nieuw setje

Gestart door rene95, oktober 20, 2009, 16:27:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marantnz en elac

sr6004 en de bd 7004
1 (100%)
elac en marantz heb vrijdag luistersessie
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1

rene95

sta op het punt om de sr 6004  en de bd 7004 aan te schaffen ben in het bezit van elac speaker die 20 jaar oud zijn  altyd erg tevreden geweest maar zijn nu op   wil andere maar weet niet hoe het geluit met elkaar overkomt  heb intresse in de elac 208a of de fs247    wie weet er raad en rel sub

Stadium III

De Marantz set zelf is een mooie set waar je veel plezier aan kunt beleven.

De combinatie met je speakers is smaakgebonden
Goed gaan luisteren en dan kom je zelf wel met een nieuwe opvolger

De rel sub kan wel maar wat is buget daarvoor ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

rene95

de rel sub zal ongeveer rond de 600 euro gaan kosten   en heb ook nog geen center en achterluidspeakers vind ze van elac te duur en stel er niet te veel eisen aan   of ik zie dat verkeerd     moet nog gaan luisteren bij hobohifi
heb je nog sugesties

Stadium III

Hou er wel rekening mee dat Marantz zijn eigen Sound heeft zeg maar

Die wel veranderd is tov de oudere componenten

Nu zou zeker wel eens kunnen dat Elac niet meer jou combie gaat worden met Marantz dus luisteren is zeker wel een must

De center speaker is wel een zeer belangrijk onderdeel bij films en meschien wel het belangrijkste
Zorg dat je hier een goeie in pakt om heel de dialogen end zeer goed te krijgen
Zou jammer zijn als dat afbreuk zou maken

Ik zelf ben ervoor om 5 identieke speakers te pakken uit 1 lijn en 1 serie en daarmee te gaan draaien voor een homogeen geluidsbeeld

De rel sub voor een 600 euro zul je er wel 1 vinden maar er is voor dat geld bij Rasubs die dealer is in BK electronics veel mooier spul te vinden voor minder geld

Xxls 400 of de BK Monolith

Ga hier ook serieus eens voor kijken want een mooi aangevuld laag kan je hele beeld naar een hoger plan trekken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

rene95

zal ik zeker mee nemen in de keus laat het wel weten wat het word   iedergeval bedankt van deze kant

rene95

#5
keus heb gemaakt heb de sr6004 en de bd7004 aangeschaft met de Elac 208a Klank echt waanzinnig
heb je adv mee genomen, en nog ff wachten met de sub .
ff op adem komen van dit ,en dan ga ik voor de boekenplank center en de sub .
bvbd voor je reactie zal nog wel ff duren voor het er is . laat het ff weten hoe die klinkt hier thuis, altyd anders dan daar in de studio      laterrrrrrrrrrrrrrrrr

rene95

#6
wil nog ff meenmenen DAT ik de elac208a en de Elac FS 247 en verschilende andere soorten boxen van rond de 1000 euro stuk heb Beluisterd   de alac 208a kwam er met kop en schouders boven uit .
Veel warmer, helderder , en heel veel diepgang
ben een liefhebber van blues ,rock en klasiek heel veelzijdig dus, zelfls mijn vrouw en kinderen Konden de verschillen Horen 
houden over het algemeen van nederlandstalig
laat jullie later meer horen hoe het hier is met de aankopen  zal ff duren denk   hoop snel    laterrrrrrrrrrrrrrr

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Kijk mooi dat je een keuze hebt kunnen maken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Lapti

amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

rob2219

Heej Marantz maatje,

toevallig afgelopen zaterdag dezelfde set aangeschaft. Aangesloten op Audio Physic Spark II speakers. Zelfs zonder sub super geluid. 2-weg speakers met een baspoort aan de voorzijde onderaan. Klinkt nu al toppie. De versterker moet nog wel goed inspelen. Kabels zijn van Van der Hull.

Wellicht een leuke aanvulling op de ervaringen met deze set.

Vgr.
Rob

rene95

ben erg tevree  heb nu ook een center  en surrand aangeschaft uit de zelfde serie  komt door de speciaale tweeters kost een lieve duit maar je heb ook wat   ben nog steets an het zoeken naar de juiste instelling