Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

jrm

 :yes: :yes: wie doet nou zoiets weg??

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

Nee hoor. Ik heb de markt wat lopen verkennen maar die zit dus totaal op slot nopompom. Ik heb besloten de 11 set voor langere tijd in de set te houden. Ze kunnen m'n rug op.. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

thepioneer

Langere tijd? Dat is een maand bij peu :) violent1
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

joep

Citaat van: WimPeu op april 06, 2012, 08:13:59
Nee hoor. Ik heb de markt wat lopen verkennen maar die zit dus totaal op slot nopompom. Ik heb besloten de 11 set voor langere tijd in de set te houden. Ze kunnen m'n rug op.. :-D

Heel verstandig, weggeven kan altijd nog.

jrm

Dan weet ik wel een heel goed opvang tehuis!

Ergens aan de kust tussen Noordwijk en IJmuiden... 8-)

Marvin

Als je dat pisbakken-staal maar niet IJmuiden dropt....  :-D

jrm

 nonono

Dit is hoogwaardig materiaal

WimPeu

Citaat van: marvin op april 06, 2012, 13:08:27
Als je dat pisbakken-staal maar niet IJmuiden dropt....  :-D

Waar vind jij dan pisbakken van koper...niet in IJmuiden denk ik.. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: thepioneer op april 06, 2012, 09:22:23
Langere tijd? Dat is een maand bij peu :) violent1

Moet je horen wie het zegt... :-D

Alles goed verder Ronald..zin om morgen met me mee naar W&W in Enschede te gaan..?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Morgen naar W&W Audio in Enschede. Ik heb in December de Usher Mini Dancer 2 BE set van Alex Groningen over genomen. Was en ben daar zeer tevreden mee maarrrr. Vanaf de eerste week dat ik ze had staan viel mij zo heel nu en dan een scheurend krakerig geluid uit de rechter BE tweeter. Zo nu en dan hoorde ik het weer. Van alles geprobeerd. Andere versterker, andere bekabeling zowel speaker kabels als interlinks maar de problemen bleven. Ik heb zelfs nog de gewone tweeter uit mijn 6371 set gedraaid en in de MD's gedaan. Toen was het gekraak over. Mijn conclusie: toch een kapotte tweeter. Bij W&W zeggen ze me dat het waarschijnlijk komt doordat ik of verkeerder versterker of te hard gedraaid zou hebben. Nou draai ik best wel eens stevig daar heb je ook zo'n set voor maar dat deed ik ook met de Usher 6371 set , nooit geen problemen gehad. Ook mijn versterkers zijn zeker niet onder de maat voor deze MD's.. Ik zeg van een produktie fout in de tweeter. W&W vermoed dus verkeerde versterkering (mismatch) of te hard gedraaid..

Ben benieuwd of we er morgen uit gaan komen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Hoop voor je dat ze met je mee willen denken. Met jou gear "blaas" je niet zomaar een unit op hoor, zeker niet met die PM11 en volgens mij al helemaal die tweeter niet. Je hebt gehoord hoe "krachtig" het er bij mij aan toe kan gaan, no problem met goeie versterking.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

#1962
Precies Leo, je moet wel zo onwijs lang en hard draaien wil je een tweeter opblazen. Maar zoals ik al aan gaf het probleem is eigenlijk niet bij mij ontstaan omdat ik al in de eerste week het gekraak al hoorde tijdens een audiofiele bui met Dire straits SACD. De vorige eigenaar draaide met Musical Fidelity kW 550 versterker..dan heb je zeker geen vermogen te kort. Die draait nu met een setje Usher 718DMD monitoren dus als hij het probleem veroorzaakt zou hebben dan gaat hij geheid met de nieuwe Ushers ook nat. Geloof dat gewoon niet. Ik denk toch aan een produktie fout maar of ze bij W&W Audio dat ook willen geloven.

Ik reken op een goede afhandeling anders is mijn liefde voor Usher en zeker W&W audio zwaar bekoeld...

Foto van Alex zijn gear (internet foto maar wel deze amp)

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je iets aan gort speelt wanneer je oorlogssterkte aan het evenaren bent, één verkeerde uithaal op een gitaar en je bent er al.
Zijn geen fenders die Ushers....

Niber

Maar Mark Knopfler speelt wel met Fender (Stratocaster) toch?
Daar heb je het dan al....Probleem in de eerste audiofiele bui ontstaan.  clown1

Maar mooi zuur, hoop dat jullie er uit komen Wim!! 
Gezien jouw positieve ervaringen met W&W komt dat vast in orde. :yes:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2