Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: Zoldar op mei 31, 2016, 15:41:15
Zit ook te kijken naar een nieuwe beamer. Sony 45/65 of Epson 9200. Heb jij daar ook naar gekeken destijds voordat je voor de Sony ging?

Ik ga er geen batcave van maken maar gewoon ophangen in de huiskamer, paar dikke gordijnen voor het raam.

Ik heb niet gekeken, ga er van uit dat elke beamer in deze prijsklasse een goed beeld neer zet. Ik vond de Sony's mooier dan de Epson's en kon een mooie ISF combi deal maken. Geen seconde spijt, beamer geeft een prachtig plaatje.

Vandaag nieuwe speaker kabels besteld. Heb een setje Supra Quadrax van 3 meter besteld + 1 kabel van 1 meter voor de center. Wordt door de zaak speciaal voor mij besteld. Normaal gaan die dingen alleen per paar. Omdat ik altijd muziek in Meridian Trifield ipv standaard stereo beluister wou ik iig de center kabel hetzelfde bekabeld hebben. Niet omdat het moet maar omdat het kan.

http://www.hifi.nl/nieuws/44608/Supra-introduceert-Quadrax.html





Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Eng, Wim die in kabels gaat investeren    .


:-D

Zoldar

Citaat van: WimPeu op juni 11, 2016, 18:31:33
Ik heb niet gekeken, ga er van uit dat elke beamer in deze prijsklasse een goed beeld neer zet. Ik vond de Sony's mooier dan de Epson's en kon een mooie ISF combi deal maken. Geen seconde spijt, beamer geeft een prachtig plaatje.

Vandaag nieuwe speaker kabels besteld. Heb een setje Supra Quadrax van 3 meter besteld + 1 kabel van 1 meter voor de center. Wordt door de zaak speciaal voor mij besteld. Normaal gaan die dingen alleen per paar. Omdat ik altijd muziek in Meridian Trifield ipv standaard stereo beluister wou ik iig de center kabel hetzelfde bekabeld hebben. Niet omdat het moet maar omdat het kan.

http://www.hifi.nl/nieuws/44608/Supra-introduceert-Quadrax.html

Toevallig vandaag een demo gehad van de Sony 64es. Prima beeld ook zonder iris functie (dan heet het 45 es). De duurdere JVC kon hem ook niet overtuigend verslaan.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Paul

Citaat van: xander32 op juni 11, 2016, 19:24:14
Eng, Wim die in kabels gaat investeren    .


:-D
Dat wordt weer inspelen.   :evil:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Ach set is klaar valt weinig aan te verbeteren en aangezien je een beetje bezig moet blijven ben ik mijn kabel zoveel mogelijk Supra aan het maken. Afgelopen week al een mooie LoRad van 3 meter op MP gescoord voor de sub en nu dus stoere speaker kabels voor de front. Voor surround heb ik nog altijd kabels van de bouwmarkt lopen. Daarvoor moet 25 meter hebben en onder de vloer door...dat wil ik wel maar alleen als ze stuk zijn want ik heb de pest hekel aan dat gekruip onder de vloer.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Je hebt gelijk Wim, mooi spul in de kast zoals jij het wilt en dat is het belangrijkste je moet ergens een punt hebben van nu is het goed.
Een kabel or what ever kan net de slagroom op de taart zijn, als het gevoel maar goed is.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Vrijdag een tweede JL Audio Fathom F112 ophalen. Kijken of ik hem mooi kan integreren in mijn huidige opstelling. De bedoeling is op de lange muur naast de rechter front speaker. Lukt dat niet bestaat de kans dat ik de hele set een kwartslag ga draaien zodat de beide subs in een hoek kunnen staan. Maar dat vergt enige verbouwing omdat ik dan eerst een raam tactisch moet wegwerken maar daar lopen al plannen voor. Kan dan verder van de set afzitten, beamerscherm kan 2 maatjes groter en kan 7.1 of zelfs Atmos gaan draaien. Kortom, leuke tijden voor de boeg.

http://hometheaterhifi.com/reviews/speaker/subwoofers/a-secrets-subwoofer-review36/

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zep

Ziet er goed uit   :yes:

De hond in de deuropening denkt er het zijne van  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

WilliamB

Mooie plannen Wim  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Stadium III

Nice Wim dat gaat zeker goed komen  notworthy
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Opstelling staat klaar, de kabel is gelegd...straks op naar Amsterdan om de F112 op te halen.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zep

Hoeveel meer staan je fronts nu uit elkaar....en wat ervaar je met het geluid?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

TurboMarco

Twee van die subs  HB

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Ongeduldig? Wie? Ik?


TTIWWP

Citaat van: WimPeu op augustus 26, 2016, 08:55:23
Opstelling staat klaar, de kabel is gelegd...straks op naar Amsterdan om de F112 op te halen.



WimPeu

Citaat van: Zep op augustus 26, 2016, 10:01:17
Hoeveel meer staan je fronts nu uit elkaar....en wat ervaar je met het geluid?

Goed 4 meter maar omdat ik in stereo over de hele 5.1 set draai (Meridian Trifield) is dat eigenlijk een hele mooie opstelling. De center zorgt er voor dat er geen gat valt in het midden...sterker nog het midden (zang vooral) staat retestrak recht voor mij.  notworthy

Eerste foto's.
Net even ingeregeld met het interne DSP programma van JL Audio en de eerste indrukken zijn...tja...indrukwekkend. het maakt een wereld van verschil. Met film is het om bang van te worden en bij muziek is het laag een stuk breder. Stap 1 is gezet..ga me de komende tijd wat verdiepen in REW ed maar dat het voor zowel film als stereo een verbetering is, is een understatement.  HB

Totaal plaatje.


1 van de twee boefjes



Met front ervoor en met tegel. Wil eigenlijk 2 nieuwe tegels laten maken die precies bij de maten van de subs passen zodat de front speakers elk nog weer een cm of tien dichter bijelkaar kunnen staan.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES