Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

xander32


Marvin

Jullie kunnen ook gewoon de eer aan jezelf houden...  :angel:


:schater:

drees62

Citaat van: WimPeu op november 23, 2012, 17:35:27
Omdat ik eigenlijk muziek BR's en DVD's altijd in stereo kijk en mijn stereo via de Meridian Dac veel mooier klinkt ben ik eens gaan spelen. Optische kabel naar de 566 getrokken. Als ik nu in de Dune de audio uit op PCM zet kan ik ook DTS MA tracks ed gewoon in stereo via de Dac laten lopen. Dat is pas winst zeg....vond de surround bij muziek vaker storend dan een winst en nu een extra boost. Wow. Als ik een film kijk hoef ik in de Dune maar een instelling even te veranderen en het surround geweld is er weer. Laat het zo voorlopig staan.....Me Happy.  HB

Goeie zet Wim, ik had al aangegeven dat ik stereo ongelooflijk goed vond klinken bij je!
Imo beter dan surround, maar geef vooralsnog Audyssey de schuld. Ik kan daar moeilijk aan wennen.
Jammer dat we niet hebben kunnen vergelijken. Probeer het nog eens zonder.

Die Meridian DAC is echt een topper!

Marantz 81

Ik was juist enorm onder de indruk van hoe een concert wordt weergegeven  :kwijl: :kwijl:

Stereo vondt ik ook echt wel goed ,maar het HT gedeelte  notworthy zo heb ik het nooit gehoord  byebye

Marvin

Ik begrijp de gedachte wel, zelf heb ik ook schommelingen in hoe leuk ik dat surround met muziek vind.
Een film en spelletje zijn gewoon puur stoer in een vette surround omgeving.

Als ze nu gewoon de stereo mix een beetje aanvullen met een centerspeaker en subwoofer en dan de surrounds puur voor wat geklap en gefluit gebruiken zou ik het vaker luisteren.
Ik kies dus ook vaak gewoon de stereo mix of laat m'n pc alles downmixen.
Om vervolgens de week erop weer volop surround te luisteren.
Blijft vreemd die schommeling.
Ook merk ik dat ik steeds minder vaak muziek dvd's/BRs opzet puur om muziek te luisteren.
Aan de bar is bewegend beeld wel grappig met een pilsje erbij, dat dan weer wel. Ik luister/kijk het dus vaker met visite dan alleen.

De visite is jouw mening toebedeeld.

Rare mensen die mensen. :-D

(Niet jij of m'n vrienden, maar mensen in het algemeen).


--Verstuurd zonder netwerk--

xander32

#2540
Citaat van: Marantz 81 op november 24, 2012, 00:07:05
Ik was juist enorm onder de indruk van hoe een concert wordt weergegeven  :kwijl: :kwijl:

Stereo vondt ik ook echt wel goed ,maar het HT gedeelte  notworthy zo heb ik het nooit gehoord  byebye
Wim heeft zijn zaakjes erg goed voor elkaar, dat heb ik vorige week weer mogen ervaren  :yes:. Al vond ik zijn stereo kwalitatief beter dan het meerkanaalswerk. Het meerkanaals maakte meer indruk, gaf beduidend meer spektakel maar dat zegt m.i. weer weinig over de kwaliteit daarvan.

Begrijp mij niet verkeerd; het klinkt echt goed, meniggeen zou willen dit in huis te hebben staan maar ik heb beter gehoord, zelfs diezelfde dag ... Maar dat "beter" zal ook deels smaak gebonden zijn. En dan heb ik het m.n. over meerkanaals muziek.

thepioneer

En het stereo komt uit de meridian  :evil:

Wat zegt dan dan? Haha
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marvin

Citaat van: thepioneer op november 24, 2012, 21:54:54
Wat zegt dan dan? Haha

Dat het nog veel beter kan, WTF is Meridian?  clown1

thepioneer

Citaat van: marvin op november 25, 2012, 00:55:50
Dat het nog veel beter kan, WTF is Meridian?  clown1

Begin er maar niet aan, werkt verslavend  HB
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

xander32

Citaat van: thepioneer op november 25, 2012, 08:57:00
Begin er maar niet aan, werkt verslavend  HB
... Gevoeligheid voor een verslaving zit in de persoon zelf  :wink:.

