Uitbreiding '74 set...

Gestart door fredastaire2, januari 14, 2014, 18:44:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fredastaire2

ff een update na iets meer dan een jaar...
M'n 1974 set is nagenoeg compleet nu..
Eergisteren een set Imperial 7G speakers op de kop getikt. De houten omkasting is nagenoeg in nieuwstaat, alle drivers zijn nog volledig origineel (niet de blauwe, maar de eerdere zwarte uitvoering) ik heb ze vandaag ingeolied, de speakerfoamranden ingevet en ik moet zeggen... voor jaren 70 speakers klinken ze (op hun manier) héél erg goed. Natuurlijk geen vergelijk met mn Kef's Q7, maar dat geaccentueerde laag.... Mán.. gewoon héle vette fun. :)
Voor degenen die nieuwsgierig zijn naar de rest, hier een opsomming;
6300 Silver ( '74)
5220 ('74)
4300 ('74)
CD 72 ('88)
Buitenbeentjes:
AKAI GX 630 D/PRO ('76)
AKAI GXC 750 D Black ('79)
Foto's heb ik helaas niet van mn "nieuwe" speakers, mn digitale camera heeft de geest gegeven..

fredastaire2

Nou.. het zijn foto's, maar of je er blij van wordt? dunno. Heb mn antieke webcam er even voor gebruikt, dúidelijk niet bedoeld voor dit soort doeleinden. Oh well, beter dan niks zullen we maar denken..

fredastaire2

de set

fredastaire2

detail


bas focal marantz

Een 4300 heb ik ook gehad , was een 110volt model .
De ronde knoppen van een 4300 zijn mooier dan de vierkante van een 4400 , maar een 4400 heeft wel een mooie ''tv'' erin zitten .

fredastaire2

Citaat van: bas focal marantz op januari 15, 2014, 19:30:32
Een 4300 heb ik ook gehad , was een 110volt model .
De ronde knoppen van een 4300 zijn mooier dan de vierkante van een 4400 , maar een 4400 heeft wel een mooie ''tv'' erin zitten .
Toendertijd zitten twijfelen tussen een 4300 en een 4400.. De laatste was in de tijd dat ik zocht niet te betalen.. en ach.. de scoop. waanzinnig leuk, en ábsoluut een feest om naar te kijken, maar de 4300 staat aangesloten op mn geluidskaart van mn PC (asus xonar essense stx) dus een softwarematige "tv" werkt ook prima.
De mijne is een "Hollander" trouwens, gekocht van de 2e eigenaar, samen met de 6300 voor 300 euro. De eerste  eigenaar heeft m een keer laten repareren en een paar jaar later aan een verzamelaar verkocht. Hij draait nu zo'n 2,5 jaar bij me (dagelijks) en alles (op goeie FM ontvangst na) functioneert nog prima. Ja, hij moet een keer in de revisie, ik weet, maar ach.. Komt wel een keer. heeft geen haast. ;)

jeroen pijper

Zozo wat mooi spul allemaal. Ik moet maar met een kapotte 4230 doen.  Kijk maar op mijn set. Voor hoeveel heb je die 7g s gekocht

Sent from my marantz 4230
Marantz 2015 Marantz 4230
Harman Kardon 430 Sansui 8080DB pioneer sx 737 sony str 7055


speakers
bose 205 Marantz 7g

Cornelis1921

@Fred, ik heb ooit nog eens een set 4G's met zwarte tweeters en blauwe woofers gehad. Weet jij iets van het introductiejaar af? Alvast dank, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

fredastaire2

#9
Citaat van: jeroen pijper op januari 15, 2014, 21:00:56
Zozo wat mooi spul allemaal. Ik moet maar met een kapotte 4230 doen.  Kijk maar op mijn set. Voor hoeveel heb je die 7g s gekocht

Sent from my marantz 4230

Héle mooie verzameling die je hebt. :D
Vraag me af hoe die HK 430 klinkt..
De 2220 die je hebt heb ik ook gehad. (klinkt héél mooi trouwens...)
De 7G's heb ik 6 tientjes voor betaald, inclusief stalen voeten van 20 cm hoog, zaten erbij. ze klinken zwaar.. maar dan ook ècht heel zwaar. xD die bas is echt niet normaal meer. ik ken de 7 G's van vroeger, mn oom had ze nieuw icm met een(akai)  AM2800 + AT2600, en een ouwe vriend van me, had ze ook. Hij had de kabels intern omgesoldeerd naar 4 mm2 en ook de schakelaars aan de achterkant gebypassed bij de zijne.
Ze klonken veel gedetaïlleerder dan deze... En toch.. ik zit er nu een paar dagen naar te luisteren zoals ze ooit "as is" uit de fabriek kwamen, en ik moet zeggen: het hééft wel wat eigenlijk. de vette kleuring is gewoon mooi. :)
 
Cor, het enige mij bekend is, dat ze volgens mijn weten vanaf '74 geleverd zijn, net zolas deze 7 G's.
Ik weet alleen dat blauwe  Imperials later werden geprodceerd dan de zwarte..

fredastaire2

vinden jullie wel leuk denk.. een strákke foto van mn set. (nu echter in andere opstelling dan hier getoond)

fredastaire2

#11
ff een aanpassing gemaakt in de opstelling..
Nu vóór;
de 7 G's, schuin erachter m'n Kef's (de Q 5's) op system 2 aangesloten in pseudo "bi-amp",
En achter;
MB quart 280 (de mijne zijn echter zwart)
Receiver op 4x 40 watt (schakelaar achterop) en varimatrix schakeling (selector voorkant receiver)
Ehm.... hoe het klinkt nu? Heftig. Hou het daar maar op. :P

fredastaire2

Betere foto's Imperial 7G's

fredastaire2

.

fredastaire2

.