Upgraden Marantz6300

Gestart door pietjepc, februari 27, 2011, 20:58:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pietjepc

Hoi,

Sinds enige tijd heb ik een marantz6300 platenspeler in mijn bezit en ik vroeg mij af of het de moeite loont deze up te (laten) graden. En zo ja, hoe?

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

Citaat van: pietjepc op februari 27, 2011, 20:58:00
Hoi,

Sinds enige tijd heb ik een marantz6300 platenspeler in mijn bezit en ik vroeg mij af of het de moeite loont deze up te (laten) graden. En zo ja, hoe?

je kan er een ander element in zetten ? of een andere interlink er op solderen dan houd het op

tis op zich wel een fatsoenlijke draaitafel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietjepc

Niet dat dit het geval is, hoor, maar kan een element ook te goed voor een draaitafel zijn?
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

Citaat van: pietjepc op februari 27, 2011, 21:18:24
Niet dat dit het geval is, hoor, maar kan een element ook te goed voor een draaitafel zijn?

Tis een beetje onzin om een Jan Allearts onder die Marantz te zetten

Dat is persoonlijk

Er zijn ook mensen die een draaitafel van 2000 euro nog steeds niks vinden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietjepc

En hoe verhoudt de Marantz zich t.o.v. een Thorens 160? Leent deze zich beter voor eventuele upgrade? M.a.w. Zou ik hier meer verbetering uit kunnen halen?
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

Citaat van: pietjepc op maart 07, 2011, 21:54:22
En hoe verhoudt de Marantz zich t.o.v. een Thorens 160? Leent deze zich beter voor eventuele upgrade? M.a.w. Zou ik hier meer verbetering uit kunnen halen?

geen idee

maar er zijn veel meer td 160ers verkocht daarom is men daarmee gaan "upgraden"


ik heb liever een Marantz omdat haast niemand die heeft en veel td 160ers zijn gaar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietjepc

Citaat van: jwx op maart 07, 2011, 22:00:13
geen idee

maar er zijn veel meer td 160ers verkocht daarom is men daarmee gaan "upgraden"


ik heb liever een Marantz omdat haast niemand die heeft en veel td 160ers zijn gaar
En met gaar bedoel je dat ze 'op' zijn?
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

Citaat van: pietjepc op maart 07, 2011, 22:07:16
En met gaar bedoel je dat ze 'op' zijn?

yep

voordeel is wel dat alles weer opnieuw gemaakt word of 2de hands te verkijgen is
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietjepc

Merk je dat ook met het afspelen van lp's of moet je 'onder de kap' kijken om zoiets te constateren?
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

Citaat van: pietjepc op maart 07, 2011, 22:17:20
Merk je dat ook met het afspelen van lp's of moet je 'onder de kap' kijken om zoiets te constateren?

je ziet het vaak al als de vering ongelijk/scheef is maar vaak zie je het al aan de buitenkant hoe ermee omgegaan is


google maar op upgrade td160 of tweak dan zie je waar je op kan letten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietjepc

Buitenkant ziet er, door de nicotine heenkijkend, nog goed uit. Heb hem van een oud stel gekocht die hem op zolder hadden staan. Niet dat dat wat zegt (reclame van VW :schater:) Maar ik zal eens even googlen.
Bedankt voor je reacties!
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F