Vragen over een Marantz 2216BL

Gestart door MarcelNL64, december 01, 2021, 15:39:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcelNL64

Hallo allemaal,

Ik heb een serie vragen over mijn Marantz 2216BL.
Ik heb deze een jaartje geleden tweedehands gekocht en in eerste instantie werkte hij prima ( naar mijn beleving).
Ik gebruik hem alleen voor een platenspeler en soms voor mijn computer via een kastje van Schiit.
Maar nu valt af en toe een speakerkanaal uit. Als ik aan de selector knop draai en dan weer terug naar phono draai dan doen ze het meestal weer allebei maar na een tijdje valt dan toch weer een kant uit.

Weet iemand wat het kan zijn?
En zo ja, is het voor een leek op te lossen.
En als derde; als het ingewikkeld is en er bijvoorbeeld een hele servicebeurt voor nodig is, in wat voor prijsklasse moet ik dan denken?

Ik hoop dat iemand dit herkent en dat het op te lossen is.

groet,

Marcel

lieven

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Aan de hand van jou beschrijving waarschijnlijk een vuile selectieknop. Je kan de kast opendraaien en dan wat contactspray erin doen maar dan ben je dat om de twee a drie maanden aan het doen. Best is laten lossolderen en in de ultrasoon reiniger laten reinigen. Iets wat voor een selectiknop redelijk wat werk is. Kijk ook eens of je volumeknop niet kraakt als je daaraan draait. Een krakende/vuile knop komt meestal niet alleen. Ik zou opteren voor een volledig nazicht eventueel met volledige revisie als jouw budget dat toe laat. Ikzelf doe alleen herstellingen voor mijzelf maar misschien dat een van de twee techneuten (of iemand anders) op dit forum je wel willen verder helpen.

MarcelNL64

Dank je voor de reactie.
Ik zal de mogelijkheid met contactspray proberen. Mocht er iemand in de (wijde) omgeving van Papendrecht aan revisie dan ben ik benieuwd waar ik dan ongeveer aan moet denken.