Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

#17010
Citaat van: renes59 op januari 12, 2019, 23:35:55
Weer eens geprobeerd hier naar te luisteren, ik haak al snel na de hond rechtsachter en de radiozender links te hebben gehoord is al weer genoeg. Heel eerlijk?, ik vind het helemaal niks. Volgens mij gekozen tot best opgenomen cd door lezers van hifi.nl, dat snap ik niet.

https://youtu.be/2mTqsBOhnu4
Vooral verkozen vanwege zijn hoge technische soundgimmickwaarden, volgens mij, René. Scoort bij de echte die hard Roger Waters/Pink Floyd-fans dan ook beslist niet zo hoog, integendeel, velen van hen vinden dit zelfs één van zijn allerzwakste muzikale werkstukken. Waters had kennelijk toentertijd, zuiver creatief gezien, even zijn dag niet? :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Vinyl_Fuchs

Nou, nou zo erg is het nu ook weer niet. Zeker dat q sound/ geluidseffecten een reden zijn voor audiofielen om deze platen te kopen, maar het is geen zwak album. En vergeet niet dat ik een hoop PF vinyl beluisterd heb. Zo ben ik bijvoorbeeld niet de grootste fan van DSOTM.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

renes59

#17012
Vroeger had je draagbare radio's met een spatial knop, kon je hetzelfde effect mee bereiken. Roger Waters alleen zonder Pink Floyd vind ik niet veel aan. Hij heeft blijkbaar een weerwoord nodig, enig tegengas. Heb het vaker gezegd: zonder dwarsliggers geen spoor geldt ook voor Roger Waters zijn muziek vind ik. Dat nieuwste werk van hem ook, het zal wel.
Ben fan van PF t/m WYWH daarna vind ik het slappe herhaling van zetten, inclusief the Wall. Gilmour en Waters alleen vind ik ook niet veel, er mist wat. Die nieuwe van PF van een poosje terug kan zo in de liftmuziek top 10.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: Vinyl_Fuchs op januari 13, 2019, 16:54:01
Nou, nou zo erg is het nu ook weer niet. Zeker dat q sound/ geluidseffecten een reden zijn voor audiofielen om deze platen te kopen, maar het is geen zwak album. En vergeet niet dat ik een hoop PF vinyl beluisterd heb. Zo ben ik bijvoorbeeld niet de grootste fan van DSOTM.
Heb altijd al gedacht dat audiofielen niet naar muziek luisteren maar naar geluid. Q sound was er in de 70er jaren ook al, alleen waren de LP's en bijbehorende elementen niet te krijgen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Citaat van: renes59 op januari 13, 2019, 16:55:13
Vroeger had je draagbare radio's met een spatial knop, kon je hetzelfde effect mee bereiken. Roger Waters alleen zonder Pink Floyd vind ik niet veel aan. Hij heeft blijkbaar een weerwoord nodig, enig tegengas. Heb het vaker gezegd: zonder dwarsliggers geen spoor geldt ook voor Roger Waters zijn muziek vind ik. Dat nieuwste werk van hem ook, het zal wel.
Ben fan van PF t/m WYWH daarna vind ik het slappe herhaling van zetten, inclusief the Wall. Gilmour en Waters alleen vind ik ook niet veel, er mist wat. Die nieuwe van PF van een poosje terug kan zo in de liftmuziek top 10.
Mijn vriendin staat zeker in jouw personel  elevator list op nummer 1.   😋😂😆😉
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Vinyl_Fuchs

#17015
Citaat van: renes59 op januari 13, 2019, 17:04:18
Heb altijd al gedacht dat audiofielen niet naar muziek luisteren maar naar geluid. Q sound was er in de 70er jaren ook al, alleen waren de LP's en bijbehorende elementen niet te krijgen.
Quadriphonic. Ja, bekend bij o.a. Philips en Marantz. Mits in bezit van quadrofonisch element en Sq-decoder.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Paul op januari 13, 2019, 17:22:32
Mijn vriendin staat zeker in jouw personel  elevator list op nummer 1.   😋😂😆😉
Heb je nog een 2de vriendin die Patricia heet?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

#17019
Citaat van: Paul op januari 13, 2019, 17:22:32
Mijn vriendin staat zeker in jouw personel  elevator list op nummer 1.   😋😂😆😉
De hele lijst staat op nummer 1, ernaar luisteren doe ik niet. Eén keer en daarna niet meer. Kan het ook niet draaien want ik heb het niet ( meer).
Er is best veel waar ik niet naar luister, ligt aan mij en kan er heel goed mee leven. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Vinyl_Fuchs

Na alle "audiofiele" rompslomp  :wink:: The Allman Brothers Band - Live at the Atlanta International Pop Festival op vinyl uiteraard.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: renes59 op januari 14, 2019, 23:48:36

https://youtu.be/6IydWoyZ7Ew
Supermooie clip. Daar had MTV nog een puntje aan kunnen zuigen. Dacht eerst dat het retro was, maar is authentiek.
Rene, heb je Ike & Tina Turner - Live in Paris op vinyl wel eens beluisterd. (met jouw muziekkennis, vermoedelijk wel). Voor mij een van de beste live-albums allertijden.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

renes59

#17024
Heb ik niet gehoord want ik ben geen van Tina Turner 8-), ik ga eens gaan luisteren staat vast wel op Spotify.
Het origineel uit 1969. Vind de video wel goed, diegene die de muziek van Ike en Tina eronder heeft gezet heeft verstand van zaken. Je verwacht dat elk moment John Steed en Emma Peel voorbij komen.

https://youtu.be/DSSlWfOCgLw
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.