Welke versterking voor muziek?

Gestart door Zoldar, december 05, 2011, 18:29:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Geintegreerde versterker, HT-versterker, VV/EV combi, Buizen zegt u het maar

HT-versterker, je kunt veel bereiken met room correction en het zijn gewoon goede versterkers
0 (0%)
Geintegreerde versterker, transistor, prima oplossing met de focus alleen op muziek, minder poespas is ook minder vervorming
17 (58.6%)
Geintegreerde versterker, buizen, de muzikaliteit en openheid in het midden wegen voor mij zwaarder dan mega-bass
2 (6.9%)
Voor- en Eindversterker, alles scheiden, meer flexibiliteit en meer kwaliteit, de eindbaas in versterking
10 (34.5%)

Totaal aantal stemmen: 29

Zoldar

Ik geloof dat iedereen hier wel een mening over heeft. Maar hoe liggen de verhoudingen eigenlijk?  :angel:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Paul

Citaat van: Zoldar op december 05, 2011, 18:29:47
Ik geloof dat iedereen hier wel een mening over heeft. Maar hoe liggen de verhoudingen eigenlijk?  :angel:
Voor- en Eindversterker, alles scheiden, meer flexibiliteit en meer kwaliteit, de eindbaas in versterking maar dan wel een aparte buizen pre-  met een phono pre bestaande uit 2x 2 buisjes ieder kanaal apart dus - en een buizen eindtrap in triode geschakeld.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Paul

Citaat van: lo op december 05, 2011, 18:37:11
Wel stemmen in de poll hè :wink:
Heb ik al gedaan lo maar moest wat details toevoegen die niet in de poll stonden. :wink: :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

#4
"Geintegreerde versterker, transistor, prima oplossing met de focus alleen op muziek, minder poespas is ook minder vervorming"

Ik vind het vetgedrukte wel een opmerkelijke stelling  :roll: ,wil je uitleggen wat je daar precies mee bedoelt ?

Overigs maakt het voor mij helemaal niets uit hoe het signaal versterkt word zolang dit maar goed gebeurt ,en dat is gelukkig bij vrijwel iedere versterker wel sprake van .

Ik mis in de pol trouwens de Ncore versterkings principes .

http://www.hypex.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=89

En nog wat leesvoer : http://www.hififorum.nl/index.php?topic=22462.0

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zweef

 stupid

Lekker geintegreerd transistorretje, buizen zijn leuk, maar een waxinelichtje geeft ook sfeer en warmte.K
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

pameijer

Ben voor de buisjes gegaan. Vorige week een setje voor- en eindversterkingsbuisjes gehad en het klonk gewoon lekker. Een transistor lijkt de muziek wat meer in een dwangbuisje te laten  :roll:

Maar een goede geïntegreerde is ook prima, heb je in het algemeen ook modernere features. Zoveel buisversterkers zonder remote, of met rare knoppen die de techniek bedienen en niet van de mens uitgaan, zonder HT-passthrough, enz. Is wel jammer eigenlijk!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Zoldar

Citaat van: Marco op december 05, 2011, 19:11:21
"Geintegreerde versterker, transistor, prima oplossing met de focus alleen op muziek, minder poespas is ook minder vervorming"

Ik vind het vetgedrukte wel een opmerkelijke stelling  :roll: ,wil je uitleggen wat je daar precies mee bedoelt ?

Overigs maakt het voor mij helemaal niets uit hoe het signaal versterkt word zolang dit maar goed gebeurt ,en dat is gelukkig bij vrijwel iedere versterker wel sprake van .

Ik mis in de pol trouwens de Ncore versterkings principes .

http://www.hypex.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=89

En nog wat leesvoer : http://www.hififorum.nl/index.php?topic=22462.0

Ja mooi he. Ik gebruik de wat veel gehoorde uitspraken uit de verschillende kampen. Vol met de vooroordelen die erbij horen. Feel free to argue.

Ik ben bevooroordeeld als het gaat om de HT oplossing, dat geef ik meteen toe. En dat komt uit nogal beperkte ervaring met mijn eigen HT set. 

Als HT set gebruik ik hier de Yamaha DSP E-800 voorversterker en processor. Deze heeft ook de eindtrappen voor het center en surround kanalen. De EV voor de fronts is een NAD C370 geintegreerde amp die met de line in op de Yamaha staat.

Ik heb bovenstaand set vaak genoeg vergeleken met de Graaf of zelfs alleen de NAD met de graaf. Zelfde bron. Ik kom steeds tot dezelfde conclusie: er gaat wat verloren bij de HT set. Detail, lucht en leven. De illusie dat iemand een mooie solo staat te spelen is minder overtuigend. Zelfs met ruim 2x zo veel power als die ouderwetse glazenbak krijg ik niet het gevoel met meer power muziek te maken. Sterker nog de soundstage van de graaf is gewoon vele malen groter. In geen honderd jaar ruil ik de HT set in voor de Graaf. Dat zegt waarschijnlijk meer over mijn smaak dan over de NAD of Yamaha. Maar zo is het. Vreemd genoeg is de WAF het hier ook mee eens.

Ik heb nog nooit een moderne HT set gehoord dus wie weet, mischien voegt al die audessy en DSP juist veel toe in 2 kanaals muziek. Dat zou ik een keer moeten horen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

#8
 :yes: When music matters: keep it simple, a solid state integrated amplifies with flag and wimple! :-) byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Gewoon simpel met een geïntegreerde versterker die doet wat 'ie moet doen: muziek geven aan de speakers.

JohnWx

Citaat van: jrm op december 06, 2011, 08:59:30
Gewoon simpel met een geïntegreerde versterker die doet wat 'ie moet doen: muziek geven aan de speakers.

Dat doen de andere toch ook  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pameijer

Citaat van: John Wx op december 06, 2011, 09:20:38
Citaat van: jrm op december 06, 2011, 08:59:30
Gewoon simpel met een geïntegreerde versterker die doet wat 'ie moet doen: muziek geven aan de speakers.

Dat doen de andere toch ook  8-)
...maar niet simpel...
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Het is dat ik geen zin heb in al dat audiofiele geneuzel over de vloer, maar voor een indicatie van wat een degelijke HT setup kan zouden de sceptici hier bij mij aan de bar eens wat moeten beluisteren. Maar aangezien ik niet de enige ben, gaan jullie maar lekker ergens anders genieten.. :-D

JohnWx

Citaat van: pameijer op december 06, 2011, 09:29:18
Citaat van: John Wx op december 06, 2011, 09:20:38
Citaat van: jrm op december 06, 2011, 08:59:30
Gewoon simpel met een geïntegreerde versterker die doet wat 'ie moet doen: muziek geven aan de speakers.

Dat doen de andere toch ook  8-)
...maar niet simpel...

scherp  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: marvin op december 06, 2011, 09:55:22
Het is dat ik geen zin heb in al dat audiofiele geneuzel over de vloer, maar voor een indicatie van wat een degelijke HT setup kan zouden de sceptici hier eens wat moeten beluisteren. Maar aangezien ik niet de enige ben, gaan jullie maar lekker ergens anders genieten.. :-D

1+

Gister bij me broer geweest heeft van mij mooie SONY ES SS-F7es gekregen gesloten kast 32 kilo perstuk of zoiets op een "simpele"instap Pioneer van 5 jaar oud was gewoon perfect en genieten gewoon


tis vooroordeel en dat blijft denk ik ook zo bij veel mensen

elke eventuele fout ??? zit buiten de gehoorgrens zeggen de kenners dus let's rock  HB
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.