Bluesound node of andere streamer voor sr7008

Gestart door tomcat, januari 27, 2015, 16:58:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tomcat

Hoi,
Heb net mijn denon vervangen door een marantz sr7008, nu weet ik wel dat je daar vanaf een nas zelf mee kan streamen maar dat gaat ontzettend traag en ik wil een mooie interface voor op mijn ipad. Na een sonos in mijn bezit gehad te hebben (geen hd files) heb ik een simple audio roomplayer+ geprobeerd maar die heb ik na enkele maanden al terug in de verkoop gedaan wegens een te brakke interface. Nu heb ik even zitten twijfelen om een mac mini te gebruiken maar wil toch liever een kant en klaar bakje. Omdat ik de dacs van de marantz goed genoeg vind en ik maar rond de 500€ wil uitgeven vallen de marantz streamers al uit de boot. Blijven er eigenlijk twee soorten kanidaten over : een denon dnp 730ae deze heeft een display en ondersteunt ook dsd files en dan heb je nog de bluesound node met een perfecte interface als de sonos maar kan ook 24bit 192khz files aan en heeft naar het schijnt ook een goede dac aanboord. Vandaar mijn vraag hebben jullie nog andere ideeën of welke van deze twee zouden jullie kiezen en hoe zouden jullie hem aansluiten: analoog of optisch? Met als laatste bijvraag heeft het nut om te investeren in een goede optische kabel of zijn 1tjes en nulletjes altijd hetzelfde, welke zou je dan aanraden (zeker niet boven 200€). Alvast bedankt!
speakers: Monitor Audio GS60 + GSW12 + GSLCR + RSFX
receiver: marantz sr7008
streaming audio: waarschijnlijk bluesound node
Streaming video: boxee box + nas
pc-audio: Asus Xonar Essence STX + musical fidelity X-can V3 / PSUv3 +  Sennheiser HD800

i2Paq


Ik gebruik zelf de Sonos, wil niets anders meer.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Faxe

De Node is een prima streamer in combinatie met de SR 7008. Denk dat de DAC in de Node niet veel verschilt van de reciever. Zou gewoon een Node kopen en deze eerst analoog aansluiten.

tomcat

Dacht gewoon als ik optisch aansluit zou de node volgens de specs alles bitperfect doorgeven en volgens de specs van de dacs van de sr7008  zou die wel dsd files moeten kunnen herkennen en omzetten de dac van de node kan dit niet....


Sent from my iPad using Tapatalk
speakers: Monitor Audio GS60 + GSW12 + GSLCR + RSFX
receiver: marantz sr7008
streaming audio: waarschijnlijk bluesound node
Streaming video: boxee box + nas
pc-audio: Asus Xonar Essence STX + musical fidelity X-can V3 / PSUv3 +  Sennheiser HD800

Faxe

Denk niet dat de Node DSD bestanden kan doorgeven aan je reciever.

tomcat

Wanneer ik hem binnen heb test ik het wel eens en laat ik het hier weten.


Sent from my iPad using Tapatalk
speakers: Monitor Audio GS60 + GSW12 + GSLCR + RSFX
receiver: marantz sr7008
streaming audio: waarschijnlijk bluesound node
Streaming video: boxee box + nas
pc-audio: Asus Xonar Essence STX + musical fidelity X-can V3 / PSUv3 +  Sennheiser HD800

hchifi.nl

Hi-res files gaat niet heel veel uitmaken is mijn ervaring... ik zou zelf gewoon bij de Sonos blijven. (is nog goedkoper ook..)
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

tomcat

Waarom worden de originele masters dan opgenomen in 24bit 96 tot 192khz?


Sent from my iPad using Tapatalk
speakers: Monitor Audio GS60 + GSW12 + GSLCR + RSFX
receiver: marantz sr7008
streaming audio: waarschijnlijk bluesound node
Streaming video: boxee box + nas
pc-audio: Asus Xonar Essence STX + musical fidelity X-can V3 / PSUv3 +  Sennheiser HD800

hchifi.nl

Citaat van: tomcat op januari 29, 2015, 15:48:33
Waarom worden de originele masters dan opgenomen in 24bit 96 tot 192khz?


