SC-80, SM-80 en PM-80

Gestart door i2Paq, augustus 17, 2011, 19:35:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

i2Paq


Ik vraag mij af wat het verschil tussen de SC-80, SM-80 en PM-80 is, en welke de voorkeur geniet.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op augustus 17, 2011, 19:35:08

Ik vraag mij af wat het verschil tussen de SC-80, SM-80 en PM-80 is, en welke de voorkeur geniet.

anders gebouwd is niet met elkaar te vergelijken

maar puur voor de heb de voor en eind maar de pm is ook mooi
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

Dus de SC-80 is een voorversterker.
De SM-80 een eindeversterker.

De PM-80 "beide" in 1.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op augustus 17, 2011, 20:03:31
Dus de SC-80 is een voorversterker.
De SM-80 een eindeversterker.

De PM-80 "beide" in 1.

HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Dennis E36

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

JohnWx

Citaat van: Dennis E36 op augustus 17, 2011, 22:56:01
Citaat van: John Wx op augustus 17, 2011, 22:24:01
Citaat van: i2Paq op augustus 17, 2011, 20:16:33
Citaat van: John Wx op augustus 17, 2011, 20:13:49

HLP

Ik snap je niet?

het was goed beetje cynisch humor cabaret etc.etc.

Voortaan wel wat duidelijker zijn hè  :yes:  8-)

dacht dat hij ondertussen wel wist wie de dorpsgek op het forum is hier
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

Dus?

Citaat van: i2Paq op augustus 17, 2011, 20:03:31
Dus de SC-80 is een voorversterker.
De SM-80 een eindeversterker.

De PM-80 "beide" in 1.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op augustus 18, 2011, 07:02:09
Dus?

Citaat van: i2Paq op augustus 17, 2011, 20:03:31
Dus de SC-80 is een voorversterker.
De SM-80 een eindeversterker.

De PM-80 "beide" in 1.

helemaal goed

pas je op dat je niet te verslaafd gaat worden  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

Citaat van: John Wx op augustus 18, 2011, 09:25:21

helemaal goed

pas je op dat je niet te verslaafd gaat worden  :-D

Er staat op MP een SC-80 in Champagne, vandaar.
Vraag me alleen af of 175,- redelijke prijs  is.

Ik het lijkt me leuk mijn vintage set zo compleet mogelijk te maken  :lol:
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

SMarcel

Beste i2Paq,

Door mijn verbintenis met mijn SM-80 Gold, heb ik ook het e.e.a. gehoord over de SC-80 en ik kan je zeggen dat men daar nou niet bepaald positief over is.
Let wel, het gaat hier wel over jouw distributiecentrum voor signaal en als dat al minder goed verwerkt wordt, kan een eindversterker hier ook niet veel meer van maken dan wat hem/haar wordt aangeboden.

Ik draai met een Rotel RC-1070 voorversterker op de SM-80 en dat is een super combi maar zo zullen er ongetwijfeld meerdere voorversterkers zijn die betere papieren hebben dan de SC-80.

Als je het wilt doen voor de matchende looks, dan moet je voor de SC-80 gaan, maar ligt de prioriteit bij geluidskwaliteit, dan zou ik adviseren om verder te kijken dan die SC-80

Succes met de keus.

Groeten,

Marcel

i2Paq

Citaat van: SMarcel op augustus 18, 2011, 10:44:38
Beste i2Paq,

Door mijn verbintenis met mijn SM-80 Gold, heb ik ook het e.e.a. gehoord over de SC-80 en ik kan je zeggen dat men daar nou niet bepaald positief over is.
Let wel, het gaat hier wel over jouw distributiecentrum voor signaal en als dat al minder goed verwerkt wordt, kan een eindversterker hier ook niet veel meer van maken dan wat hem/haar wordt aangeboden.

Ik draai met een Rotel RC-1070 voorversterker op de SM-80 en dat is een super combi maar zo zullen er ongetwijfeld meerdere voorversterkers zijn die betere papieren hebben dan de SC-80.

Als je het wilt doen voor de matchende looks, dan moet je voor de SC-80 gaan, maar ligt de prioriteit bij geluidskwaliteit, dan zou ik adviseren om verder te kijken dan die SC-80

Succes met de keus.

Groeten,

Marcel

Marcel, bedankt voor je reactie!

Ik heb gekeken of Google me wat kon vertellen over de SC-80 maar ik vindt weinig.
Op dit moment is een PM-62 het hart van mijn set met een cd-72 als bron.
Op zich klinkt het prima met mijn Hepta's, maar het kan misschien/altijd beter  :-D

Ik ga de verkoper eens vragen of ik de SC-80 mag beluisteren met mijn speakers.

Nu nog de vraag of 175,- redelijk is, of meer wat de gek er voor geeft?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

SMarcel

Beste i2Paq,

Wat ga je als vermogensbron gebruiken dan?? Ik bedoel welke eindeversterker komt er achter de SC-80.

Groeten,

Marcel

i2Paq

Citaat van: SMarcel op augustus 18, 2011, 11:22:46
Beste i2Paq,

Wat ga je als vermogensbron gebruiken dan?? Ik bedoel welke eindeversterker komt er achter de SC-80.

Groeten,

Marcel

Die is er nog niet  :oops:

Ik zeg al, het is puur voor de heb  :roll:
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...