Aankoop 140, 3200 en 104

Gestart door gn, mei 13, 2014, 23:39:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gn

Met mijn Rotels gebruikte ik als speakerkabels de QED X-tube XT350, met bananenplug.

Nu kan ik die echter niet gebruiken bij de Marantz 140 met die oude aansluitingen.

Na het strippen van de XT350 kabel is het al niet veel beter, nog steeds érg dik.



Iemand een aanrader qua degelijke speakerkabel die makkelijk in de 140 past, maar waar ik (bij voorkeur) nog een banaanplug kan opschroeven zodat die in mijn B&W CM8's past?
Of kan ik bij revisie ook de aansluitingen achteraan de 140 laten vervangen zodat hier banaantjes in passen?

thanatos

Gewoon wat adertjes wegstrippen tot het wel past. Of een dunnere speaker kabel nemen. Gewoon een simpele Van Damme Cable of andere OFC koper volstaat.

Andere speaker terminals op je 140 zetten is heiligschennis  :-D maar gewoon een optie natuurlijk.

SB_Marantz

Het kan wel, heb het al eens gedaan met behoudt van de originele, zodat deze zo weer terug te plaatsen zijn.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

gn

Oplossing gevonden, Viablue flexible pins:


gn

En als we dan toch bezig zijn, iemand een aanrader wat te gebruiken als antenne voor de 104 tuner?

Heeft kleine 3,5mm aansluitingen voor vorkjes maar zou er toch graag een mooi afgewerkt kabeltje aan bevestigen.

SB_Marantz

Citaat van: gn op mei 26, 2014, 12:42:32
Oplossing gevonden, Viablue flexible pins:




Ik zou gewoon de kabel voor de helft afknippen en twisten zoals Thanatos opperde ......klaar en kost niets.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Plus die verloopjes is alleen maar extra overgangsweerstand.. Ziet er leuk afgewerkt uit maar heeft verder dan dat geen functie..

bas focal marantz

Citaat van: thanatos op mei 25, 2014, 22:33:54
Gewoon wat adertjes wegstrippen tot het wel past. Of een dunnere speaker kabel nemen. Gewoon een simpele Van Damme Cable of andere OFC koper volstaat.

Andere speaker terminals op je 140 zetten is heiligschennis  :-D maar gewoon een optie natuurlijk.
Ik zou ook wat adertjes afknippen.

Maakt echt niets uit voor ''het'' geluid.

Frits Denon

Mooie set. Heb deze jaren gehad. Veel plezier ermee. HB
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4