Sharp optonica sm3636

Gestart door HAL9000, november 24, 2013, 16:05:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb zelf  al een een 4646  gehad  en nu  dus ook een 3636  op de  tafel,  2x55watt   bij 8 ohm.
Klacht was  dat  een kanaal  fel  ging  kraken.  Speelde  echter nog  goed  bij aankoop van Marktplaats.

Ik heb alle  elko's  vervangen op de  2  buffers na,  en  alle  rotte  transistoren.  Nieuw  relais  en hier  en daar  wat  schoongemaakt.

De  foto's


Linker  eindversterker is al een gerepareerd.  rechts was nu stuk.

totaal aanzicht oud.

phono oud.

Phono  amp  gereviseerd.


Elko's  en het ic verwijderd. 

Hier  hetzelfde.

Totaal  gereviseerd.

protect oud.


nieuw  relais.

En de  oude  meuk.

Klinkt  fantastisch.  Ziet  er optisch nog  goed  uit ook.  :yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

bas focal marantz

Mooie classieker ,netjes gebouwd van binnen , blijft toch altijd mooi om te zien dubbele traffo'tje eindrap met eigen koeling .

En van buiten lijkt het wel of de knoppen/schakelaars van een pioneer .

Is dit een zwarte of een grijze John .

HAL9000

Citaat van: bas focal marantz op november 24, 2013, 20:21:20
Mooie classieker ,netjes gebouwd van binnen , blijft toch altijd mooi om te zien dubbele traffo'tje eindrap met eigen koeling .

En van buiten lijkt het wel of de knoppen/schakelaars van een pioneer .

Is dit een zwarte of een grijze John .
Grijze (metaal  kleur),  je  3  trafo's  2xvoor  elke  eindversterker  en 1 voor  pre,phono.
Heel mooi apparaat,  alleen je  moet er  vroeg bij zijn, anders  blaas je  die  sharp eindtrap modules  op.
De sm4646  heeft wel veel meer  power dan deze.
Ik vind  ze  altijd  erg lijken op  Pioneer  Sa8500 9500MKII .  Qua  bouw  ook.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Steinemens

Mooi werk Jon. Kan niet wachten om m weer te verwelkomen in m'n huiskamer hier in Nijmegen. p.s. U've got mail.

bas focal marantz

Citaat van: Steinemens op november 25, 2013, 07:45:52
Mooi werk Jon. Kan niet wachten om m weer te verwelkomen in m'n huiskamer hier in Nijmegen. p.s. U've got mail.
Nijmegen , wie woont er nu in Nijmegen  :wink:

Steinemens

Gisterenavond de eerste voorzichtige test gedaan, en die feilloos doorstaan. Top! Morgen hang ik er een setje andere speakers aan, en dan voel ik m nog even stevig aan de tand. Geef me even 15 minuten Bas, niet meteen de politie bellen. Te herkennen aan house / jazz / disco / soul in Nijmegen oost.

HAL9000

 HB U mag  tot  22:00  herrie  maken  :yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

bas focal marantz

Citaat van: HAL9000 op november 24, 2013, 21:54:02
Grijze (metaal  kleur),  je  3  trafo's  2xvoor  elke  eindversterker  en 1 voor  pre,phono.
Heel mooi apparaat, 
Dit soort versterkers is veelal onbekend bij mensen , was ie voor mij ook tot voor kort .

Wat werd er in die tijd toch goed spul gemaakt , tegenwoordig wordt er op centjes gekeken en niet snel een mooie versterkerbouw toegepast .

Veel top apparaten zitten nog steeds vol met losse draden , gebundelde draden (ik vindt dat maar niks)



Citaat van: Steinemens op november 29, 2013, 08:19:05
Gisterenavond de eerste voorzichtige test gedaan, en die feilloos doorstaan. Top! Morgen hang ik er een setje andere speakers aan, en dan voel ik m nog even stevig aan de tand. Geef me even 15 minuten Bas, niet meteen de politie bellen. Te herkennen aan house / jazz / disco / soul in Nijmegen oost.
Komende jaren kan je lekker spelen met de versterker en niet bang zijn voor uitval .

HAL9000

CiteerVeel top apparaten zitten nog steeds vol met losse draden , gebundelde draden (ik vindt dat maar niks)

Hoezo??  kan er niet veel op aanmerken.  Het  is  wat  rommelig.  Tegenwoordig  hebben  al die  audio merken 1  groot  print  en daarop alles  gemonteerd.  Denon is  er  een, en  nieuw  marantz ook.  Sommige  Sony's  ook.
Die  printen zijn slecht  buigen,  koperbanen laten  los.  Veel  storingen.

Ik heb liever  een  stabiel  klein printje  en  dan wat  kabels  van en naar voeding en de  rest  Dan  een mega  print  met  mega  ellende. 

Ik heb  2  Sansui 222's  staan  solid  state  van eind jaren 60  Weinig  print  hoop  draden. Beide werken. nog  byebye  Marantz  PM xx en xxxx  jaren 90  tot zeg  2005  hoeveel werken  er nog  zonder  een service  beurt??   clown1


Ik vind  Optonica  op  Pioneer lijken  Sa7500(mKII) etc  lijken.  Pioneer  is  wel  discrete  opgebouwd  bij de  eindversterkers  is  ALTIJD  te  repareren.   Deze  STK  sharp  modules  Als  ze  ooit  stuk gaan   dan  moet je lelijk gaan modificeren.    Deze  Modules  zijn trouwens heel  simpel, Niet  zo'n ingewikkeld  ding  als  die  STK van een  Pm80  bijvoorbeeld.   Dat  is een  2x40/45watt versterker  die  door marantz  Japan  als  powermanagement word  gebruikt  :roll:  :angel:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

bas focal marantz

Citaat van: HAL9000 op november 29, 2013, 22:34:57
Hoezo??  kan er niet veel op aanmerken.  Het  is  wat  rommelig.  Tegenwoordig  hebben  al die  audio merken 1  groot  print  en daarop alles  gemonteerd.  Denon is  er  een, en  nieuw  marantz ook.  Sommige  Sony's  ook.
Die  printen zijn slecht  buigen,  koperbanen laten  los.  Veel  storingen.

Ik heb liever  een  stabiel  klein printje  en  dan wat  kabels  van en naar voeding en de  rest  Dan  een mega  print  met  mega  ellende. 


Over klank eigenschappen zal en heb ik niets gezegt .

Het staat zo rommelig ,kabetjes die van de ene naar de andere kant lopen , men ontwerpt componenten zo goed mogenlijk (gaan we even vanuit) ontwerpen een kast en daar stoppen ze het in , dan komen ze erachter dat het aan elkaar aangesloten moet worden lijkt het dan wel , totaal niet over nagedacht .


Kabeltjes die van het eene naar het ander onderdeel gemonteerd zijn en maar enkele centimeters overbruggen , zo kan het ook en tal van fabrikanten bewijzen dat ook daarover wordt nagedacht in het gehele ontwerp .