speakers A + B op Model 3250 met 170 DC

Gestart door 3250170DC, november 14, 2011, 19:49:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

3250170DC

Goedendag allemaal,

Niet helemaal nieuw hier maar ik kon mijn oude gegevens niet meer traceren....
Vanaf nu 3250170DC genaamd. Naar mijn geliefde versterker setje natuurlijk.

Ik zit met de volgende vraag waar ongetwijfeld velen alhier antwoord op hebben.

Ik heb recent een setje Marantz 7-G (of Imperial 7) boxen aangeschaft en wil deze graag aansluiten op mijn 3250 + 170DC setje.
Maar daarnaast wil ik ook graag mijn bestaande setje boxen aangesloten houden.
Deze zitten nu direct op de 170DC aangesloten maar gezien mijn speaker A + B mogelijkheid op de 3250, moeten er 2 setjes op kunnen worden aangesloten.
Kan ik de draden vanaf de speaker uitgangen van de 170DC verbinden met de "speaker switching inputs" op de 3250 zodat ik dan de twee speaker sets kan aansluiten?

Mvg,  Eric

jrm

Gevoeldmatig denk ik van niet.
Ik heb een o.a. een 140 en deze is ook een eindversterker net als je 170dc en alleen daar kan je dan je luidsprekers op aan sluiten. Mits je natuurlijk met je 170dc wil spelen...

HAL9000

Eric,


Ja,  van de 170Dc  naar de  3250 speaker input (onderste aansluitingen).  Dan  kan je  schakelen tussen de  twee  speaker functies dit geldt ook voor de  kop telefoon aansluiting.

jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

3250170DC

Maar waarom zitten er dan die twee speaker aansluitingen op de 3250?  Zelf kan die daar niks mee...
A (system1- links + rechts)
B (system2- links + rechts) 
en daaronder zit die bewuste  "derde groep" : Speaker Switching (inputs - links + rechts)

3250170DC

O.K. ,  dank je wel Jon.
Ga ik dan nu doen : ) Jippie!

Kan je mij ook nog vertellen wat het verschil is tussen de AC of de DC coupling stand bij de 170DC?  (Hij staat nu op AC maar het is een 170...DC versterker...?!) Dan heeft de set voor mij als gebruiker geen geheimen meer.........


3250170DC

En nog een vraag rijst nu: gaat dit terug switchen ten koste van de geluidskwaliteit? :-(

3250170DC

Citaat van: jrm op november 14, 2011, 20:15:00
Gevoeldmatig denk ik van niet.
Ik heb een o.a. een 140 en deze is ook een eindversterker net als je 170dc en alleen daar kan je dan je luidsprekers op aan sluiten. Mits je natuurlijk met je 170dc wil spelen...


Wat Jon (HAL9000) zei.  Het kan. Ik zit er nu naar te luisteren. :-)

jrm

Mooi!

Heb ik ook weer wat geleerd, en veel plezier met luisteren.

3250170DC

Citaat van: jrm op november 14, 2011, 21:43:41
Mooi!

Heb ik ook weer wat geleerd, en veel plezier met luisteren.

Dank je, dat gaat goed komen. De 7-G's zijn een prima aanvulling op de Bose 901's nu ik het geheel zo hoor.
Ik krijg alleen wel de indruk dat er een hoop meer power op het geheel lijkt te staan.
Als ik de volume knop nu vanaf 0 naar 3 klinje verder draai dan heb ik de indruk dat dat al veel luidruchtig klinkt dan de oude aansluiting direct vanaf de eindversterker met twee speakers...
Ben dus wel benieuwd wat voor veranderingen die link van eindversterker naar voorversterker heeft.
Vandaar ook die vraag over de AC / DC knop op de 170DC. En de vraag over mogelijk kwaliteitsverlies wanneer "terug-geswitched" op de 3250.


3250170DC


2285B