Recente berichten

#91
Stereo versterkers / Heeft iemand interesse in een ...
Laatste bericht door ArjenAH - april 07, 2024, 12:22:05
Heeft iemand interesse in een Marantz PM7000N?
#92
Overige Marantz en hifi in het algemeen / Re: Heeft iemand ervaring met ...
Laatste bericht door ArjenAH - april 07, 2024, 11:34:19
Heeft iemand nog interesse in een Marantz PM7000N?
#93
Home Theater / Re: Marantz Cinema 40 vs Cinem...
Laatste bericht door dmeerpa - april 07, 2024, 11:28:36
Citaat van: Smeagol op april 04, 2024, 18:43:36Heb er iets over gevonden. Dit is precies het probleem dat ik ook had. Ik zie ook geen oplossing gemeld worden en ben vanwege dit specifieke probleem huiverig om de C30 aan te schaffen.

https://www.avforums.com/threads/marantz-cinema-denon-4800h-sound-cutting-dropping-when-earc-is-on.2478464/

Ik vond ergens dit antwoord dat van Marantz zou komen:

"Yes, the issue has now been verified across the manufacturers.
The root cause here is excess jitter from the eARC signal of the tv.
From our side, we are working on a small update, which will improve the response to this.
This update is in progress, so we don't have a specific date yet, but this is imminent.
However, some interrupts may still occur, but changing the output settings to either Auto or Passthrough on the tv may improve this further.
Please keep an eye out for any update notifications; check in HEOS, plus ensure that your receiver is set for automatic update."

#94
Overige Marantz en hifi in het algemeen / Re: Chromecast Marantz cinema ...
Laatste bericht door dmeerpa - april 07, 2024, 11:12:32
Citaat van: Truder op december 23, 2023, 20:26:08Mijn Marantz Cinema 70s heeft blijkbaar chromecast audio ingebouwd echter wanneer ik bijv. een radio zender via TunIn of muziek via Tidal wil streamen komt er geen Marantz voor in het chromcast keuze menu . Mijn oude vintage Rotel met Chromecast Audio dongel is dan wel zichtbaar, zoals ook mijn Hegel net zoals ook de Philips led tv. Maar géén Marantz Cinema 70S.

Kies ik echter spotify als stream bron, dan staat de Marantz wél in het keuze menu, maar dat werkt via spotify connect.
Ook in de Home app is de Marantz Chromcast niet te zien.
Modem/ marantz,/,android telefoon opnieuw opstarten heeft niet geholpen.

Wie kan me vertellen wat ik moet doen om ook de marantz in het chromcast menu  zichtbaar te krijgen wanneer ik zijn chromecast iets via mijn telefoon wil streamen .

De Marantz Cinema reeks en dus ook de 70s heeft geen Chromecast audio ingebouwd.
Wil je TuneIn of Tidal gebruiken gebruik je best Heos. Via Heos kan je wel streamen vanaf TuneIn en Tidal, je dient deze wel via Heos te bedienen. Je kan in Heos ook je TuneIn en Tidal accounts koppelen.

Met de opkomst van Chromecast, AirPlay 2, Roon en andere nieuwe streamingopties lijkt streamen over UPnP/DLNA helemaal voorbijgestreefd. Want ja, DLNA mag je gerust de dinosaurus onder de streamingtechnologieën noemen. Het is stokoud en zelfs de achterliggende organisatie (met leden als Intel, LG en Samsung) is opgeheven. Echter onze Marantz Receiver hebben deze functie nog steeds. Ik gebruikte het vaak om muziek van mijn NAS af te spelen via de BubblePnp app op de Marantz, die trouwens ook de streaming diensten Tidal en Qobuz ondersteunt (zelf nooit gebruikt).

Het afspelen op je 70s via Spotify gebeurt niet 'enkel' via Chromecast maar ook via AirPlay, wat TuneIn en Tidal vandaag niet ondersteunt wordt.

Ik zou je aanraden Heos even te verkennen, heb je de 3 streaming diensten in 1 app en nog enkele meer ook afspelen van een media server en lokale muziek bestanden.
#95
Music and video / Re: Ik luister of kijk nu naa...
Laatste bericht door NB - april 07, 2024, 10:27:29
Art Blakey And The Jazz Messengers. Het album: Moanin'.
De orginele opnames door Rudy van Gelder in 1998 opgepoetst.
Cd op Blue Note (Capitol), uit 1999.
Oorspronkelijk uit 1958.
#96
CiteerLuisterstress en luistermoeheid bij slechthorendheid
Doordat slechthorenden daarnaast ook nog te maken hebben met luisterstress door de extra inspanning die het horen en verstaan oplevert, kan er luistermoeheid ontstaan. Hierdoor kost het mentaal nog meer inspanning om te verstaan, waardoor ook de tinnitus kan toenemen.

Van de hoor experts geciteerd

Wanneer er geen sprake is van slechthorendheid zou onrust weleens het probleem kunnen zijn, en laat je niet van de wijs brengen door wat er op hifi forums ervan gemaakt word, althans wanneer het om luistermoeheid gaat.

TIP: open anders een nieuw topic met vragen over versterkers :-)
#97
Overige Marantz en hifi in het algemeen / Re: Luistermoeheid, waar door ...
Laatste bericht door Emiel77 - april 06, 2024, 21:36:51
Citaat van: ArjenAH op april 06, 2024, 09:11:14Kan iemand mijn adviseren wat een goede versterker is zonder DAC? Ik zoek en eentje die ik kan aansluiten op mijn externe DAC. Minimale wattage 60 watt.

Ehm OK misschien heb ik iets gemist, maar hoezo minimaal 60W? en welke impedatie heben we het dan over?
Daarnaast: misschien handig om je huidige speakers te benoemen met bij voorkeur de specificaties.
Mijn mening is dat je een versterker moet afstemmen op de specifieke speaker spec's om het maximale er uit te halen (non clipping).

#98
Overige Marantz en hifi in het algemeen / Re: Luistermoeheid, waar door ...
Laatste bericht door JohnWx - april 06, 2024, 13:26:39
Citaat van: Frits Denon op april 06, 2024, 09:29:43Op MP komt zo nu en dan wel de Denon PMA 1500ae, of 1510ae, of 1520ae voorbij. Fijne versterker met veel reserve.

Deze bv: https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m2098004285-denon-pma-1500ae-dubbele-trafo-s-2x140-watt-phono-a-b

Zelf nog interesse in zijn broertje de pma 1055 r die zie ik nooit
#99
Music and video / Re: Ik luister of kijk nu naa...
Laatste bericht door NB - april 06, 2024, 11:58:30
Isaac Hayes. Cd 2 van het dubbelalbum: Live At The Sahara Tahoe.
Lekker met dit mooie weer.
Op Stax, uit 1986.
Oorspronkelijk uit 1973.
#100
Citaat van: ArjenAH op april 04, 2024, 19:07:23De FIIO K9 AKM heb ik binnen! Het is zo zo zo zo veel beter, mijn luidsprekers komen nu echt tot hun
recht, klinkt zo lekker, beheerst en toch zoveel detail, echt fantastisch.
Met zes filters, kunt je met behulp van de app, er een selecteren die je bevalt, ik heb voor het
'Short delay Sharp-Roll-Off' filter gekozen, waardoor je geen 'pre ringing' hebt en lekker klinkt.
Via de coaxkabel, kan ik maximaal 192kHz spelen en dat is precies wat Tidal als maximum heeft.
Het is 200% beter. Ben erg tevreden.
 
Hoi. Zou je nu de hele keten eens willen geven? En hoe heb je nu die FIIO aangesloten op de Marantz?