Audio analogue puccini

Gestart door HAL9000, mei 07, 2013, 12:56:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb een nieuw merk  op  mijn tafel gehad.  Een  versterker van 2x45watt bij 8 ohm  volgens de  specs.
Model puccini,  dit exemplaar had een rommelig  kanaal dat  continu op dezelfde  volume  aanwezig was.
Bij het ontwerp  bleken  bij elk  kanaal 2  transistoren  erg heet te  worden.  Door  gebrek aan koeling  en kristalliserend  tin is  een kanaal  defect  gegaan.    Ik heb beide  kanalen  symmetrisch  gerepareerd.  Heb de omliggende  elko's  vervangen.  Deawoo elko's,  die dingen kunnen echt niet tegen hitte.  Degene  die  warm hebben gestaan  waren behoorlijk terug  gelopen, de rest  was  nog  wel  redelijk.

In het audio signaal  staat  ELNA  stargat.  Als je daar  blij mee moet zijn weet ik niet  :roll:
Les photos:



Onderkant,  4  bruine plekken.

bovenkant  oud.  Behoorlijk gebouwd. 

Los gelaten print materiaal.

Zijn al eens vervangen.

 
Dit kanaal is nog  origineel.

Gerepareerd

lichte  schade  aan het print.


oude  componenten.


De  puccini,  Klinkt  heel  erg  vol  en de  versterker is uitgevoerd met AB.  Hele  leuke  versterker die je  zeker  kan tweaken  met  betere  elko's  en  hier en daar de boel te  vertinnen.  Ben alleen wel bang  dat ze  met bosjes  uit  de  lucht komen vallen door verbrande  transistoren.  :|



Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

de uitval van Audio Analogue is erg klein en er zitten grote meneren achter met erg veel verstand van audio, dus zal wel goed zijn denk ik


http://www.audioanalogue.com/puccini-settanta-rev20-P13.html
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HAL9000

Citaat van: John Wx op mei 07, 2013, 15:22:52
de uitval van Audio Analogue is erg klein en er zitten grote meneren achter met erg veel verstand van audio, dus zal wel goed zijn denk ik


http://www.audioanalogue.com/puccini-settanta-rev20-P13.html

Waar staan die  gegevens  dat  de  uitval erg klein is?    clown1
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Citaat van: HAL9000 op mei 07, 2013, 16:14:48
Waar staan die  gegevens  dat  de  uitval erg klein is?    clown1
Als er minder van verkocht wordt zoals de reuzen merken zal de uitval ook wel minder zijn,das logisch he.  :angel:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Citaat van: Paul op mei 07, 2013, 17:05:47
Als er minder van verkocht wordt zoals de reuzen merken zal de uitval ook wel minder zijn,das logisch he.  :angel:

Ja  dat  is  ook wel weer waar. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

Citaat van: HAL9000 op mei 07, 2013, 16:14:48
Waar staan die  gegevens  dat  de  uitval erg klein is?    clown1

Ik ken Wim van Kraanen goed de importeur zodoende en je leest nergens over uitvallen of wat dan ook
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thanatos

@HAL9000

Heb je nu die transistors platgelegd met als doel om ze extra koeling te geven ?

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op mei 07, 2013, 19:22:06
Ik ken Wim van Kraanen goed de importeur zodoende en je leest nergens over uitvallen of wat dan ook

Die ''ken'' ik ook middels de foon.
Ging over een 50 Kg geintegreerde amp van AA waarin 2 ondermeten R's zaten.
Ik wees hem daarop maar hij was al bezig het betreffende type terug te roepen daar de volle V spanning over de uitgang kan komen te staan wanneer deze R's de geest geven.
Ik heb er toen 5 Watters ingezet.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: thanatos op mei 07, 2013, 20:22:48
@HAL9000

Heb je nu die transistors platgelegd met als doel om ze extra koeling te geven ?


BC klein signaal torretjes.

Ik zie dat de top traces van de dual layer beschadigd zijn?





Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op mei 07, 2013, 21:31:10

BC klein signaal torretjes.

Ik zie dat de top traces van de dual layer beschadigd zijn?




Waar is je avatar ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: thanatos op mei 07, 2013, 20:22:48
@HAL9000

Heb je nu die transistors platgelegd met als doel om ze extra koeling te geven ?

Ja,  die  dingen  worden vreselijk heet +  dat  de  banen beschadigd  waren door  een voorgaande  reparatie.
Kijk maar op de  foto's. 

Das niet handig dat ze  verkeerde  weerstanden  erin plaatsen.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op mei 07, 2013, 21:31:10

BC klein signaal torretjes.

Ik zie dat de top traces van de dual layer beschadigd zijn?




Ja  licht,   gelukkig  nog   niet zo heel erg,  heb hem  beneden  door gelust.   :wink:
Je  zou denken met  dubbelzijdig  print  dat je vooruit gaat met kwaliteit.  Echter is  absoluut  niet het geval.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!