Maar ik moet toegeven dat de Meridian dac bij Wim echt een pak beter klonk dan de dac van de Integra. Dat kan over beiden wat zeggen ...

WimPeu

Het is wel jammer de de Coldplay BR er als eerst in ging. Heb hem nu meerdere keren even op gezet maar de BR is echt een beroerde mix. Na een paar nummers gaat het wennen dat wel. Heb al meer gelezen dat de zang er slecht in zit gemixt. Zo blijft er toch een beeld hangen dat het surround met muziek niet super zou zijn. De muziek surround in zijn algemeenheid vind ik nogal kunstmatig en de mixen worden mi vaak op spektakel gemaakt zodat de all-in-1 setjes een vol geluid geven.

Ben zeer tevreden met de set en ik ken hem inmiddels vrij aardig en vind juist in surround dat ie helemaal tot zijn recht komt. Geen speaker aan te wijzen tijdens een goede surround mix (meestal films). Met stereo gebruik ik eigenlijk helemaal geen typische receiver eigenschappen. Draai dan met de 566 er voor in de direct stand zonder sub.

Toch denk ik steeds vaker dat dit mijn laatste surround set is. Ik kijk denk ik tegenwoordig misschien nog een filmpje of 3 per maand. Wel veel meer muziek DVD/BR's. De set komt natuurlijk bij de grote blockbusterd pas goed tot zijn recht (Batman, Bond ed) maar bij een gewone comedy of drama film ed hoeft het surround voor mij eigenlijk ook al niet. Dus voor die ene film per maand is het nogal over done allemaal. Gaat niet op korte termijn gebeuren en zal er zeker nog menig nachtje over slapen maar neig wel in die richting. Mooie stereo versterker (Meridian of Accu ofzo), Dac en SBT met de 2 Ushers is eigenlijk all i need... HB

....to be continued.....

PS @Leo,

Kun je een Dac board in een E-460 bouwen...zoiets meen ik eens gelezen te hebben..

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Ik zie het al hmmmm.....niet goed.... :-D

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Citaat van: WimPeu op november 25, 2012, 09:23:27
Het is wel jammer de de Coldplay BR er als eerst in ging. Heb hem nu meerdere keren even op gezet maar de BR is echt een beroerde mix. Na een paar nummers gaat het wennen dat wel. Heb al meer gelezen dat de zang er slecht in zit gemixt. Zo blijft er toch een beeld hangen dat het surround met muziek niet super zou zijn. De muziek surround in zijn algemeenheid vind ik nogal kunstmatig en de mixen worden mi vaak op spektakel gemaakt zodat de all-in-1 setjes een vol geluid geven.

Ben zeer tevreden met de set en ik ken hem inmiddels vrij aardig en vind juist in surround dat ie helemaal tot zijn recht komt. Geen speaker aan te wijzen tijdens een goede surround mix (meestal films). Met stereo gebruik ik eigenlijk helemaal geen typische receiver eigenschappen. Draai dan met de 566 er voor in de direct stand zonder sub.

Toch denk ik steeds vaker dat dit mijn laatste surround set is. Ik kijk denk ik tegenwoordig misschien nog een filmpje of 3 per maand. Wel veel meer muziek DVD/BR's. De set komt natuurlijk bij de grote blockbusterd pas goed tot zijn recht (Batman, Bond ed) maar bij een gewone comedy of drama film ed hoeft het surround voor mij eigenlijk ook al niet. Dus voor die ene film per maand is het nogal over done allemaal. Gaat niet op korte termijn gebeuren en zal er zeker nog menig nachtje over slapen maar neig wel in die richting. Mooie stereo versterker (Meridian of Accu ofzo), Dac en SBT met de 2 Ushers is eigenlijk all i need... HB

....to be continued.....

PS @Leo,

Kun je een Dac board in een E-460 bouwen...zoiets meen ik eens gelezen te hebben..

