Marantz pm7000 transistor opgeblazen.

Gestart door Master pi, november 27, 2020, 16:54:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Citaat van: Master pi op november 28, 2020, 12:23:53
emitters:

1= midden naar pin 1 OL. midden naar pin 2 = OL.
2= midden naar pin 1 OL. midden naar pin 2 = 0.2 ohm
3= midden naar pin 1 0.2 ohm midden naar pin 2 = 0.2 ohm
4= midden naar pin 1 OL. midden naar pin 2 = 0.2 ohm


als ik het goed begrijp zijn er dus 3 verot?

Zijn deze nog te bestellen en is het het nog waard om door te gaan?

Met vriendelijke groet,

Luuk


Dat klopt.
Je kun er ook 2 losse voor gebruiken (per dubbele emitter r dus. +
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

Heb je de isolatie juist aangebracht indien aanwezig, tussen de torren en de koelblokken? Dit klinkt een beetje als een verkeerd in elkaar geschroefde versterker die volle sluiting heeft ergens tegen de massa aan ofzo..

Master pi

Citaat van: John Wx op november 29, 2020, 21:09:46
Word hier vaker gezegd Google is your best friend

Sorry als het zo overkwam niet zo bedoeld

Snap ik wel maarja is een beetje alsof je zegt ja ergens op deze planeet kan je het vast wel vinden.
Heb ik zo een beetje niks aan laat maar zeggen. verder no hard feelings :-D



Citaat van: SB_Marantz op november 29, 2020, 22:29:38

Dat klopt.
Je kun er ook 2 losse voor gebruiken (per dubbele emitter r dus. +

Kan ik dan 2 weerstanden aan elkaar knopen met dezelfde gezamelijke waarde of in serie met allebij gelijke waarde aan de gene die er nu in zit?



Citaat van: Maus op november 29, 2020, 23:03:44
Heb je de isolatie juist aangebracht indien aanwezig, tussen de torren en de koelblokken? Dit klinkt een beetje als een verkeerd in elkaar geschroefde versterker die volle sluiting heeft ergens tegen de massa aan ofzo..

Ook is dit een mogelijkheid. Neemt niet weg dat ik nu zit met 3 kapotte emitter weerstanden die vervangen dienen te worden vooral ik verder kan.


Allen bedankt voor het meedenken hello


HAL9000

Wel bijzonder hoe die defect is gegaan.  frusty heb er een hoop gerepareerd.  Zodra één of meerdere eindtrorren kapot zij. Alles heel erg goed doormeten. 

vergeet ook niet dat er 1 ohm weerstanden staan, net na de plug van de voeding. Die springen ook wel eens door.
Er zitten meen ik ook 1 ohm weerstanden richting de eindtorren.  :yes:

Langzaam aanzetten en de bias en DC goed in de gaten houden!. Want een transistor gaat niet zomaar roken.  :no:

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Master pi

Hoi bedankt allen voor de antwoorden.

De versterker is boven op de kast beland. gezien ik ook die dubbele emitter weerstanden niet kan vinden. En ik ook niet echt een werkplaats heb waar ik eraan kan sleutelen op het moment.
Dus alles stond op de eettafel wordt de vrouw ook niet echt vrolijk van.

En wie weet wat er nog meer allemaal stuk is.

Deze wordt lekker gebruikt voor onderdelen. :-D
Zo een bijzondere versterker is het toch niet.

Op zoek naar een andere versterker!

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

SB_Marantz

#21
Er hoeven ook niet perse dubbel uitgevoerde in.
De naam zegt het al en hangen dus aan de emitter van de powertransistoren en als die er uit knallen gaan soms de R's ook mee.
Ook de fusibles en drivers kunnen aan gort zijn.

Het zou juist een leuke uitdaging zijn om deze versterker weer aan de praat te krijgen toch?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Ik krijg er één gratis van een klant die ik ooit met een 4230 heb geholpen. Deze pm8000 heeft sowieso een defecte eindversterker. Want de zekering springt  eruit.   Ben benieuwd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G770F met Tapatalk

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!