Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: WimPeu op februari 15, 2013, 12:53:53
Waar las je dat? Heb geen intenties in die richting. Krijg vanavond hopelijk het schakelkastje en later nog het nieuwe meubel verder heb ik een gezocht topic voor een Classe CA200 geplaatst. Verder is het een Status Quo hier.  :-D
Ben benieuwd wat er volgend jaar rond dit tijdstip staat bij jouw in de huiskamer, of onderwijl in de dedicated ht-room in de schuur :yes:.

JohnWx

Citaat van: xander32 op februari 15, 2013, 14:19:17
Ben benieuwd wat er volgend jaar rond dit tijdstip staat bij jouw in de huiskamer, of onderwijl in de dedicated ht-room in de schuur :yes:.

We kunnen de glazen bol Bokaal in het leven roepen wie het goed heeft of dichtbij zit krijgt een prijs
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: xander32 op februari 15, 2013, 14:19:17
Ben benieuwd wat er volgend jaar rond dit tijdstip staat bij jouw in de huiskamer, of onderwijl in de dedicated ht-room in de schuur :yes:.

Citaat van: John Wx op februari 15, 2013, 14:31:26
We kunnen de glazen bol Bokaal in het leven roepen wie het goed heeft of dichtbij zit krijgt een prijs

Mijn set is op de Meridian na al een jaar het zelfde, kunnen jullie dat ook zeggen heren... :-D. Al blijft het altijd spannend, komt er een kans voorbij dan pak ik hem. Mocht ik de staatsloterij winnen dan zou het maar zo kunnen dat ik wat ga veranderen..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Straks komt iig Ronald langs om zijn XLR/Trigger switch hoogst persoonlijk te integreren. Heb ik een uniek stukje techniek in mijn set. HT en stereo compleet gescheiden met 1 EV. Zonder van de bank af te hoeven switch ik van HT naar stereo en terug...prachtig.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op februari 15, 2013, 16:56:19
Straks komt iig Ronald langs om zijn XLR/Trigger switch hoogst persoonlijk te integreren. Heb ik een uniek stukje techniek in mijn set. HT en stereo compleet gescheiden met 1 EV. Zonder van de bank af te hoeven switch ik van HT naar stereo en terug...prachtig.
Goed bezig :yes:.

Marantz 81


WimPeu

#2706
Zo, mijn XLR switch is klaar en werkt helemaal super.  pompom

Beide voorversterkers zitten nu op de dezelfde frontkanalen van de 9 kanaals 70.1 EV. Geen speakerkabels of IC's ompluggen. Gewoon de Integra of de Meridian kiezen en via de 12v triggers wordt de schakeling nu automatisch gedaan. Forumgenoot thepioneer (Ronald voor intimi) heeft dit voor mijn bedacht en gemaakt. Zitten heel wat uurtjes in. Het kastje zit bomvol en weegt ook een paar kilo dus het is geen zwabber ding oid, het voelt solide aan.

Ronald alsnog super bedankt voor al het werk!!  notworthy  notworthy






Nu hopelijk volgende maand de nieuwe kast en op zoek naar een mooie stereo EV om het stereo plaatje helemaal af te maken...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Het kastje oogt degelijk en het werkt; respect voor de bouwer er van  :yes:.

Niber

Citaat van: xander32 op februari 16, 2013, 11:13:20
Het kastje oogt degelijk en het werkt; respect voor de bouwer er van  :yes:.

stupid

Ziet er super uit!!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WimPeu

Ja mooi heh. 

Toen ik de Meridian kreeg was in eerste instantie het plan om het volume vast te zetten en de XLR uitgangen op de CD ingang van de Integra te zetten. Nadeel was dan dat ik geen gebruik ging maken van het mooie voorversterker gedeelte. Mooiste oplossing was om de Meridian rechtstreeks in de EV te prikken. Probleem was dan natuurlijk dat je zowel de Integra als de Meridian  gebruik wilden laten maken van dezelfde twee versterkers in de EV. Om nu elke keer de speaker kabels om te moeten switchen was eigenlijk geen optie. Heb de afgelopen week de Integra met RCA en de Meridian met XLR op dezelfde EV ingangen gezet. Nadeel is dan dat je telkens achterop de EV de schakelaar tussen RCA en XLR moet omzetten. Niet handig. Nu heeft thepioneer dit voor mijn uitgedacht. We hebben nog op de markt gekeken. Er bestaat wel een XLR switch maar die is dan niet 12v relais gestuurd. Dit zou het mooiste zijn natuurlijk. Vandaar dat thepioneer (Ronald) dit uitgedacht en gemaakt heeft. Ik mag wel zeggen een uniek kastje. De Integra doet de hoofdschakeling, als ik die uit zet dan gaan de relais uit en klikken terug in de rust stand wat de signaalweg voor de Meridian vrij maakt. Als ik de Integra aan zet gaan de relais weer om en is de signaalweg weer tussen Integra en EV. De EV gaat altijd automatisch aan en uit of ik nu de Integra of de Meridian gebruik.

Beter kan ik het niet uitleggen. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Mooi kastje en oplossing voor de integratie  8-)

WilliamB

Citaat van: xander32 op februari 16, 2013, 11:13:20
Het kastje oogt degelijk en het werkt; respect voor de bouwer er van  :yes:.
notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

pameijer

Citaat van: WimPeu op februari 15, 2013, 12:53:53
Waar las je dat? Heb geen intenties in die richting. Krijg vanavond hopelijk het schakelkastje en later nog het nieuwe meubel verder heb ik een gezocht topic voor een Classe CA200 geplaatst. Verder is het een Status Quo hier.  :-D

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=131095.0

clown1 You don't fool us Maro!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

cz79

Knap werk heeft Ronald voor je geleverd, ben ook heel erg benieuwd naar je nieuwe meubel. Wanneer verwacht je de levering ervan?