M&G bij Brutus

Gestart door Brutus, januari 09, 2017, 15:08:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46


bert50

Zeker weer een gezellige dag gehad met gezellige mensen en we hebben ook nog muziek gedraaid [emoji16][emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

lo

Inderdaad, wat heb je nodig om een erg leuke ochtend/middag te hebben....

Nodig een paar (wat oudere) mannen uit, onder het mom van een M&G om naar muziek te luisteren, zet ze bij elkaar, geef ze wat te drinken en..... tsja er zit vanaf dat moment eigenlijk geen rem meer op....  :-D Heerlijke gesprekken, geanimeerde anekdotes, mooie verhalen..... hey jullie zijn toch gekomen om naar muziek te luisteren!??? Euhhhhh...... ja da's waar ook, zet dan maar even wat op... notworthy :schater:

Misschien een raar begin van mijn weergave van vandaag, maar feitelijk is het zo gelopen. Al meer aangehaald in verslaglegging over M&G's dat de onderlinge contacten en gesprekken eigenlijk het leukst en meest waardevol zijn ipv het luisteren naar muziek en beoordelen van een set. Een gave dag weer gehad!!

Rond 11 uur vanochtend hartelijk ontvangen door 'Brutus' Bert, en bij binnenkomst de andere Bert ook weer hartelijk begroet. Wat later komt Robert aan en gezellig met z'n vieren aan de koffie met een heerlijk stuk appeltaart met verse slagroom... heerlijk!! En ja dan vangt datgene, wat ik hiervoor al heb omschreven, aan. Geweldig. Even later komt ook Marcel binnen en ook hij doet gelijk mee met de gesprekken... erg leuk.

Tussen door trouwens ook nog naar muziek over de set van Bert geluisterd natuurlijk. Een visueel erg mooi plaatje in combinatie met het stereomeubel wat geflankeerd wordt door de speakers. Bert 50 heeft een USB stick meegenomen met erg mooie muziek, zegt hij, want we hebben het niet voor elkaar gekregen om via zijn stick muziek te beluisteren omdat de Bluesound, evenals de laptop, de files niet ten gehore konden brengen. Waarschijnlijk een formaterings probleem?? Dan maar de stick van Robert aangesloten en jawel hoor daar komen de klanken. Ik zat redelijk dicht bij de linker speaker en het volume stond op redelijk nivo waardoor de belasting op mijn linker oor toch behoorlijk heftig was. Brutus, Bert, zat tegen over mij en hij had hetzelfde met zijn rechteroor. Schoorvoetend wist hij ons te vertellen dat hij in een normale situatie het volume toch wel een stukje zachter had staan echter hij zat nu niet zelf aan de 'knoppen' :-D
Diverse soorten muziek zijn gepasseerd via de Bluesound en via de CD speler. Een mooie set heeft Bert opgebouwd die een mooi stuk muziek ten gehore brengt. Het stereobeeld is niet super breed, maar dat heeft alles te maken met de opstelling van de speakers in relatie tot de afstand van de luisterpositie op het moment dat je op de sweet spot zit. Mooi hoog, mooi midden met een forse basondersteuning. Ook hier hoor je bij bepaalde frequentie gebieden een boost in het laag. Al bij al een mooie set waar Bert erg veel plezier aan beleeft en wat hij met ons heeft willen delen.

Bert ik wil je nogmaals heel hartelijk danken voor jouw gastvrijheid, de verzorging van de innerlijke mens mede door de heerlijke lunch die je voor ons hebt bereid, en de gesprekken die we hebben mogen ervaren!!

Andere Bert, Robert en Marcel ook jullie bedankt voor de erg gezellig dag!!!

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Mooi verslag van een geslaagde M&G  notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Stadium III

Goed bezig mannen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

#125
Lekker (in willekeurige volgorde):

* < 30 minuten reisafstand
* appelgebak met echte slagroom
* de lunch
* de set van Brutus
* de medeforumleden

Nee, sorry mannen, ik val niet op jullie :-P, maar het weerzien was er zeker niet minder om :-D. Daarnaast heb ik nu ook in real life kennis mogen maken met de gastheer, Brutus aka Bert. En de term gastheer is hier zeer zeker op z`n plaats; wat een fijne en goed verzorgde dag hebben wij gehad, hulde  notworthy.

