Met of zonder Audyssey actief ?

Gestart door CBdicX, november 27, 2021, 12:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

#15
Ben "definitief" op Audyssey UIT, ook na een reset.

Klinkt voor mij, in mijn kamer, het meest natuurlijk, in mijn situatie worden de hoge tonen teveel benadrukt en ontstaat er luistermoeheid.
Geen last van als ik Audyssey uit zet, dus doen bereikt  :lol:

Ik gebruik Audyssey wel om de handel in te meten, dat is uiteraard makkelijk met crossovers en volumes.
Ik heb een dB meter dus zou het ook handmatig kunnen doen, en de crossover van Audyssey zit op de 2 Height speakers na (x-over van 90 ipv 100hz) exact op wat Gallo voorschrijft.

Ik ben nu tevreden met mijn vreemde opstelling van 2 speakers Links, 2 speakers Recht, 2 Height speakers, en 4 Center speakers.
De 4 Center speakers heb ik als volgt aangesloten op de ene speaker uitgang:

2 binnenste speakers serieel, dit geeft 2x 4 Ohm = 8 Ohm
2 buitenste speakers parallel aan de seriƫle, dit geeft dan weer 4 Ohm, exact hetzelfde als 1 Center speaker.

Ik kan geen Center speaker in het midden opstellen, vandaar een setup aan beide kanten naast de X3700H.
Klinkt als 1 speaker met een breder veld.
In de foto de 4 Center speakers, de 2 witte Rechter speakers en Height rechts, voor Links uiteraard het zelfde.
De dubbele Links en Rechts worden als BI-Amp door de X3700 apart aangestuurd, full range.

Het is dus een "Frankenstein" 3.1.2 setup en een SVS 3000 Micro die verstoppertje speelt achter de luisterplek  :-D
Ik stoorde mij aan de geluiden om me heen in de 7.1.4 opstelling, vandaar deze wat bijzondere opstelling.
De kleur van de oranje Gallo Adiva SE speakers is Lamborghini Arancio Atlas, gezien ik de auto niet kan betalen  :no:

CBdicX

#16
 :-)