NAD beter dan Marantz?

Gestart door LeCram, juni 26, 2013, 21:52:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

neoguri

Citaat van: Niber op juni 26, 2013, 23:19:43
Ga er eens goed voor zitten, doe je ogen dicht en en zeg af en toe "hmmz".
Vervolgens zeg je dat NAD te duur is voor wat het biedt, helemaal in combinatie met zijn akoestiek.

Om helemaal indruk te maken vraag je of je even iets mag proberen en ga je aan zijn speakers lopen trekken en duwen. Zet deze iets anders neer en ga weer zitten. Af en toe even van voor naar achteren en van links naar rechts bewegen met je hoofd en hem dan melden dat hij het "fine-tunen" zelf maar moet doen, gaat voor nu te veel tijd in zitten. Wens hem succes en dat je hoopt voor hem dat het lukt met NAD icm zijn speakers.

Daarna een gesprek over muziek beginnen dat je hebt losgelaten om alleen naar opnamen te luisteten en nu weer van muziek kan genieten...Succes gegarandeerd!  :yes:

Beste antwoord  :yes:

LeCram

Citaat van: Niber op juni 26, 2013, 23:19:43
Ga er eens goed voor zitten, doe je ogen dicht en en zeg af en toe "hmmz".
Vervolgens zeg je dat NAD te duur is voor wat het biedt, helemaal in combinatie met zijn akoestiek.

Om helemaal indruk te maken vraag je of je even iets mag proberen en ga je aan zijn speakers lopen trekken en duwen. Zet deze iets anders neer en ga weer zitten. Af en toe even van voor naar achteren en van links naar rechts bewegen met je hoofd en hem dan melden dat hij het "fine-tunen" zelf maar moet doen, gaat voor nu te veel tijd in zitten. Wens hem succes en dat je hoopt voor hem dat het lukt met NAD icm zijn speakers.

Daarna een gesprek over muziek beginnen dat je hebt losgelaten om alleen naar opnamen te luisteten en nu weer van muziek kan genieten...Succes gegarandeerd!  :yes:

notworthy Goeie tip, zo ga ik het spelen
Accuphase E-280 | Eversolo DMP-A6 | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

LeCram

Citaat van: i2Paq op juni 27, 2013, 08:33:40
Waarom twijfel je na die opmerking van je collega?

Geniet je nu ineens minder van je set omdat een NAD beter zou klinken (heb je zelf al geluisterd)?

Even voor alle duidelijkheid jongens/heren (waarom eigenlijk geen dames  :-P), ik twijfel absoluut niet over mijn set.
Ik ben gewoon benieuwd waarom hij overgestapt is en of het daadwerkelijk beter klinkt. Morgen zal ik het dus horen.
Over smaak valt niet te twisten (ik weet het, een doodgooier  :-D), ik ben zeer tevreden met mijn "marantz-je".
En "goedkoop" hoeft dan niet altijd slechter te zijn, maar er zijn er toch zat, die na een aantal jaren overstappen op de wat duurdere merken.
Accuphase E-280 | Eversolo DMP-A6 | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

TurboMarco

Citeer
er zijn er toch zat, die na een aantal jaren overstappen op de wat duurdere merken.

Zeker!

Maar er zijn er ook zat die na verloop van tijd terug gaan naar goedkopere merken .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op juni 27, 2013, 16:37:46
Zeker!

Maar er zijn er ook zat die na verloop van tijd terug gaan naar goedkopere merken .

stupid :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Niber

Citaat van: LeCram op juni 27, 2013, 15:40:28
Even voor alle duidelijkheid jongens/heren (waarom eigenlijk geen dames  :-P), ik twijfel absoluut niet over mijn set.
Ik ben gewoon benieuwd waarom hij overgestapt is en of het daadwerkelijk beter klinkt. Morgen zal ik het dus horen.
Over smaak valt niet te twisten (ik weet het, een doodgooier  :-D), ik ben zeer tevreden met mijn "marantz-je".
En "goedkoop" hoeft dan niet altijd slechter te zijn, maar er zijn er toch zat, die na een aantal jaren overstappen op de wat duurdere merken.

Daar komt bij dat de smaak met name bepaald wordt door de speakers.
Dus mocht je zijn klank nou helemaal te gek vinden zou ik dat niet gelijk aan de verdienste van NAD toeschrijven...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Exxar

 stupid
Het is de combinatie die het hem doet  :yes:

LeCram

Volgens vrouwen kunnen mannen niet combineren  :-D
Accuphase E-280 | Eversolo DMP-A6 | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

Exxar

Als het op kleuren of kleding aankomt niet nee, maar qua geluid wel hoor  :wink:

Niber

Hoe was het eigenlijk?
Marantz al ingeruild voor NAD?  :wink:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Rob46

Citaat van: Zoldar op juni 26, 2013, 22:21:47
Kansloze wedstrijd. Je smaak speelt de grootste factor. Ik heb sets van 50k gehoord die mij minder konden bekoren dan sets van 500 euro.

Daar heb je een belangrijk punt!  :yes:

Rob46

Citaat van: Marco op juni 26, 2013, 23:42:17
Idd kansloze wedstrijd omdat je de uitgangsniveaus niet gelijk getrokken hebt .

Ook al zijn de uitgangsniveaus gelijk getrokken, het blijft mijn inziens een kansloze missie. Persoonlijke smaak heeft en geeft altijd de definitieve doorslag. De rest is en blijft subjectief, dat is een feit.

JohnWx

Citaat van: LeCram op juni 27, 2013, 21:45:12
Volgens vrouwen kunnen mannen niet combineren  :-D

das waar  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Maar een mooie "monitor" serie cd speler met bijpassende voor en eindversterker NAD mag ook zelfs een preceiver zijn  notworthy


het heeft iets


soms zie je nog wel is een cd speler voor 25 euro de 5000 of de 5300 monitor series die waren toen serieus geld en mooi gemaakt net zoals de Mission PCM cd speler
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.