Bert z`n set betreft een set die de verschillende kwaliteiten in opnames, duidelijk laat weerklinken. Sets met deze eigenschap willen nog wel eens vermoeiend zijn op den duur, vermoeiend gaan klinken, maar daar is in dit geval geen sprake van. Het geheel klinkt kleurrijk, met een stevig fundament, met een duidelijk voelbare kickbas, welke meer vol/rond dan droog klinkt. Dat past ook prima bij Bert z`n muzikale voorkeuren. Dat volle, weelderige, maakt ook dat vocalen erg fraai worden weergeven. Celine Cairo en Michael Kiwanuka wisten allen te boeien  :yes:.

Het volle, weelderige kleurenpallet, is denk ik vooral te danken aan het karakteristiek van de speakers i.c.m. de luisterpositie; deze bevindt zich in een poot van de U-vormige kamer. Daarin is het lekker druk opbouwen. De Denon versterker en cdp geven een fraaie match met de MA ls en ook de Bluesound Node2 weet zich goed in deze set te mengen.


Een eventueel verbeterpuntje, zou het opbouwen van een wat meer scherp stereobeeld, het opbouwen van een bühne met daarop de verschillende spelers kunnen zijn; niets heb ik gemist betreft de resolutie, betreft ruimte info zoals galm, het uitklinken van ..., maar de scheiding van de verschillende instrumenten en/of vocalen, is ietwat diffuus in vergelijk met mijn eigen set (zijnde mijn referentie). Edoch is het een set waarmee je urenlang, ontspannen van muziek kan genieten; en dat heb ik deze dag zeker gedaan!


Dank Bert voor deze fijne dag, het top verzorgde verteer  :kwijl: en samen met de overige heren voor de gezelligheid. Zoals aangegeven; je/jullie zijn ook zeker (weer) welkom in huize Xander  byebye.

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

jrm

Hierbij mijn relaas van de laatste zaterdag in april van het jaar 2017:

Op tijd en met veel zin zette de beemer zich richting Veenendaal, niet echt een wereld afstand, maar vanaf de kust duurt het even voordat je echt het gaspedaal kan en mag intrappen...blijkt ook nog de weg naar Almere en Amersfoort (A1) afgesloten was en dat iedereen met mij richting Utrecht en de A12 ging, was het erg druk tot zelfs stilstand  :evil:

Ik kende Veenendaal wel al (dacht ik) maar pakte altijd de eerste afslag, na 3 afslagen rechts laten liggen mocht ik eindelijk de A12 verlaten (Later vertelde Bert dat het dorp inmiddels rond de 70.000  :-o inwoners telt) kwam ik via een aantal rotondes, bij Bert zijn huis aan. De mede forummers Bert, Leo en Robert waren al bij gastheer Bert aanwezig en het kostte mij totaal geen moeite om mee te praten.

Eerder al gastheer Bert op zijn gemak gebracht via het forum, dat gezelligheid de boventoon zal vieren en dat bleek ook vandaag weer het geval. hello

Na voorzien te zijn van een heerlijk bakkie koffie met overheerlijke appeltaart met slagroom, werd er hoofdzakelijk gepraat, gepraat, gepraat, totdat gastheer Bert aangaf zal ik eens muziek opzetten, o, ja, daar kwamen wij voor  :-D 

De basis van gastheer Bert zijn set is denon versterker en sacd speler met Monitor Audio speakers en voor streaming de bluesound node 2. Zoals al eerder gemeld was er wat problemen met de geconfigureerde usb stick van Bert, echter de usb stick van Robert deed het wel en wij gingen on andere luisteren naar Ryan Adams live at the Carnegie Hall, de mondharmonica kwam keihard binnen, met name bij Leo en gastheer Bert! Ik schrok op dat moment van de hard- en schelheid van de speakers en had een onaangenaam gevoel. Dit verdween gelukkig direct naar de achtergrond bij het volgende nummer "The river" van Bruce Springsteen (Life at New York), ook hierin - na een schitterende opening met sax - een mondharmonica, die echter zeer fraai neergezet werd. Hierop waren wij allen eensgezind dat de installatie van gastheer Bert niet vergevingsgezind is als het aankomt op slechte opnames c.q. cd persingen.

