Marantz 105b (e) op zolder

Gestart door Laura, augustus 08, 2013, 16:04:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laura

Goedemiddag,

Bij mij op zolder ligt een Marantz tuner 105b (e) , heel retro.
Kunnen jullie mij vertellen of dat een bijzonder ding is?

Groetjes Laura


HAL9000

Laura,

leuke  vondst,  op zich niet zo.  Echter voor  degene  die een  bijbehorende  versterker hebben  kan het wel een aanwinst zijn.
werkt  alles nog?
Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Laura

Ik heb eerlijk gezegd geen idee...

Als ik de stekker erin doe en op de aan knop druk, zonder dat ik eriets op aan heb gesloten, maak ik dan iets stuk? Of kan ik het op die manier testen?

jeroen pijper

het is leuk ook nog er bij de 4060
Marantz 2015 Marantz 4230
Harman Kardon 430 Sansui 8080DB pioneer sx 737 sony str 7055


speakers
bose 205 Marantz 7g

Laura

Zou het een eerlijke deal zijn als ik hem hier te ruil zet voor een paar repen chocolade?
Of doe ik mezelf dan zwaar tekort?

Beter dat hij bij iemand terecht komt die er gek mee is.
Bij mij staat hij stof te vangen.....

Paul

Citaat van: Laura op augustus 08, 2013, 17:12:18
Zou het een eerlijke deal zijn als ik hem hier te ruil zet voor een paar repen chocolade?
Of doe ik mezelf dan zwaar tekort?

Beter dat hij bij iemand terecht komt die er gek mee is.
Bij mij staat hij stof te vangen.....
Daar mag je 5 dozen chocola voor vragen.  :-D :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Laura

Hahaha, ja joh?

Op zich vind ik het wel leuk om iemand er blij mee te maken en zelf ook een beetje blij te worden.

Maar, kan ik gewoon de stekker erin doen om te kijken of hij nog werkt, zonder dat er iets op aangesloten zit? Of ontploft ie dan of zo? Dat zou zonde zijn.....

En dan moeten er lampjes of zo gaan branden? Verder heb ik zonder andere apparatuur erbij natuurlijk geen idee of hij doet wat hij moet doen.

Cornelis1921

#7
 stupid Je kunt hem ook houden en met kerstmis onder de boom zetten als kerstverlichting...   :mrgreen:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Laura

 nopompom en dan zeker die kerstboom naar zolder slepen.....  nopompom

jeroen pijper

Rond de 75 euro vrageb

Verstuurd van mijn LG-P880 met Tapatalk

Marantz 2015 Marantz 4230
Harman Kardon 430 Sansui 8080DB pioneer sx 737 sony str 7055


speakers
bose 205 Marantz 7g

klaas1965

Het is een tuner van rond de 40 jaar oud, zijn er redelijk veel van verkocht in de jaren 70, was het "instapmodel"
Maar als er geen gekke dingen mee zijn gebeurd met water of zo kan je de stekker in het stopcontact doen en als het goed is gaat de verlichting achter de schaal en het afstemmetertje branden + het FM (of AM) lampje en als je er een antennedraadje aan knoopt misschien nog wel het rode stereo lampje, dat is een reep meer.....
Maar een leuk idee, zeg maar wat je de lekkerste chocolade vind en dan kunnen we hier bieden op de tuner.

Laura

Het AM lampje brand en er is niets ontploft  pompom

Geen idee waar ik een antenne aan zou moeten knopen.....
Dus dat proberen we maar niet uit.

Onder de kerstboom vind ik nog steeds geen goede tip, dus ik ga er hier iemand blij mee maken.
Ik vind het nog steeds een leuk idee om er chocolade voor te vragen.

Volgens mij moet ik dan naar het te koop gedeelte van dit forum.
Ik heb alleen te weinig berichten om iets te koop te mogen zetten,
maar de moderators knijpen hoop ik vast wel een oogje toe omdat ik er chocola voor vraag en niet probeer om iemand een poot uit te draaien  :angel:

lo

Je zou hem ook in het sub board "ruilbeurs" onder het "te koop" board kunnen zetten, bijv. onder de noemer 'te ruil voor een aantal repen chocolade'.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

klaas1965

het AM lampje brand, dat is mooi.
druk nu het FM knopje in en steek een stukje draad (75cm) in een van de 2 FM aansluitingen op de achterkant.
Nu moet het FM lampje aangaan en als je aan de schijf draait gaat het metertje bewegen. Als hij op een zender getuned is moet hij ook stereo geven.
Maar hou je van puur melk of wit. Dat is wel belangrijk. Wellicht is hij zijn gewicht wel in chocolade waard....

Laura

Ik ga even ergens een stukje draad vandaan halen vanavond.
Morgen even testen en als het allemaal nog werkt, dan gaan we een chocoladeveiling doen  pompom