Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

ligt er ook aan of je dat wilt , vloerstaaders gaan meestal niet lager als 40 hz ( ja hele dure met hele dure bijhoorende versterker) , goede sub gaat tot 20/25 hz

je moet hem ook zo afstellen dat het lijkt of de sub er niet staat maar wel de de lage tonen veel dieper doorlopen en krachtiger zijn

je hebt toch ook vloerstaanders met in gebouwde sub ( 3 weg )  :wink:


Stadium III

Dit zijn de leukste !

De meeste vloerstaanders geven bas tot idd ongeveer een 40 hz
Ik zelf zit op een 34 hz

Een sub bij 2ch not done ben ik niet van mening
Het kan wel maar dan moet je ook een goeie afregeling hebben en zeker zorgen dat alles als een totaal plaatje komt te lopen
Dus de subwoofer moet een snelle response hebben en nouwkeurig in te regelen zijn mbt high level crossover

Nu weet ik dat BK best wel nauwkeurig is vrij strak tegen je speakers aan te krijgen is
Verder is het voor Wim en Robert een zeer leuk tijdsvermaak om het eens te proberen om de subwoofer met stereo goed afgeregeld te krijgen

Het resultaat wat je ermee kunt behalen is dat je laag beter doorloopt en je speakers wat opener gan klinken
Dit is dus wel een kunst want je moet de subwoofer op zijn staanplek zo goed mogenlijk geplaast krijgen

Ik ben ervoor om te kijken op hoeveel HZ je afval is van je speakers en de subwoofer daar 2 hz boven te laten inspringen

Geen decibels meters of andere shit pur op gevoel en gehoor !

Als dat lukt zul je een smile krijgen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Het wordt tijd dat je hier maar eens langs komt Rob. Ik heb mijn sub niet high level aangesloten. Ik zal dat vandaag weer eens gaan doen.
Als ik een muziek DVD luister in 5.1 dan doet mijn sub natuurlijk mee en ik moet zeggen dan vind ik het heerlijk. Maar dan krijgt de sub van de mix zelf de juiste aansturing. Ook met snelle double bass passages van bv Dream Theater klinkt de BK niet rommelig. Hij wordt nl nog al eens als een niet zo muzikale sub beschouwd. Met wat meer relaxte muziek (Boz Scaggs onlangs) is het helemaal eenn heerlijke bubble. Als ik hem high ga aansluiten moet je natuurlijk zelf zorgen dat ie bij de juiste frequenties gaat zingen. Moeilijk maar ik ga er weer mee aan de slag.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

een beetje moeite kost het wel, maar het is geen hogere wiskunde hoor... !

Stadium III

Zet wel altijd de HIGH level aansluiting BIJ je luidsprekers
Doe je dit niet kan de subamp kapot gaan!

Suc 6 ermee wim
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

zelf heb ik hem aan de B terminal van de receiver hangen. Met behulp van de afstandsbediening kan ik de sub in en uitschakelen.
Wanneer je de sub hebt aangesloten en deze is goed afgeregeld krijg je de indruk dat de sub niks extra toevoegd aan je set, want je denkt hem niet te horen.Dan moet je hem tijdens de weergave eens uitschakelen, dan merk je hoeveel dieper de sub gaat.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Stadium III

Jij kunt hem idd via de B aansluiting doen
Mensen met de neutrik plug iig niet  :wink:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Ik heb geen B aansluiting.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

is ook niet nodig...  :-D
(die heb ik namelijk ook niet)  clown1

ll0ll

Citaat van: dmeerpa op december 27, 2009, 16:46:20
Dan moet je hem tijdens de weergave eens uitschakelen, dan merk je hoeveel dieper de sub gaat.


Inderdaad, een sub hoort naar mijn mening het geluid meer body te geven zonder dat hij te overheersend aanwezig is. :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

WimPeu

Oude Denon ingeruild voor deze.
De DCD-S10 heeft XLR uitgangen HB, maar ook digitale inputs dus de Dacmagic ook maar ingeruild. Even wennen aan het kleur verschil maar ach....... :-D
Eerste klank indruk is dat ie erg neutraal klinkt. Wat hij krijgt geeft ie ook weer. :yes:



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

dacht eerst dat het een marantz was  :-D maar is een denon na goed kijken ,is het een SACD speler ?

mooi apparaat en veel luisterplezier  byebye

lo

Erg mooi en ook een fors apparaat.
Veel plezier d'r mee pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Ziet er solide uit.  :yes: En ach, een bus zwarte verf en sprayen maar.  :wink:

xander32

Hehe, dat duurde maar en dat duurde maar... ein-de-lijk weer eens een upgrade vanuit deze hoek :lol:.



Mooi ding hoor Wim, veel plezier ermee :yes:.


Sander.