Hierna verdween de eerste cd van Celine Cairo - Celine Cairo in de cd-speler, allen vonden de cd goed opgenomen en haar stem zeer fraai, echter Robert had deze ook op de usb-stick staan, even switchen voor een vergelijk. Hierbij klonk de cd versie 'anders', ik kan niet zeggen mooier, want dat is mijn persoonlijke smaak.

Daarna Michael Kiwanuka - Love & Hate, waarvan het openingsnummer echt een kippenvel nummer is: "Cold little heart. Ook hier weer zaten wij 'even' stil te genieten van de muziek, echter in rap tempo zaten wij alweer met elkaar te praten. Leo had ook nog een mooie cd bij zich van Sarah McLachlan - Surfacin, op de set van gastheer Bert klonk dit fantastisch.

Tussendoor genoten wij van een buffet welke gastheer Bert even had klaargemaakt en daar wisten wij wel raad mee, en het praten ging gewoon door! Hoezo suffe 'oudere' bijna grijze mannen die een beetje naar muziek uit een stereo zitten te luisteren  :schater:

Enfin via Marvin Gaye - Midnight Love op SACD naar Drums United - Rythm of the world door naar Dulfer&Dulfer - Indian Vibes, was het alweer achter in de middag.

Kort en krachtig was het TOP!
Leuke set,
Leuke forummers,
Lekkere kofie met lekkers,
Lekker gepraat,
Leuke muziek gehoord,
Heerlijke lunch gehad.

Bert (Brutus) je doet je forum naam geen eer aan <gelukkig!> hartelijk bedankt voor je gastvrijheid en sterkte!  notworthy

Cornelis1921

Het was een gezellige dag met goede muziek, een goede verzorging van de innerlijke mens, en een gastheer die gelukkig zijn naam niet bepaald waarmaakte. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

#129
Wat een leuke activiteit, zo'n M&G! Gaaf dat mensen elkaar op deze wijze, vanuit de audiofilie, ook in het echie weten te vinden. Top! Mij bekruipt het gevoel dat het Marantz forum het helemaal zo slecht nog niet doet. Alleen al de regelmatig georganiseerde M&G's zijn hier een voorbeeld van  :yes:

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

sjoek

Mooie verslagen. Van een zo te lezen zeer geslaagde dag :-D
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

Graag gedaan mannen, goed te horen dat jullie van de dag genoten hebben. Het was voor mij dan ook een geslaagde, super leuke en gezellige dag. Ik heb veel nieuwe muziek gehoord en gelukkig is er wat op mijn laptop blijven plakken  :wink:, iets wat ik op een later tijdstip nog eens rustig ga terug luisteren.

Leuk is om toch feedback te krijgen op je set. Zoals Marcel al schreef kwam het het eerste nummer wat we luisterden (op een behoorlijk volumeniveau) erg onprettig en schel uit de speakers zetten, zodanig dat ik er zelf van behoorlijk van schrok.

Gelukkig was het volgende en eigenlijk alle volgende nummers die we beluisterd hebben van een aanzienlijk prettiger c.q. beter niveau, zo is het inderdaad duidelijk dat mijn speakers niet vergevingsgezind zijn en een minder goede/matige opname valt dan direct door de mand.

En zoals eerder genoemd, door de heren, veel kletsen en gezelligheid  pompom pompom.

Het was mij een waargenoegen jullie "live" te mogen leren kennen!

Tot een volgende M&G  :-)
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

bert50

Bert nogmaals bedankt  voor de gezellige dag en de lekkere lunch.
Er is weinig aan toe te voegen aan de andere meningen van Leo,Marcel en Robert ik schrok ook van mijn eerste verzoeknummer gelukkig bleef het daar bij, en heb ik de rest van de dag lekker genoten van je mooie set.
Wat voor mij altijd op een staat de leuke praatjes en verhalen over onze hobby.
Bert nogmaals dank en mocht autorijden in de toekomst toch geen bezwaar zijn je ben altijd van harte welkom .


Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

TurboMarco

CiteerBert (Brutus) je doet je forum naam geen eer aan <gelukkig!>

Pffffff.... goed dat je het vermeld ,nu durf ik ook wel aan te waaien  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)