Aankoop advies

Gestart door Hg, november 15, 2015, 21:51:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hg

Hallo,

Mijn naam is Henry en ik heb de volgende vraag.
In mijn woonkamer wil ik mijn Thorens 165 op een vintage Marantz reciever met blauwe verlichting aansluiten.
Ik wil zoveel mogelijk vermogen hebben.
Welke moet ik kopen.

Alvast bedankt voor de info.


Vinyl_Fuchs

#1
Marantz 2270 of 2330. Hieronder staan links met verschillende vintage receivers.

http://www.classic-audio.com/marantz/mindex.html

http://www.mtk-physio.de/Marantz/Marantz-Receiver/marantz-receiver.html




Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Hg

Bedankt voor je bericht, maar ik heb een aanvullende vraag.
Stel ik kan er alleen 1 vinden met 2 x 25 wat.
Kan ik hier dan nog een zwaardere versterker achter hangen.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Hg op november 15, 2015, 22:48:28
Bedankt voor je bericht, maar ik heb een aanvullende vraag.
Stel ik kan er alleen 1 vinden met 2 x 25 wat.
Kan ik hier dan nog een zwaardere versterker achter hangen.
Zou ik niet doen. Vermogen is ook maar relatief, het gaat er meer om welke luidsprekers je wilt aansturen. Kom met mijn 25watt buizenversterkers niet hoger dan 12 uur op de volumemeter en dan gaat het al erg hard, zeker met cd-speler als bron.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Frits Denon

Of kijk naar een receiver met een pre-out uitgang. Daar kun je dan altijd nog een Marantz eindversterker of Marantz  monoblokken achter hangen zoals bv de MA 500 of 700.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Hg

Oke bedankt, dan ga ik daar naar op zoek.
Als iemand nog zoiets te koop heeft, hoor ik het graag.

SB_Marantz

Citaat van: Vinyl_Fuchs op november 15, 2015, 23:03:08
Zou ik niet doen. Vermogen is ook maar relatief, het gaat er meer om welke luidsprekers je wilt aansturen. Kom met mijn 25watt buizenversterkers niet hoger dan 12 uur op de volumemeter en dan gaat het al erg hard, zeker met cd-speler als bron.

In negen van de 10 gevallen is genoemd vermogen afdoende 8-)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Hg

Oke, het is een 2226B geworden. Nu nog boxen.
Welke raden jullie aan.
Ik wil graag het optimale vermogen behalen en ze moeten in houtfineer zijn i.v.m. mijn interieur.

Alvast bedankt.

Frits Denon

BV Tannoy heeft meestal een hoog rendement, maar je moet wel van het type speaker houden. Eigenlijk is een advies zo niet goed te geven. Ga op luistertocht bij vrienden, kennissen, winkels en bepaal welk type luidspreker je bevalt op JOUW gehoor.

Jouw oren bepalen wat het wordt, niet meer, niet minder. byebye
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Matt

Speakers zijn inderdaad een persoonlijke smaak...

Misschien ben je hier iets mee.

Je kan wel rekening houden met de impedantie en efficiëntie.

Een paar speakers met 8ohm impedantie is makkelijker aan te sturen in vergelijking met een paar van 4ohm.
Bij efficiëntie is dat ook zo, hoe lager hoe makkelijker.
Het enige verschil is, bij een speaker met een efficiëntie van 88 dB (1W/1m) ivm 92 dB (1W/1m), is dat je bij de 88db het volume harder zal moeten zetten om het zelfde geluid er uit te krijgen...


Als ik iets verkeerd heb gezegd, verbeter mij. Ben nog groen achter mijn oren  :angel:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Hg

#10
Bedankt allemaal,

Het zijn 2 Philips FB690 geworden, eigenlijk omdat ik ze mooi vond en bij mijn interieur passen.
Ze klinken ook nog verrassend goed.

bas focal marantz

In het wit?
Heb ik nog nooit gezien, ze zijn origineel wit?

SB_Marantz

Citaat van: Matt op februari 03, 2016, 08:13:07
Speakers zijn inderdaad een persoonlijke smaak...

Misschien ben je hier iets mee.

Je kan wel rekening houden met de impedantie en efficiëntie.

Een paar speakers met 8ohm impedantie is makkelijker aan te sturen in vergelijking met een paar van 4ohm.
Bij efficiëntie is dat ook zo, hoe lager hoe makkelijker.
Het enige verschil is, bij een speaker met een efficiëntie van 88 dB (1W/1m) ivm 92 dB (1W/1m), is dat je bij de 88db het volume harder zal moeten zetten om het zelfde geluid er uit te krijgen...


Als ik iets verkeerd heb gezegd, verbeter mij. Ben nog groen achter mijn oren  :angel:

Impedantie is altijd nominaal dus geen lineaire belasting.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Hg

Of ze origineel wit zijn weet ik niet
Ik heb ze zo gekocht


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Matt

Citaat van: SB_Marantz op februari 11, 2016, 21:15:48
Impedantie is altijd nominaal dus geen lineaire belasting.

:gp:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."