De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiophylia Nervosa

#735
Rotel has left the building!

Ik wilde mijn draaitafel weer gebruiken en dat kon niet omdat de RB-1590 op die plek stond.

Nu ben ik in het bezit van een jaar oude Musical Fidelity M6SI en dat klinkt toch wel een heel stuk verfijnder, beter midden gebied en een ongekende punch in het laag.


Moet nog een beetje tijd krijgen om te luisteren maar de eerste klanken zijn heel veel belovend.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Audiophylia Nervosa

#737
Citaat van: Vinyl_Fuchs op februari 19, 2021, 19:51:43
Plaatjes?

U vraagt, wij draaien!

Hoe imposant de Rotel RB-1590 in combinatie met de Rotel RC-1590 ook was/is, het kan blijkbaar toch nog beter en dat laat deze MF 6SI duidelijk horen.

Met een "bescheiden" 220 Watt bij 8 Ohm, komt hij niet in de buurt van de 350 Watt van de Rotel, maar zet dit wel om in een veel betere versterker.

Alles is beter, mid/hoog, laag, plaatsing micro detail en wat nog meer. Daarbij komt nog bij dat het een perfecte match is met de KEF.
Dat heb ik natuurlijk ook gezegd van de Rotel met KEF, maar toen had ik de MF nog niet gehoord. En er zullen best nog wel meer versterkers zijn die ook weer beter klinken dan de MF maar daar ben ik nog niet aan toe.

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Tegenwoordig loopt alles hier op rolletjes.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

NB

Ziet er handig uit. Van wat voor spul zijn die wieltjes gemaakt?
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Audiophylia Nervosa

Polyurethaan. Zelfde als skeelers welke ook zo veel mogelijk trillingen naar de voeten/beenen moeten tegenhouden.
Maar het is voor mij meer praktisch en oogt ook nog mooi industrieel.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Nostra

Leuke toevoeging Marcel!

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Vinyl_Fuchs

Netjes, maar ik zie geen rem? Gaan de LS niet dansen (geen idee of dit überhaupt gebeurd) of heb je daar een oplossing voor?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 01, 2021, 19:39:13
Netjes, maar ik zie geen rem? Gaan de LS niet dansen (geen idee of dit überhaupt gebeurd) of heb je daar een oplossing voor?

Nee, rem is niet nodig.

Als de speakers eenmaal staan, gaan ze ook niet meer van hun plek oftewel het lost zich zelf op.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Vinyl_Fuchs

Is in ieder geval wel handig. Schuiven met mijn 56 kg Klipschen gaat ook. Alleen niet zo goed voor mijn parket: met 2 kinderen en 1 hond heeft die de nodige gebruikssporen, maar dat hoor erbij. En dan is ie gelukkig niet van de zachte houtsoort. De Klipschen hebben inmiddels ook enigzins patina. Vreemd genoeg kan ik dat als perfectionist/ zeer licht autistisch wel hebben. Behalve aan mijn audio-apparatuur dan. Bij vintage is dit minder, alhoewel ik daar wel uitkijk voor nieuwe gebruikssporen.   
Enigste nadeel van ongeremde wieltjes is natuurlijk wel: je moet er niet tegenaan stoten. :wink:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Audiophylia Nervosa

Vandaag maar de nieuwe Musical Fidelity M6sCD besteld, ik wilde deze combi graag hebben en het liefst jong tweede hands maar helaas heeft dit weinig opgeleverd.

Dan maar nieuw kopen, moet wel ca. een week wachten voordat ik hem kan ophalen maar ik ben wel benieuwd. De reviews van deze combi zijn over het algemeen heel erg lovend.

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

#746
Vandaag naar Tegelen geweest om mijn nieuwe Musical Fidelity M6SCD op te halen.

Thuis gekomen meteen aan de slag met het plaatsen.

Nog even inspelen en genieten maar het is nu al heel veel belovend.

De kast indeling is nu links Marantz en rechts Musical Fidelity.







Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Vinyl_Fuchs

Nice. Geniet ervan. Bij mij zouden ze beide zwart geweest zijn.  :-P
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Nog een beetje kunnen luisteren bij Stassen of strikte "pick up"?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Dennis E36

Ziet er strak uit!  Geniet ervan  pompom


Niet even Ziggo contacten om die verschrikkelijke Horizon te ruilen voor een Next?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp