muziek doorsturen van pc

Gestart door freddy wittevrongel, oktober 10, 2021, 15:02:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

freddy wittevrongel

Citaat van: Hoewie Loewie op november 03, 2021, 19:42:30
Ik verwacht niet dat de drivers (dit is een ander woord voor de luidspreker units) origineel nog nieuw te koop zijn. Die zul je dan tweedehands moeten weten te scoren, wat niet mee zal vallen. Nieuwe vervangers (van een ander merk en type dan origineel) van de juiste maat enzovoorts zijn mogelijk wel te koop maar daar moet je dan naar op zoek. In hoeverre zo'n vervanger het origineel benaderd of ermee overeenstemt, zal testen en luisteren moeten uitwijzen. Ik denk niet dat er iemand is die zoiets vooraf zal garanderen.

Filters zijn die kleine printplaatjes met spoeltjes en condensatoren die in veel luidsprekerboxen zitten. Die zijn afgestemd op de gebruikte drivers. Ga je dus andere drivers plaatsen, dan zou het kunnen dat aanpassing van de filters nodig is.

Overigens wil het plaatsen van andere drivers (en aanpassen van filters en demping) niet perse zeggen dat de sound van de box slechter wordt. Integendeel, er is genoeg op het net te vinden van hobbyisten die boxen volledig aanpassen om een betere box te krijgen (wat heel persoonlijk is, laat ik dat voorop stellen).

Zoals je ziet, zit er heel veel "muziek" in het aanbrengen van veranderingen bij boxen. Kort gezegd is het niet zomaar gedaan om exact dezelfde boxen terug te krijgen, tenzij je originele drivers kunt vinden.
Hallo Hoewie Loewie , dat zoeken op internet naar de originele , dat zie ik niet zitten hoor , toch bedankt voor de goede info . Zaterdag zal ik meer weten hoe hij het zal aanpakken , dan laat ik hier wel iets weten .

NB.- Voor mij een vraagteken hoor , maar is er een mogelijkheid om er Bluetooth ook in te bouwen , zodat de boxen ook spelen met de kleinzoon zijn nieuwe TV en PC . Sorry ik ken er niets van hoor .

MVG ,Freddy

freddy wittevrongel


Hoewie Loewie


Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

freddy wittevrongel

Maar wel ook misschien met dat Logitech Bluetooth Adapter toestelletje.

Hoewie Loewie

Hoi. Nee dat gaat niet werken. De boxen zijn passief, wat betekent dat ze geen interne versterker hebben.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

freddy wittevrongel

Ja oké , maar mijn HD 550 boxen spelen nu toch ook vanaf mijn PC -door de Marantz versterker en die Logitech Bluetooth Adapter , Of ben ik weer verkeerd . Die boxen HD 440 ga ik koppelen met een Dennon radio -versterker voor de kleinzoon .

Hoewie Loewie

Je zegt het precies goed. Het signaal van de PC wordt vanaf de BlueTooth versterkt door de Marantz versterker. Als jij een BlueTooth ontvanger rechtstreeks in de boxen inbouwt, wordt het niet versterkt. Want dat was toch je initiële vraag of je BlueTooth in kon bouwen in je boxen?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Hoewie Loewie

Citaat van: freddy wittevrongel op november 04, 2021, 14:05:06Die boxen HD 440 ga ik koppelen met een Dennon radio -versterker voor de kleinzoon.
Ahaaa, je bedoelde te vragen of je een BlueTooth ontvanger aan kon sluiten op die Denon voor je kleinzoon. Indien daartoe een ingang zit op de Denon, kun je natuurlijk op dezelfde wijze als op jouw Marantz zo'n BlueTooth kastje aansluiten. Wat voor type is die Denon?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

freddy wittevrongel

Ja die Dennon is gereserveerd (radio-versterker) maar het type ben ik al vergeten hoor , ga er nu zaterdag waarschijnlijk om (afhalen) en dan die boxen HD 440 bij de hersteller afgeven met de Dennon.

Sorry , nu begrijp ik het waarschijnlijk , dus als de Dennon (radio-versterker) geen ontvanger van bluetooth heeft , moet ik terug een Logitech Bluetooth Adapter inschakelen. Anders moeten het boxen zijn met versterker ingebouwd , klopt dat zo een beetje , t'zal me misschien wat duidelijker zijn zaterdag bij de hersteller .

Toch alvast bedankt voor de goede info , en jullie mogen echt fier zijn op jullie site (FORUM) prachtig.
ik laat nog van me horen.

MVG ,Freddy

Hoewie Loewie

#71
Citaat van: freddy wittevrongel op november 05, 2021, 03:33:30
Sorry , nu begrijp ik het waarschijnlijk , dus als de Dennon (radio-versterker) geen ontvanger van bluetooth heeft , moet ik terug een Logitech Bluetooth Adapter inschakelen. Anders moeten het boxen zijn met versterker ingebouwd , klopt dat zo een beetje , t'zal me misschien wat duidelijker zijn zaterdag bij de hersteller.
Klopt. notworthy Met de toevoeging dat de BlueTooth ontvanger bij actieve luidsprekers dan rechtstreeks op de boxen aangesloten kan worden.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

freddy wittevrongel

#72
Ziezo , de herstelde en herplakte boxen Marantz HD 440 terug opgehaald voor 54 eurootjes , en ik ben tevreden ermee . Dan met de hele installatie naar de kleinzoon toe (een cadeautje) om alles te monteren en speelklaar te maken . TV met kastje , een rack met de Dennon-tuner-versterker + CD speler +een kleine platendraaier + de boxen.
Alles staat nu nog maar voorlopig opgesteld , en alles speelde naar mijn gevoel prachtig , dus ikke en mijne kleinzoon echt tevreden . Voor een kleine impressie , hier wat foto's , als het me lukt .

Bedankt voor de aandacht.

Hoewie Loewie

Die kleinzoon boft toch maar met zo'n opa. :-D Maar het is een goede investering in zijn opvoeding. HB

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

freddy wittevrongel

Bedankt hoor , proberen voor nog wat foto's hier