SR5003 - Saaie Versterker

Gestart door Duzzan, november 10, 2009, 12:02:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Niet twijfelen maar gewoon de BK kopen. Voor films echt grandioos, iedereen die hier komt weet niet wat hem overkomt als ik hem een beetje kietel. En wat stereo betreft gewoon in de Pure Direct stand zetten. Moet als stukken beter zijn. De B&W's lusten wel power dus een Rotel 1070 iod. erachter en je hebt een droom set.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

#16
Citaat van: Duzzan op november 15, 2009, 16:43:11
Xander,

Prio is momenteel film, ik luister niet zo serieus meer naar muziek zoals vroeger, daarom heb ik toen de MF verkocht en ben een HT gaan maken ;)
Ik ga er vanuit dat de Monolith ook bij muziek z'n mannetje staat?

De Monlith is mischien wel een beetje te groot voor m'n huidige woonkamer ( 5x5 m) .... En de buren zullen er ongetwijfeld ook niet blij mee zijn, maar ik ben natuurlijk niet van plan om hier de rest van m'n leven te wonen ;)
De Monolith doet het ook met muziek niet gek hoor maar is door z`n bouw wat minder strak en snel dan de 400.

Betreft de SR: ik heb zelf met een SR6001 gedraaid, ook een receiver met een beperkt vermogen, deze kon mij in eerste instantie niet bekoren. De muziek bleef aan de speakers plakken en de bas was :cry:. Toen er een eindversterker bij gekocht, het verschil was echt enorm! Waar ik voorheen de sub bijschakelde (muziek in 2.0) kon ik nu zonder. En ook meerkanaals profiteerde van de eindbak: de SR diende nog maar 3 kanalen van stroom te voorzien, daardoor kon ik de gehele set-up in de receiver enkele DB`s lager zetten om te komen op een 75 DB per kanaal(op de DB-meter). De set klonk nadien veel dynamischer, nauwkeuriger en voller.


Sander.

Stadium III

Ik kan er wel in meegaan dat een BK subwoofer je een mooie ervaring kan brengen

Verder kan een losse EV een stuk meer stevigheid in het geluid geven

Maar toch eerst subwoofer erbij en alles goed inregelen

Dan kan er altijd nog een EV ingezet worden !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

SMarcel

Beste Duzzan,

Ik denk dat dit topic de verkeerde kant op neigt want ik lees te veel over een SUB-woofer.

In jouw topic start lees ik dat jij meer mist dan alleen laag. Je hebt het over DETAIL en DIEPTE, dat los je echt niet op met een SUB, daar komt echt iets anders voor kijken en dan met name een betere verterking.

De adviezen die hier genoemd worden m.b.t. een goede EV zijn veel beter, moet je dan eens opletten hoeveel beter jouw luidsprekers gaan presteren.

Koop een leuke/goede EV, luister daar eens een paar weken naar en beoordeel dan pas of je werkelijk een SUB nodig hebt.

Je zult i.i.g. veel winst in detail en diepte halen met een EV en het laag is dan een hele leuke bijkomstigheid.

Succes met de keus.

Groeten,

Marcel

Marvin

heb je die Musical Fidelity versterker nog?
die kan je ook op de Marantz aansluiten.

qua detail en diepte aangaande een eindversterker, dat klopt wel enigsinds hoor.
maar als ik me niet vergis heeft de Musical Fidelity ook maar iets van 50watjes.
een subwoofer leverd meer headroom op, iets wat op lagere volumes als warm en vol ervaren kan worden.
de Marantz klinkt gewoon anders, als dit als saai wordt omschreven dan denk ik dat de MF er aardig wat bij verzint wat dus als lekker detailrijk en warm ervaren wordt.

in een kamer van 5 bij 5 moet deze set naar behoren presteren, theoretisch.

zelf denk ik eerder aan wat correcties in het menu van de receiver.

-20Db inschroeven om een detailrijk geluid te krijgen, dat hoort niet.
zodoende denk ik aan een ingangs volume wat ergens verkeerd staat.
de menu's induiken en goed kijken.
zo'n vergelijkbaar probleem heb ik al eens mee gemaakt bij een maat van me, maar ja als je al je speakers op small zet en je vrouw trekt de stekker van de subwoofer eruit dan mis inderdaad aardig wat laag en detail.
nu geloof ik niet dat deze instelling fout staat, zomaar een voorbeeld.

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op november 16, 2009, 08:04:36
de Marantz klinkt gewoon anders, als dit als saai wordt omschreven dan denk ik dat de MF er aardig wat bij verzint wat dus als lekker detailrijk en warm ervaren wordt.
Waar denk je aan bij een versterker die er details bij verzint?  :?

Marvin

wat voor kwalificatie wil je zelf geven aan anders klinkende versterkers....

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op november 16, 2009, 10:00:28
wat voor kwalificatie wil je zelf geven aan anders klinkende versterkers....
Vervorming, maar ik vroeg het aan eigenlijk aan jou.  :wink:

Marvin


Marvin

vervorming is geen anders klinkende versterker, dat is een versterker die over ze nek gaat..

Mexicaanse Hond

Vuiltje in je oog geeft ook vervorming, maar dan visuele. Nou, een versterker kan ook vervormen zonder dat 'ie over zijn nek gaat. Buizenversterkers danken hun wat zoetige geluid aan harmonische vervorming.

Marvin

en daar hou je van of niet.
zelf hou ik vervorming liever binnen de normen en buiten het hoorbare bereik van de mens.

als een versterker vervormd wanneer er op een achtergrond volume wordt geluisterd dan is er iets goed mis en zou Ken even langs moeten komen om dat uit te leggen.

verder, want je vroeg het aan mij, kunnen detailrijk en warm een persoonlijke keuze zijn van een eind techneut.
Ken bij Marantz, bv.


MadVillain

Citaat van: SMarcel op november 16, 2009, 07:22:24
Beste Duzzan,

Ik denk dat dit topic de verkeerde kant op neigt want ik lees te veel over een SUB-woofer.

In jouw topic start lees ik dat jij meer mist dan alleen laag. Je hebt het over DETAIL en DIEPTE, dat los je echt niet op met een SUB, daar komt echt iets anders voor kijken en dan met name een betere verterking.

De adviezen die hier genoemd worden m.b.t. een goede EV zijn veel beter, moet je dan eens opletten hoeveel beter jouw luidsprekers gaan presteren.

Koop een leuke/goede EV, luister daar eens een paar weken naar en beoordeel dan pas of je werkelijk een SUB nodig hebt.

Je zult i.i.g. veel winst in detail en diepte halen met een EV en het laag is dan een hele leuke bijkomstigheid.

Succes met de keus.

Groeten,

Marcel

Detail en diepte geluid los je mi op door een betere voorversterker. Dus sr vervangen!  :| Jammer dat het dan een prijzige aangelegenheid gaat worden als je vergelijkbaar geluid wilt hebben als een stereo versterker.

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op november 16, 2009, 10:26:31
verder, want je vroeg het aan mij, kunnen detailrijk en warm een persoonlijke keuze zijn van een eind techneut.
Ken bij Marantz, bv.
Het punt dat ik wilde maken is dat detailrijk niet een kwestie van het erbij verzinnen/vervorming is.

MadVillain

En enorm afhankelijk dus van de voorversterker ;)