Spektakel is natuurlijk ongeƫvenaard met die Blockbusters maar ik bedoelde niet eens zozeer die BR van Coldplay. Dat die stem wat "uit phase" klonk wijt ik aan het rippen, hier geen last van.
Maar Dido (en wat minder Celine Dion) bijvoorbeeld stond echt te slissen en de sssss-en, dat hoort gewoon niet. (Ik heb zelfde DVD hier liggen). Ik ben daar nu eenmaal beetje allergisch voor  :wink:
Daarom verdenk ik Audessey, dat bij mij ook altijd een boost in het hoog gaf. Heb je dat ook als Audessey uit staat?

Overigens interessante ontwikkeling/gedachte. Ben benieuwd wat er volgend jaar bij je staat.
Al is je stereo nu echt al op een zeer hoog niveau! Dat zal nog lastig worden om dat te evenaren/overtreffen.
Ik volg je weer met heel veel interesse!

xander32

Citaat van: WimPeu op november 25, 2012, 09:23:27
Het is wel jammer de de Coldplay BR er als eerst in ging. Heb hem nu meerdere keren even op gezet maar de BR is echt een beroerde mix. Na een paar nummers gaat het wennen dat wel. Heb al meer gelezen dat de zang er slecht in zit gemixt. Zo blijft er toch een beeld hangen dat het surround met muziek niet super zou zijn. De muziek surround in zijn algemeenheid vind ik nogal kunstmatig en de mixen worden mi vaak op spektakel gemaakt zodat de all-in-1 setjes een vol geluid geven.

Ben zeer tevreden met de set en ik ken hem inmiddels vrij aardig en vind juist in surround dat ie helemaal tot zijn recht komt. Geen speaker aan te wijzen tijdens een goede surround mix (meestal films). Met stereo gebruik ik eigenlijk helemaal geen typische receiver eigenschappen. Draai dan met de 566 er voor in de direct stand zonder sub.

Toch denk ik steeds vaker dat dit mijn laatste surround set is. Ik kijk denk ik tegenwoordig misschien nog een filmpje of 3 per maand. Wel veel meer muziek DVD/BR's. De set komt natuurlijk bij de grote blockbusterd pas goed tot zijn recht (Batman, Bond ed) maar bij een gewone comedy of drama film ed hoeft het surround voor mij eigenlijk ook al niet. Dus voor die ene film per maand is het nogal over done allemaal. Gaat niet op korte termijn gebeuren en zal er zeker nog menig nachtje over slapen maar neig wel in die richting. Mooie stereo versterker (Meridian of Accu ofzo), Dac en SBT met de 2 Ushers is eigenlijk all i need... HB

....to be continued.....

PS @Leo,

Kun je een Dac board in een E-460 bouwen...zoiets meen ik eens gelezen te hebben..
Wim, er is niets mis met de bubble en de detaillering, die is gewoon heel erg goed, mijn reply ging meer over de klankkleur, diens karakter (hoog, mid en laag), de balans daarin. Deze vond ik bij Drees aangenamer, lees; meer naar mijn smaak.

Bij jou was het veel geweld, veel spektakel doordat er in mijn ervaren nadruk werd gelegd op het hoog en het laag, waardoor het mid wat achter leek te blijven. Dat heeft allicht deels met de instellingen van doen en dus te beinvloeden (?).

Daarnaast moeten wij niet vergeten dat jij in een huiskamersituatie speelt en Drees de luxe kent van een in hoge mate akoestisch aangepaste ruimte.


Resume; je hebt er echt een pracht van een set staan waarvan ik heb mogen genieten, een ht-set die in mijn favo top vijf voorkomt, maar ik heb andere sets gehoord die nog iets beter waren, lees; die nog meer naar mijn smaak waren. Op 1 staat nog steeds die van BB&G en gezien de kosten van die set mag je dat ook verwachten 8-).  Daarnaast heeft mijn zwager een ht-set die ook het veelvoudige van die van jou kost en geheel door professionals is op en afgesteld, dat hoor en zie je nou eenmaal ...

WimPeu

Al die DSP's ten spijt, of het nou ADSY of ARC of wat dan ook is. De combi van speakers en ruimte is alles bepalend. Daarom klinkt toch elke set met RC toch weer totaal anders. Dat maakt gelukkig dat je je eigen smaak goed kunt bepalen met slechts die twee factoren.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES