Marantz PM7200

Gestart door AkTeVox, maart 04, 2014, 19:27:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AkTeVox

Vandaag werd de eerder aangekochte Marantz PM7200 thuis geleverd via de Post. Ik had de versterker via een 2de hands als defect aangekocht. Volgens de vorige eigenaar deed het linker kanaal het niet meer. Alles was netjes verpakt in een Topaz Cambridge doos. Na het uitpakken de amp aan stroom gehangen en een cd player er op aangesloten. Voorzichtigheidshalve toch maar eerst met de Sennheiser getest en verdikke beide kanalen werken op alle ingangen. Dan maar verder geprobeerd met een paar schoendoos speakers en waarachtig beide kanalen werken. Het ding staat hier nu toch al een uurtje of 3 te spelen en doet het prima. De klank is zelfs zeer goed. Binnen afzienbare tijd ga ik de PM verwennen met een recap. :wink:   


Prima ampje voor 50 Euries   :wink:
Nu nog en passende tuner en cd speler zien te scoren. :lol:

Cornelis1921

Frank, van harte gefeliciteerd met deze aanwinst. :yes: pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

audiof. zonder budget

Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

bas focal marantz

Schudden en hij doet het weer , dan zit er iets los en zal je dat binnenkort met openschroefen wel tegen komen .
Je hebt dus een mooi en goedkoope versterker  pompom

AkTeVox

Bedankt jongens !!
@ Bas Focal Marantz: Nee hoor alles zit muur vast er rammelt niks.  :-D :-D :-D :-D

bas focal marantz

Citaat van: AkTeVox op maart 05, 2014, 19:21:35
Bedankt jongens !!
@ Bas Focal Marantz: Nee hoor alles zit muur vast er rammelt niks.  :-D :-D :-D :-D
Ondeskundig gebruik vorige eigenaar waarom een kanaal die het bij vorige eigenaar niet deed ?

Of toch iets wat los zat wat niet rammelt maar door ruw vervoer van post weer contact maakt ?

AkTeVox

Citaat van: bas focal marantz op maart 06, 2014, 18:32:49
Ondeskundig gebruik vorige eigenaar waarom een kanaal die het bij vorige eigenaar niet deed ?

Of toch iets wat los zat wat niet rammelt maar door ruw vervoer van post weer contact maakt ?

De tijd zal het uitwijzen maar ik gok op het eerste. De Marantz staat hier nu toch al een paar dagen probleemloos te spelen.

thanatos

Als hij goed gebruikt is dan zit hij vol met slechte tin verbindingen. Die kunnen uitval klachten geven. Ik zou hem sowieso preventief doorsolderen.

AkTeVox

Citaat van: thanatos op maart 06, 2014, 19:06:40
Als hij goed gebruikt is dan zit hij vol met slechte tin verbindingen. Die kunnen uitval klachten geven. Ik zou hem sowieso preventief doorsolderen.

Ga ik zeker doen.  :wink:

Rutger1

nostalgie, ooit met deze stereo versterker begonnen, veel plezier!
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

AkTeVox

Citaat van: Rutger1 op maart 19, 2014, 14:37:34
nostalgie, ooit met deze stereo versterker begonnen, veel plezier!

Bedankt !  :wink:

AkTeVox

De PM7200 doet het nog steeds prima. Ondertussen is er nog een ST6000 en CD5000 bij gekomen om het zaakje kompleet te maken.   :wink:
Wat ik niet begrijp is dat ik geen verschil hoor als de toets class A word gedrukt. Volgens sommige zou dit een mooie warme buizen klank moet produceren maar hier merk ik echter niks van. In het verleden had ik de PM80 of PM82 (weet het zo juist niet meer) en daar was dit net zo. Mogelijks ligt dit aan mij gehoor? Kan je class A beluisteren met de hoofdtelefoon? Voor er hier een paar beginnen steigeren weet ik dat dit geen echte class A is maar gewoon een hogere bias stroom.  :-)

100%Marantz

Ik hoor ook geen verschil op de SM6, speelt altijd in Class AB. Wordt dan niet heet in tegenstelling tot de SM8 die de eerste 30 altijd in Class A doet en vervolgens overgaat naar AB, maar dus gloedheed wordt.
Is ook geen echte Class A, maar dat is een detail.

Zowel in A als in AB spelen ze zeer mooi en dat is het belangrijkste.
marantz, what else?

bas focal marantz

Citaat van: AkTeVox op april 02, 2014, 20:10:06
Kan je class A beluisteren met de hoofdtelefoon? Voor er hier een paar beginnen steigeren weet ik dat dit geen echte class A is maar gewoon een hogere bias stroom.  :-)
De koptelefoon uitgang wordt verzorgt door de voorversterker , en die is geen klasse A of hoge bias .

100%Marantz

Citaat van: bas focal marantz op april 04, 2014, 01:31:18
De koptelefoon uitgang wordt verzorgt door de voorversterker , en die is geen klasse A of hoge bias .

Ben je daar zeker van? Want veel voorversterkers werken in Classe A.
Ik weet het niet voor de PM7200
marantz, what else?