Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

#1560
Zo de Oppo gisteravond opgehaald en meteen even aangesloten. Reden van deze Oppo aankoop is dat ik toch graag een universele player in mijn woonkamer/HT set wou hebben. Deze Oppo is al door zoveel mensen de hemel ingeprezen dat ik dat zelf nou ook wel eens wou ervaren. Gewoon zo nu en dan een BR erin en af en toe een CD. Heb hem met HDMI op de Onkyo maar gebruik voor stereo de analoge outputs. Deze heb ik ook op een 2e input op de Onkyo zitten. Kan dus heel snel switchen tussen een CD via de HDMI met alle Audyssey opsmuk en de koele Pure-Direct stand via RCA. Pure klinkt ie heel erg goed, stukken beter dan de Audyssey HDMI variant. Heb hem ook even kort op de PM11 gehad en het verschil met de SA11 is niet echt bijster groot. Zeker gezien het prijsverschil (Sa11 €3000,- Oppo €800,-) een hele goede prestatie van de Oppo. Kwa beeld is ie zeer strak maar persoonlijk heb ik nog nooit een BR speler gehad of gezien die er kwa beeld een potje van maakt. De instelling voor beeld en geluid zijn in de Oppo wel erg uitgebreid doet niet onder voor een fatsoenlijke receiver. Mooie bass-Magement en ook op beeld is er van alles en nog wat mogelijk. Upscaling van DVD's heb ik nog niet zo goed gezien. Maakt van een DVD5 nog bijna een BR ongelofelijk zo strak. Ik ben zeer tevreden. Beste all rounder die ik tot nu toe heb gehad.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

mooi aankoop. een mooie speler die niet eens veel onderdoet voor een SA11. Nou vind ik de verschillen tussen spelers en DAC's zo wie zo steed kleiner worden.

ook mooi om te zien dat een goed opgebouwde stereo line out het beter doet dan de alles in 1 oplossing van de HT.

veel kijk en luisterplezier
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

still life

CiteerHeb hem ook even kort op de PM11 gehad en het verschil met de SA11 is niet echt bijster groot. Zeker gezien het prijsverschil (Sa11 €3000,- Oppo €800,-)
een hele goede prestatie van de Oppo

:yes:

uni-players 4 all ..  :-D

Citaat van: Zoldar op september 30, 2011, 14:29:21
mooi aankoop. ...
veel kijk en luisterplezier

stupid
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Niber

Citaat van: Zoldar op september 30, 2011, 14:29:21

ook mooi om te zien dat een goed opgebouwde stereo line out het beter doet dan de alles in 1 oplossing van de HT.


Gevoelsmatig wel inderdaad. Maar zou mooie perspectieven voor de toekomst bieden wanneer via HDMI het niet onder doet voor analoog, netjes één snoertje en geen gestrontklonter meer met verschillende (dure) kabels...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

still life

het aangegeven verschil zit niet zozeer in rca vs hdmi..
maar eerder in de voorkeur van de weergave in pure vs ADSY   :wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Niber

En pure kan niet via hdmi??
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WimPeu

#1566
Citaat van: Niber op september 30, 2011, 15:42:09
En pure kan niet via hdmi??


Jawel.. Ik gebruik voor stereo gebruik de Dac van de Oppo. Als je via HDMI gaat dan gebruik je de Dac van de receiver. Daarbij komt dat als ik de stereo outputs een eigen input op de Onkyo geef ik deze input ook zo in kan stellen dat ie meteen op pure stand gaat als ik die input selecteer. Als ik via de HDMI ga dan moet altijd extra switchen op de Onkyo omdat als je van een film komt je dan eerst in een of andere surround mode zit. Nu switch ik over naar de 2e input gebruik de (op papier) betere Dac en de Onkyo staat meteen in de Pure stand.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

dmeerpa

Citaat van: WimPeu op september 30, 2011, 15:50:29
Citaat van: Niber op september 30, 2011, 15:42:09
En pure kan niet via hdmi??


Jawel.. Ik gebruik voor stereo gebruik de Dac van de Oppo. Als je via HDMI gaat dan gebruik je de Dac van de receiver. Daarbij komt dat als ik de stereo outputs een eigen input op de Onkyo geef ik deze input ook zo in kan stellen dat ie meteen op pure stand gaat als ik die input selecteer. Als ik via de HDMI ga dan moet altijd extra switchen op de Onkyo omdat als je van een film komt je dan eerst in een of andere surround mode zit. Nu switch ik over naar de 2e input gebruik de (op papier) betere Dac en de Onkyo staat meteen in de Pure stand.

Dat is inderdaad een goed idee, ga ik in het achterhoofd houden tegen dat ik hier de UD7006 heb staan.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

drees62

Mooi spelertje Wim!

Is die € 800 de nieuwprijs? Heb er ook al eens naar zitten kijken maar er zijn zoveel versies dat ik het spoor bijster ben geraakt (NuForce, SE, TUC etc.).
Is er een site waar dit helder op staat?

Veel luisterplezier en als Theo niks inplant moeten we maar weer eens afreizen naar "onder Grollo"  :wink:

WimPeu

€800,l- is idd de nieuwprijs. Ik heb hem van een HT forum genoot in Friesland overgenomen. Check de oppo site zou ik zeggen.
http://www.oppodigital.com/blu-ray-bdp-83/blu-ray-BDP-83-Features.aspx


Ook leuk om te lezen. Deze Oppo is gekloond terug te vinden in een Lexicon BD-30 van $3500,- daar ga je dan met je High-End players... :schater:


http://www.audioholics.com/reviews/transports/high-definition-dvd-players-hd-dvd-blu-ray/lexicon-bd-30-blu-ray-oppo-clone
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Zow, indrukwekkende specs!


Paul

Mooi spul in huize Peu, kan ook niet anders als het meer dan 45020 keer gelezen is.  :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Kwantiteit Paul zegt niks over kwaliteit... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Niber

Citaat van: WimPeu op september 30, 2011, 15:50:29
Citaat van: Niber op september 30, 2011, 15:42:09
En pure kan niet via hdmi??


Jawel.. Ik gebruik voor stereo gebruik de Dac van de Oppo. Als je via HDMI gaat dan gebruik je de Dac van de receiver. Daarbij komt dat als ik de stereo outputs een eigen input op de Onkyo geef ik deze input ook zo in kan stellen dat ie meteen op pure stand gaat als ik die input selecteer. Als ik via de HDMI ga dan moet altijd extra switchen op de Onkyo omdat als je van een film komt je dan eerst in een of andere surround mode zit. Nu switch ik over naar de 2e input gebruik de (op papier) betere Dac en de Onkyo staat meteen in de Pure stand.

Duidelijk!! Kan je de squeezebox ook via de dac van de Oppo laten lopen? Als die op papier beter is dan de Onkyo (en het klinkt ook zo) zou dat mooi meegenomen zijn!!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WimPeu

Helaas gaat dat niet. de oppo heeft veel mogelijkheden maar geen digitale inputs...was mooi geweest. Dan had ik de NuForce edition wel willen overwegen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES