  :-)

Marvin

neem een eq, stel deze in op een manier dat jij hem lekker vind.
dan kan het best zijn dat ik dat setje als detailrijk ervaar terwijl er geen eens tweeters in je speakers zitten...

MadVillain

Ik zie de weergave van geluid een beetje als de bandbreedte van bv een tunnel. Hoe meer details, hoe hoger de bandbreedte moet zijn. En die bandbreedte moet dus wel geleverd kunnen worden.




TurboMarco

#40
Heeft de SR5003 geen interne crossover ?

Mijn ervaring met een SR4300 met verschillende eindversterkers leerde dat er weinig tot niets aan het geluidsbeeld veranderde ,ok het laag was wat strakker en er kon op een iets hoger volume gespeeld worden zonder dat het geluidsbeeld in kakte ,maar de algemene sound veranderde niet.
En nu met mijn Onkyo receiver ben ik er achter dat de versterker veel beter klinkt als het laag dmv een interne crossover (instelbaar 50,60,80,120,150,200) ingesteld op 60 Hz waarbij de rest van het sublaag signaal naar 2 subs gestuurd word die voorzien zijn van eigen versterking,nu weet iedereen hier wel dat frequenties onder de 100 Hz geen ruimtelijke stereo informatie bezit,maar hoe kan ik die verandering in het geluid dan verklaren? ,wellicht hebben de receivers in de 300/800 euro klasse een onderbemeten voeding wat er voor zorgt dat de versterker controle verliest over de luidsprekers in de lagere frequenties ,en dat daardoor het hele beeld aangetast word ?
Verandering van bron doet bij mij ook wel iets met het geluid,op zich vind ik de Sony blue ray speler van mij helemaal niet verkeerd klinken maar wanneer ik de 23jr oude Marantz CD75 de zilveren schijfjes af laat spelen valt mij wel weer op dat er meer diepte,betere plaatsing,etc  aanwezig is,nou moet ik wel zeggen dat de Magnats die ik gebruik van zichzelf hele ruimtelijk klinkende speakers zijn,maar doordat ik nu twee subwoofers een plaatsje heb moeten geven zijn de magnats zo'n 8cm verder van elkaar geschoven,dat heeft toch ook weer een grote invloed op het geluid,misschien was dat wel de grootste verbetering dat de luidsprekers verschoven zijn  :wink:

terug naar een saaie versterker,ik ben van mening als deze als saai waargenomen word dat wanneer je deze als voorversterker gaat gebruiken hij nog steeds saai blijft klinken,als ik dan zo lees dat de Musical fidelity met 2x50 watt wel naar smaak klinkt dan zou ik durven zeggen dat de voorversterker van de MF wat  muzikaler of in ieder geval anders klinkt dan de marantz.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

MadVillain


Marvin

ik kan ook wel even een tekst van Joe Kane hier neerzetten en dan melden, zo bedoel ik het ook...  :-D  clown1

MadVillain


Marvin

maar in dit deel kan ik me ook goed vinden hoor...

"terug naar een saaie versterker,ik ben van mening als deze als saai waargenomen word dat wanneer je deze als voorversterker gaat gebruiken hij nog steeds saai blijft klinken,als ik dan zo lees dat de Musical fidelity met 2x50 watt wel naar smaak klinkt dan zou ik durven zeggen dat de voorversterker van de MF wat  muzikaler of in ieder geval anders klinkt dan de marantz."