De set van Bert50

Gestart door bert50, januari 09, 2012, 16:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

#705
Citaat van: Nostra op februari 13, 2021, 23:19:57
Kan er mij een zeer goed beeld bij vormen aangezien ik al enkele accu setjes heb mogen aanhoren. En ikzelf nu een accu heb staan ook [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk
Als Bert dit leest, krijg je misschien een uitnodiging: zeer memorabele belevenis. Sorry Bert voor het vullen van je topic. En ik zie net dat Bert "indahouse" is.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Nostra

Citaat van: Vinyl_Fuchs op februari 13, 2021, 23:24:12
Het draait niet alleen om de accu's.  :wink:
Weet ik wel hoor. Dynaudio was voor b&w mijn to go to [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Vinyl_Fuchs

#707
Citaat van: Nostra op februari 14, 2021, 00:36:49
Weet ik wel hoor. Dynaudio was voor b&w mijn to go to [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk
Nogmaals luister en huiver: een absolute audio-referentie. Buiten dat is Bert een muziekconnaisseur pur sang met dito muziekbibliotheek.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

bert50

Altijd welkom om te komen luisteren naar de Accuphase E650 met de de Dynaudio Confidence 20.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Nostra

Citaat van: bert50 op februari 15, 2021, 07:53:17
Altijd welkom om te komen luisteren naar de Accuphase E650 met de de Dynaudio Confidence 20.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Na Corona met alle plezier Bert! Bedankt voor de uitnodiging!

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


bert50

Doen we ik hoor je dan wel.[emoji106][emoji106][emoji445][emoji445]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Vinyl_Fuchs

Blij dat jij hier wel nog vertoeft. Niets ten nadele van de anderen uiteraard.

P.s. je onderschrift is niet meer actueel.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

bert50

Even veranderen dan maar .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

hchifi.nl

Citaat van: bert50 op februari 15, 2021, 19:03:58
Even veranderen dan maar .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Bert gaat tzt gewoon terug naar Harbeths  :angel:
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

bert50

Je weet het nooit Marcel Harbeth is een pracht luidspreker zeker weten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Vinyl_Fuchs

Als ik het onderschrift mag geloven, wel. :wink:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

bert50

[emoji85][emoji85][emoji85][emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Vinyl_Fuchs

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je allereerste hifi-set. Stukje persoonlijke audiogeschiedenis. Geldt trouwens ook voor de andere leden in mijn set.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

jrm

#719
Gisteren eindelijk weer eens naar Bert gereden om voor mij een geheel nieuwe set te horen....

Zoals bekend werd ik weer heel goed ontvangen door Bert, heerlijke bonenkoffie met een lekker stukje appeltaart en slagroom. Bij binnenkomst vielen de dynaudio's direct op. Deze zijn op hele stevige onderstellen geplaatst en op de Gaia's. Het is ff wennen om geen Accuphase  versterker te zien bij Bert, maar een hele fraaie zwarte stilistische doos met twee grote knoppen en een beeldscherm.

Wij begonnen met diverse muziekstukken via de NAS rechtstreeks naar de Hegel 590 en via de bluesound node 3 met Tidal en Qobuz naar de Hegel 590. Wat opviel is de ongelofelijke precieze weergave van alle instrumenten, door de 1 op 1 doorgave van de Hegel 590 in combinatie met de Dynaudio's, hierdoor is het retestrak. Daarnaast is deze combinatie meedogenloos voor slechte opnamen! Als het vlak opgenomen is, dan klinkt het ook vlak, ondanks het super mooie stereo beeld en diepte weergave.

Daarbij viel wel op dat oudere nummers (jaartje of 50 - 60) heel erg mooi wordt weergegeven. Op dat moment merkte ik bij mijzelf dat de muziek mij niet echt 'pakt'. Toen stapte wij over naar zijn nieuwe vinyl weergever: Rega p10! Deze zit gekoppeld via een Hegel phonotrap aan de Hegel 590. Bij de eerste tonen merkte ik al dat mijn voet wilde meebewegen: Dit is muziek zoals ik het herken en ervaar. De ene na andere lp passeerde de Revu en eerlijk is eerlijk, dit is van een andere orde. Ik heb vele verschillende sets mogen beluisteren, maar Bert wat klinkt jouw set formidabel!

Na het vinyl avontuur weer even terug naar het streamen en de speakers nog iets uitgedraaid, waardoor het stereo beeld nog fraaier werd, maar ook iets warmer.

Eindconclusie, Bert heeft weer een fantastische set bij elkaar gebracht. Het is even wennen aan de zuiverheid en gedetailleerdheid van de set, maar de combinatie met de mega is TOP!

Bert, bedankt weer voor de gezelligheid en de goede gesprekken.