3250B + 170DC: Revisie/schoonmaken

Gestart door Luco, augustus 19, 2015, 15:53:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Luco

Bonjour aan allen!

Ik heb de luxepositie dat ik de Marantz set (3250B + 170DC) van m'n pa mag gaan gebruiken (icm een Thorens TD165 :9 ). Enige nadeel: het linkerkanaal kraakt als ik het volume aanpas. Soms gebeurt dit ook met het rechterkanaal. Ook wil het linkerkanaal nog wel eens helemaal wegvallen. Ik denk dat dit aan de 170DC ligt, aangezien het linkerkanaal vaak weer geluid geeft als ik een kleine tik op de "gain" knop van het linker kanaal geef. Is hier een makkelijke oplossing voor te vinden of moet ik direct over gaan tot revisie/schoonmaken?

Indien revisie/schoonmaken (wat me sowieso geen slechte optie lijkt): Hoe/wat/waar/hoe duur?

jrm

Hi Luco,

Welkom hier op het forum.
Afhankelijk waar je woont, op het forum zitten een paar goede forumgenoten die kunnen reviseren.
Kijk maar even rond in alle berichten, dan zie je wat zij zoal doen.

Je leest dan ook dat er soms best wel het een of ander vernieuwd moet worden.
De kosten zijn daar dan ook wel afhankelijk van.

Succes met deze fraaie apparatuur!

HAL9000

Moet  een hoop  gebeuren bij die  oude  dingen.   raad ana  om het  wel  volledig te  laten  doen.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

thanatos

Wegvallen kan van alles zijn. Simpele schoonmaakbeurt kan vaak al een hoop verhelpen.

Restaureren van de set is wel aan te raden gezien de leeftijd. Mooie set en het ook echt waard om te laten doen.