SANSUI QR 1500

Gestart door erik1950, mei 30, 2012, 17:05:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik1950

zijn er hier mensen die de sansui QR1500 kent  ik vind dat een juweeltje als ie nog zo goed speelt als ie eruit ziet



Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

HAL9000

Ik heb verschillende   quadro en stereo  receivers van sansui  mogen repareren.

Deze  oudere  zijn meestal wel goed,  wel opletten als  stereo  werkt  bij FM.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

erik1950

#2
Op het internet heb ik  verschillende sansui apparaten  gezien en was versteld wat voor mooie resivers ik daar gezien heb , o.a AU-70/AU- 719/AU 919/AU7900/AU 20000 dat zijn stuk voor stuk juweeltjes  , en ik die dacht dat sansui een lager merk was  (goedkoper).Maar die quadro is dat dan meer dan alleen maar 4 speakers of zit hem dat in de stereo per 2 speakers  gelijk of ze zeggen voor en achter , dacht dat je dat  ook met alle andere versterkers had met 4 speakers

Yorki

Citaat van: erik1950 op mei 31, 2012, 05:55:52
Op het internet heb ik  verschillende sansui apparaten  gezien en was versteld wat voor mooie resivers ik daar gezien heb , o.a AU-70/AU- 719/AU 919/AU7900/AU 20000 dat zijn stuk voor stuk juweeltjes  , en ik die dacht dat sansui een lager merk was  (goedkoper).Maar die quadro is dat dan meer dan alleen maar 4 speakers of zit hem dat in de stereo per 2 speakers  gelijk of ze zeggen voor en achter , dacht dat je dat  ook met alle andere versterkers had met 4 speakers
Sansui was inderdaad een heel goed merk met zeer goede apparatuur. In 1982 had ik zelf een stereo installatie van Sansui gekocht met onder andere de AU 919 en de SPX 9700 luidsprekers (4weg - 280 watt) en die spelen nog steeds heel goed. De versterker heeft ondertussen de geest gegeven. Ik vind het jammer dat het merk is verdwenen.

HAL9000

Valt  te  repareren!!   De  meeste  Sansui  versterkers  zijn kaduuk.   :roll:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Yorki

Citaat van: HAL9000 op mei 31, 2012, 15:07:05
Valt  te  repareren!!   De  meeste  Sansui  versterkers  zijn kaduuk.   :roll:
Jammer, had ik dit forum 5 jaar vroeger leren kennen dan was jij de man. Bij de verhuis heb ik hem dan maar naar de schroothoop verwezen.

Marvin

Zo hoort dat ook met oude spullen.  :-D



SB_Marantz

Citaat van: HAL9000 op mei 31, 2012, 15:07:05
Valt  te  repareren!!   De  meeste  Sansui  versterkers  zijn kaduuk.   :roll:


Heb er zat op de tafel gehad maar ik prefereer de oudere van voor 1975.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op juni 08, 2012, 01:12:49

Heb er zat op de tafel gehad maar ik prefereer de oudere van voor 1975.

Ja  ik ook, alhoewel  die  au 217 417 etc  niet moeilijk te  repareren zijn. 
Au-x1  weet ik nu ook alles  van  maar is geen geweldige versterker.  En die  BAF-1  had ik er  een potje  van gemaakt door  dat  schema.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!