goede stereo versterker voor Dynaudio audience 72

Gestart door Wybke, november 30, 2010, 20:01:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

En nooit daar :schater:
Tsja, gewoon de occasie sectie van de diverse hifizaken effe bekijken, zeg nooit nooit, en als je niet probeert kom je nergens. (vandaar dat er zoveel honden zijn) :-D

Bijvoorbeeld:

http://www.hobo.nl/default.aspx?page=occasions&s=6362&item=87487

is wel een 72se, maar je kunt wel de kwaliteiten van een versterker testen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

211

#16
...
Zolang je maar geniet....

Marantz 81

je zou ook voor deze versterker kunnen kijken KLIKKERDEKLIK heeft een neutrale en open klank ( marantz warm ) maar i.c.m met dynaudio naar mijn mening een perfecte match dynaudio,s hebben echt veel stroom nodig ( vermogen ) om tot leven te komen , heb zelf deze versterker i.c.m dynaudio 52SE en marantz SA7001KI   byebye

Mexicaanse Hond

Ik heb luidsprekers met een Dynaudio speakerbezetting, maar ik heb nog nooit te weinig vermogen gehad met de schamele 2 x 40 Watt van mijn MF A1 FE. Ik lees vaak op dit forum dat Dynaudio speaker veel vermogen nodig hebben om echt tot leven te komen. Doe ik mijn speakers tekort?  nopompom

Maurice

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 02, 2010, 21:40:22
Ik heb luidsprekers met een Dynaudio speakerbezetting, maar ik heb nog nooit te weinig vermogen gehad met de schamele 2 x 40 Watt van mijn MF A1 FE. Ik lees vaak op dit forum dat Dynaudio speaker veel vermogen nodig hebben om echt tot leven te komen. Doe ik mijn speakers tekort?  nopompom
Gaat meer om stroom dan om vermogen, het aantal watts zegt niet zoveel over wat een versterker kan ;)
Kijk maar naar van de McVoice dingen met 800W total powerrrr voor €80.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 02, 2010, 21:40:22
vermogen nodig hebben om echt tot leven te komen. Doe ik mijn speakers tekort?  nopompom
ja  clown1

Alleen als je de naam Xanadu veranderd in Dynaudio  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Jongens, wees toch eens serieus.  :-D

Maar wat is veel stroom?

lo

Serieus.... :no: :-D

Wat noem je veel........ euhhhh....... en emmer?......een kruiwagen?...... HLP

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

Ben altijd serieus  :angel:

Ik ken zat verhalen van de zogenaamde stroomvretende luidsprekers ,het word voor mij pas echt interessant als daar units in zitten die ik door en door ken en waar de parameters direct terug te vinden zijn ,vaak gaat het om luidsprekers met een meer dan gemmideld rendement maar als er Dynaudio op staat zijn ze opvallend vaak de "stroomvreters" ,de filtering die Dynaudio toepast is vaak van het type 1e orde en hoewel dat niet te rijmen is met lastig of stroomvretend word het wel vaak aangehaald ,nu heb jij luidsprekers met Dyn's en volgens mij met een 12/18 db filtering en je zegt dat je met een schamele 40 Watt niet het gevoel hebt de luidsprekers tekort te doen ,en ik geloof je ...... ik heb vaak zat Xanadu beluisterd en ook op een el cheapo Cambridge amp ,wonderbaarlijk werkt het  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mexicaanse Hond

Ik geloof dat deze luidsprekers ook zo ontworpen zijn dat ze een vrij constante weerstand hebben over het gehele frequentiebereik. Zou 'm daar de kneep zitten?

Marantz 81

in princiepe komen mijn speakers niet onder de 3,4 ohm en kun je ze met een zeg PM4001 gewoon aansturen maar ze kunnen zooooooooooveel meer , ik had eerst de PM7001 en nu die Yamaha versterker en verschil is echt groot staat ook in men sets van leden hoe en wat


Data sheets  :yes:


http://www.dynaudio.com/eng/archive/data/Audience52SE.pdf


http://www.dynaudio.com/eng/archive/data/Audience72.pdf

TurboMarco

MH ,ik heb geen idee maar wil dat wel eens uitzoeken .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)


TurboMarco

Citaat van: Marantz 81 op december 02, 2010, 22:19:57
in princiepe komen mijn speakers niet onder de 3,4 ohm en kun je ze met een zeg PM4001 gewoon aansturen maar ze kunnen zooooooooooveel meer , ik had eerst de PM7001 en nu die Yamaha versterker en verschil is echt groot staat ook in men sets van leden hoe en wat


Data sheets  :yes:


http://www.dynaudio.com/eng/archive/data/Audience52SE.pdf


http://www.dynaudio.com/eng/archive/data/Audience72.pdf
Volgens past Dynaudio bij ieder model een impedantie correctie netwerkje toe ,dat maakt een Dyn zowiezo een makkelijk aanstuurbare luidspreker ,het eerste orde filter draagt bij aan het behoud van een gemiddeld rendement ,ik vraag mij dan af waarom daar dan zoveel stroom op losgelaten moet worden  :roll:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)