Sent from my iPad using Tapatalk

wie zegt dat alle masters in dat formaat worden opgenomen...
Iedereen denk maar dat hoe hoger de resolutie hoe beter het geluid is...
Zelfs kan ik mensen perplex doen staan met een goede mp3 via spotify.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

audiof. zonder budget

Citaat van: hchifi.nl op januari 29, 2015, 16:18:22
wie zegt dat alle masters in dat formaat worden opgenomen...
Iedereen denk maar dat hoe hoger de resolutie hoe beter het geluid is...
Zelfs kan ik mensen perplex doen staan met een goede mp3 via spotify.

Helemaal mee eens, ik heb het hier in het verleden al wel eens aangehaald. Ik heb een top 2000 dvd met mp3's (320 kbps) en daar staan soms nummers tussen die onwaarschijnlijk goed klinken...
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Marvin

Men gaat weer in hogere sferen komen met de comeback van de zwarte plaat. Dat bestandje wat ze persen wordt veelal in mp3 gemaild. Spoor audiofreaks er maar eens op na.
Met een mp3 320 is over het algemeen niets mis.
Maarja, leg dat een audio-ballo maar eens uit.
Rare bende is het......

xander32

De samenstelling van die dvd betreft tracks, divergeert dus steevast? Daar wil ik er ook graag éėn van :yes:.


:-D


Citaat van: audiof. zonder budget op januari 29, 2015, 16:23:54
Helemaal mee eens, ik heb het hier in het verleden al wel eens aangehaald. Ik heb een top 2000 dvd met mp3's (320 kbps) en daar staan soms nummers tussen die onwaarschijnlijk goed klinken...

tomcat


Citaat van: hchifi.nl op januari 29, 2015, 16:18:22
wie zegt dat alle masters in dat formaat worden opgenomen...
Iedereen denk maar dat hoe hoger de resolutie hoe beter het geluid is...
Zelfs kan ik mensen perplex doen staan met een goede mp3 via spotify.
Wat die masters betreft lees onderstaande link er dan maar eens op na! Als er echt geen hoorbaar verschil zou zijn waarom dan al die moeite....
Natuurlijk moet heel je systeem wel van hoge kwaliteit zijn om die kleine nuances te horen, met een ipodje met standaard oortjes gaat je het natuurlijk niet redden!
http://www.hifi.nl/artikel/21890/Gaat-Apple-hi-res-aanbiedenA.html


Sent from my iPad using Tapatalk
speakers: Monitor Audio GS60 + GSW12 + GSLCR + RSFX
receiver: marantz sr7008
streaming audio: waarschijnlijk bluesound node
Streaming video: boxee box + nas
pc-audio: Asus Xonar Essence STX + musical fidelity X-can V3 / PSUv3 +  Sennheiser HD800

DansaN

Citaat van: tomcat op januari 31, 2015, 00:08:42
Wat die masters betreft lees onderstaande link er dan maar eens op na! Als er echt geen hoorbaar verschil zou zijn waarom dan al die moeite....
Zonder in te gaan op het feit of er wel of geen hoorbaar verschil is; de reden van alle moeite is heel simpel....

$$$$$$$$$$$$$

:yes:

tomcat

Die masters werden vroeger enkel uitgewisseld tussen de platen/cd bedrijven en de bedrijven die de massaproduktie gingen doen er was dus toen nog helemaal geen sprake van $$$$$. Het is enkel nu dat massaopslag zo goedkoop is geworden dat deze formate terug interessant worden! Daarom dat een echte audiofiel ook zweert bij vinyl omdat erop 1plaat meer info opkan dan op 1cd later zijn ze dan nog meer gaan comprimeren omdat usb/solid state opslag zo duur was. Nu hoeft dat niet meer en kan men dus aan jan met de pet ook de high ress files aanbieden....
speakers: Monitor Audio GS60 + GSW12 + GSLCR + RSFX
receiver: marantz sr7008
streaming audio: waarschijnlijk bluesound node
Streaming video: boxee box + nas
pc-audio: Asus Xonar Essence STX + musical fidelity X-can V3 / PSUv3 +  Sennheiser HD800