NR1605 geluid op ls en hoofdtelefoon tegelijk (tbv gehoor gestoorden)

Gestart door klungel, mei 14, 2022, 12:14:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

klungel

Hallo, ik ben nieuw hier mijn gebruikersnaam is Klungel en ik "Marantz" al vele jaren (sr4500, sr7500 en nr1605)
Ik ben 71 jr en leef in ZO drenthe.

Mijn probleem is dat ik geen kans zie om de hoofd telefoon tegelijkertijd met de speakers te gebruiken.
het hdmi kanaal naar de tv geeft geen geluid door. als je dat in het menu (nr1605) op tv zet, gaan de speakers uit.
kent iemand een truc om dat toch voor elkaar te krijgen?
je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.

Marvin

Welkom ..!

Ja daar moet toch wel een oplossing voor zijn.

Iemand een idee?

Hoewie Loewie

#2
Hoi. Ik ga er even van uit, dat je de hoofdtelefoon aansluit op de PHONES-aansluiting op de voorzijde van de Marantz. Volgens de handleiding wordt er dan geen signaal meer uit gevoerd naar de aangesloten luidsprekers en de PRE-OUT uitgangen. Een oplossing zou kunnen zijn om een losse hoofdtelefoonversterker (die een eigen volumeknop heeft) te kopen, die aan te sluiten op de PRE-OUT uitgangen van de Marantz en dan de hoofdtelefoon op de losse hoofdtelefoonversterker aan te sluiten.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

klungel

hoewie loewiem wat je zegt is waar, alleen is elke verandering in het ls niveau ook van invloed op de hoofdtelefoon. Bovendien is het signaal van de pre out erg laag. Ik gebruik een  sennheiser  rs180 en die heeft een eigen voorversterker. Het geluid is dan erg zacht met maximale volume.
voor tv geluid gebruik ik nu de digitale optische uitgang van mijn dreambox 900. Ik kijk nl schotel. voor tv en de opnames op de dreambox is het geluid nu onafhankelijk en goed van kwaliteit, Maar ik erger mij aan het feit dat het op de marantz op geen enkele wijze fatsoenlijk wil lukken. als kwaliteits merk zou marants daar best wel wat verbetering kunnen doorvoeren.
Voor cd en multimedia luisteren heb ik nog geen oplossing anders dan mijn sennheiser bt koptelefoon gebruiken.
je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.

AlexH

Welkom inderdaad.
Ik heb een marantz PM7005 en daar zit een knopje speakers op. Als ik via mijn hoofdtelefoon luister, druk ik hierop en dan komt er geen geluid uit mijn speakers. Heeft u dit knopje niet ergens op uw versterker?

Groet,

Alex
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

Hoewie Loewie

#5
Ik heb de handleiding van de Sennheiser hoofdtelefoon even gedownload en zie dat er achterop het basisstation (de zender) een schakelaar zit. Bij aansluiting van het basisstation op de hoofdtelefoon uitgang van een apparaat, moet die schakelaar op 0 db staan. Bij aansluiting op een audio uitgang (zoals mogelijk de PRE-OUT), moet die schakelaar op -8 db staan. Heb je daar al mee geƫxperimenteerd?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Hoewie Loewie

Nog even verder geneusd in de handleiding van de hoofdtelefoon. Aansluiten van de PRE-OUT zou op de volgende manier moeten. Heb je dat zo aangesloten?:


Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

klungel

Citaat van: Hoewie Loewie op mei 18, 2022, 23:13:06
Nog even verder geneusd in de handleiding van de hoofdtelefoon. Aansluiten van de PRE-OUT zou op de volgende manier moeten. Heb je dat zo aangesloten?:

Heb ik allemaal geprobeerd, ik luister nu met een optisch digitaal naar rca converter en dat gaat prima.  Maar wel alleen voor tv geluid en opnames van mijn Dream box. Voor de Marantz nog steeds geen oplossing. Ook kan je de Bluetooth van de Marantz nr1605 niet gebruiken voor een koptelefoon. Is alleen voor ontvangst van bt apparaten
je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.

klungel

Ik ben er uit. Ik moet gewoon de Marantz nr1711 kopen. die ondersteunt wel bt koptelefoon,
iedereen bedankt voor het mee denken.
je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.

Marvin


klungel










hallo
Martin, heb het probleem inderdaad opgelost door een nr1711 te kopen. nu is het bijna perfect
je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.