Marantz Cinema 30

Gestart door Marantz Lover, januari 30, 2024, 17:21:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RHK

In ieder geval een goed merk  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

dmeerpa

Citaat van: CBdicX op januari 30, 2024, 23:19:45Een hoop euro's voor 2 versterkte kanalen meer (11 totaal) dan de C40, en verders niets bijzonders tov de C40.
En ook weer behoorlijk betalen voor Dirac.

Ik dacht niet dat de c40 een Analog Devices SHARC dual DSP-chipset gekoppeld aan geavanceerde 32-bits ESS Sabre DAC's voor DA-conversie had met speciaal ontwikkelde jitter-onderdrukking. Is die 32-bits ESS Sabre DAC's niet deze zoals we ze vinden in de OPPO 225 (ESS Technology ES9038PRO DAC) waar ze gebruikt wordt voor zowel stereo en 7.1 en die het vlaggenschip is van ESS PRO serie?

De c30 heeft dan idd de andere voeding, koper chassis en 2 extra kanalen.
Ook zit er koper tussen de transistoren en het koelvinnen (iets wat de SR8015 ook niet had).
En ook de remote (RC-051SR) is anders (als dit zoals bij de SACD 30n is, dan is de behuizing in metaal en niet in plastiek.

Maar blijft een bom geld... al lijkt ze voor mij wel handig om over te stappen naar 7.1.4 zonder een extra eindbak te moeten plaatsen. Ik denk dat ik toch even de kat uit de boom kijk hoe veel die in de reviews gaat verschillen van de c40. En wat de opleg zou zijn om te upgraden.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

CBdicX

#17
Citaat van: dmeerpa op januari 31, 2024, 20:15:04Ik dacht niet dat de c40 een Analog Devices SHARC dual DSP-chipset gekoppeld aan geavanceerde 32-bits ESS Sabre DAC's voor DA-conversie had met speciaal ontwikkelde jitter-onderdrukking. Is die 32-bits ESS Sabre DAC's niet deze zoals we ze vinden in de OPPO 225 (ESS Technology ES9038PRO DAC) waar ze gebruikt wordt voor zowel stereo en 7.1 en die het vlaggenschip is van ESS PRO serie?

De c30 heeft dan idd de andere voeding, koper chassis en 2 extra kanalen.
Ook zit er koper tussen de transistoren en het koelvinnen (iets wat de SR8015 ook niet had).
En ook de remote (RC-051SR) is anders (als dit zoals bij de SACD 30n is, dan is de behuizing in metaal en niet in plastiek.

Maar blijft een bom geld... al lijkt ze voor mij wel handig om over te stappen naar 7.1.4 zonder een extra eindbak te moeten plaatsen. Ik denk dat ik toch even de kat uit de boom kijk hoe veel die in de reviews gaat verschillen van de c40. En wat de opleg zou zijn om te upgraden.

Dit is zoals ik erin sta:

Ik dacht niet dat de c40 een Analog Devices SHARC dual DSP-chipset gekoppeld aan geavanceerde 32-bits ESS Sabre DAC's voor DA-conversie had met speciaal ontwikkelde jitter-onderdrukking.
Ga ik niet horen.

Ook zit er koper tussen de transistoren en het koelvinnen (iets wat de SR8015 ook niet had).
Ga ik niet horen.

En ook de remote (RC-051SR) is anders (als dit zoals bij de SACD 30n is, dan is de behuizing in metaal en niet in plastiek.
Is volgens mij wel handig om een persoon die veel zeurt over Audio en flinke beuk te geven  L :-D L

Ik denk dat ik toch even de kat uit de boom kijk hoe veel die in de reviews gaat verschillen van de c40.
Verstandig, ik denk dat het werkelijk verschil wel mee gaat vallen tussen de C40 en C30, behalve de prijs dan.....

De C30 zal in eerste instantie "bejubeld" gaan worden in reviews, daar kijk ik sowieso doorheen, dat is standaard en onrealistisch, maar dat weten wij allen ook.
Ik volg het AVS forum in de US, daar zijn ze redelijke objectief en eerlijk.

dmeerpa

Ik dacht niet dat de c40 een Analog Devices SHARC dual DSP-chipset gekoppeld aan geavanceerde 32-bits ESS Sabre DAC's voor DA-conversie had met speciaal ontwikkelde jitter-onderdrukking.
Ga ik niet horen.
Ik heb de SACD 30n die ook heel goede DAC's in huis heeft en de voeding voor het loopwerk uitschakeld om allerlei storingen tegen te gaan. En ik hoor ook geen verschil als ik FLAC stream direct via de c40 of via de SACD 30n en dan analoog naar de c40, idem als ik mijn TV decoder het PCM signaal laat omzetten naar analoog door de SACD 30n.

Ook zit er koper tussen de transistoren en het koelvinnen (iets wat de SR8015 ook niet had).
Ga ik niet horen.
Ik denk dat dit vooral voor de koeling is. Wat de invloed van beter gekoelde transistors is weet ik niet.

En ook de remote (RC-051SR) is anders (als dit zoals bij de SACD 30n is, dan is de behuizing in metaal en niet in plastiek.
Is volgens mij wel handig om een persoon die veel zeurt over Audio en flinke beuk te geven  L :-D L
Die metalen remote weegt inderdaad wel wat maar voelt stevig aan. Ik moet eerstdaags eens langs gaan in het repair center, mijn amper gebruikte c40 remote (heb de Logitech Harmony Elite) heeft al problemen, de verlichtingsknop blijft hangen.


De C30 zal in eerste instantie "bejubeld" gaan worden in reviews, daar kijk ik sowieso doorheen, dat is standaard en onrealistisch, maar dat weten wij allen ook.
Ik volg het AVS forum in de US, daar zijn ze redelijke objectief en eerlijk.
Deze metingen ooit gezien van de Cinema 40? Op bepaalde vlakken scoort hij beter dan de SR8015 waar men al heel lovend was (AVR SINAD at 5 Watt/4 Ohm load). Waar de nieuwe generate (cinema) het vooral beter doet is de DAC reconstruction filter, al kan de attenuation nog beter. Die op de SR8015 heel trage DAC reconstruction filter die genereert ultrasone ruis (spiegelbeeld van je muziek) waarvan we kunnen zien dat het de THD+N beïnvloedt ten opzichte van de frequentie die een grote bandbreedte heeft om ze op te nemen.
Doch THD+N Ratio vs Frequency is nog steeds zwak door het slechte filter.
Ik zag zelfs op een test hem beter scoren dan de 8805A (AVR/Processor SINAD, daar scoort de SR8015 amper 1 punt meer dan de c40)).  hello
Nu anderzijds ook hier wat hoor je daar uiteindelijk van, al zegt het wel iets over de bouwkwaliteit.

Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Emiel77

Jammer heren... blijkbaar alleen voor audio bedoeld ook, helemaal waardeloos voor HT setups :-D
Wel een misser dat ze dan als meerkanaals recievers worden verkocht... ronduit misleiding!!! 8-)

Reden genoeg om het openbare leven eens leuk voor te blokkeren lijkt me, ik doe niet mee want houd wel van audio stiekum :-D

Aan de andere kant: op papier mooi ding die C30, zou een optie kunnen zijn mocht ik HT neigingen krijgen (hoewel de SR8015 optisch beter bij de huidige set past)
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

RHK

#20
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*