Marantz PM-94

Gestart door Loso, oktober 02, 2009, 23:23:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

SB_Marantz

Citaat van: infinity op november 13, 2013, 11:52:00
In het begin stond de Bias op 50 millivolt als je nu kijkt naar het schema is het veranderd naar 38 millivolt.


Volgens mij eerder richting de 200/250 maar zal eens op het servicemanual kijken.
50 mV is ook niet bijster veel voor een hoog gebiaste versterker.
Wat er aan stroom loopt is ook afhankelijk van de emitters maar dat terzijde.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WilliamB

Die 1750 euro was geen serieus bod, en deze zijn dan ook verwijderd.

Maar goed, misschien is het wel een collecte item.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

JohnWx

Citaat van: WilliamB op november 13, 2013, 15:29:47
Die 1750 euro was geen serieus bod, en deze zijn dan ook verwijderd.

Maar goed, misschien is het wel een collecte item.

zoals een LUX 525
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

infinity

Ja maar een PM94 is mooier en heeft meer Power.

infinity

Citaat van: WilliamB op november 13, 2013, 15:29:47
Die 1750 euro was geen serieus bod, en deze zijn dan ook verwijderd.

Maar goed, misschien is het wel een collecte item.

Wel een mooi setje samen met de CD94 in de zelfde kleur.

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

HAL9000

Citaat van: infinity op november 13, 2013, 15:11:56
HAL9000,als je de foto ziet van de 94 lijkt het of er nog elna`s inzitten,jij zet er toch altijd Panasonic in.
Persoonlijk hou ik meer van originele elco`s omdat die er van oorsprong ook inzitten,en zo slecht zijn ze toch niet.Bij die Panasonic is het ook maar afwachten hoe lang ze mee gaan.

Wat vindt jij van de Phono stage van de 94 LE,wat is het verschil met de originele die ook goed klinkt en zeker vergeleken met de MEESTE moderne versterkers.

Ouder  ELNAs  van de  begin jaren 70  eind 60  waren best goed  Die  lekken  bijna nooit.  Echter worden heel erg  traag.  Die dingen van  de  jren 80 zijn verschillende  series.  Je  moet  het zien als  hallogeen lampjes,  schijnen  heel  mooi, maar  branden  sneller  op dan een gewone lamp,.

Je  kan een panasonic  serie  van die  tijd nu nog  kopen.  Die  elko's van de  80's  waren echt niet slecht.

Je  moet het zelf  weten natuurlijk.  Ik gebruik geen elna. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

infinity

Citaat van: HAL9000 op november 13, 2013, 16:14:41
Ouder  ELNAs  van de  begin jaren 70  eind 60  waren best goed  Die  lekken  bijna nooit.  Echter worden heel erg  traag.  Die dingen van  de  jren 80 zijn verschillende  series.  Je  moet  het zien als  hallogeen lampjes,  schijnen  heel  mooi, maar  branden  sneller  op dan een gewone lamp,.

Je  kan een panasonic  serie  van die  tijd nu nog  kopen.  Die  elko's van de  80's  waren echt niet slecht.

Je  moet het zelf  weten natuurlijk.  Ik gebruik geen elna. 
Maar die in de LE94 van MP die grotere zwarte zijn toch de originele elna,en geen Panasonic(licht/donker blauw).
Ik bedoel niet die 4 grote towers.

thanatos

Citaat van: HAL9000 op november 13, 2013, 16:14:41
Ouder  ELNAs  van de  begin jaren 70  eind 60  waren best goed  Die  lekken  bijna nooit.  Echter worden heel erg  traag.  Die dingen van  de  jren 80 zijn verschillende  series.  Je  moet  het zien als  hallogeen lampjes,  schijnen  heel  mooi, maar  branden  sneller  op dan een gewone lamp,.

Je  kan een panasonic  serie  van die  tijd nu nog  kopen.  Die  elko's van de  80's  waren echt niet slecht.

Je  moet het zelf  weten natuurlijk.  Ik gebruik geen elna.

Je bedoeld dat door veroudering/gebruik de ESR oploopt ? of DC lekkage ?

SB_Marantz

Citaat van: infinity op november 13, 2013, 11:52:00
In het begin stond de Bias op 50 millivolt als je nu kijkt naar het schema is het veranderd naar 38 millivolt.



Citaat van: SB_Marantz op november 13, 2013, 15:24:22

Volgens mij eerder richting de 200/250 maar zal eens op het servicemanual kijken.
50 mV is ook niet bijster veel voor een hoog gebiaste versterker.
Wat er aan stroom loopt is ook afhankelijk van de emitters maar dat terzijde.


Heb het even opgezocht: 180 mV moet het zijn.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

infinity

Citaat van: SB_Marantz op november 13, 2013, 19:02:36



Heb het even opgezocht: 180 mV moet het zijn.
Hoe kan dat nou,ik heb er een gehad die op 70 mV stond en gloeiend heet werd,en snel terug gedraaid naar wat Marantz aangeeft.
Ik weet alleen niet zo snel meer waar ik dat heb opgezocht.


SB_Marantz

Ik weet niet waarover jij gemeten hebt?
Je kunt het service manual zo downloaden.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.