Aansluiten extra bas box

Gestart door PvB, oktober 30, 2020, 10:23:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PvB

Ik ben in bezit van het type versterker Marantz PM 7005 en wil graag wat meer bas uit mijn (mordaunt short ) boxen halen, echter mij is verteld dat dit helaas op dit type versterker niet mogelijk is... weet iemand of heeft iemand hier ervaring mee

alvast dank

TurboMarco

#1
Een subwoofer met een high-level input heb je nodig.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

PvB


TurboMarco

Graag gedaan.

Houd wel rekening mee dat hoe groter je hoofdspeakers zijn de subwoofer daarin mee moet gaan .

Hieronder wat voorbeelden en wat tips:

Compacte speaker (13cm-15cm woofer) : 20cm subwoofer.
Medium speaker (15cm-17cm woofer) : 25cm subwoofer.
medium/grote speaker (meerdere 15cm-17cm tot 20cm woofer(s) : 30cm subwoofer.

Let wel dit zijn globale richtlijnen om integratie van een subwoofer te vergemakkelijken.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

PvB


JohnWx

Citaat van: PvB op oktober 30, 2020, 10:23:50
Ik ben in bezit van het type versterker Marantz PM 7005 en wil graag wat meer bas uit mijn (mordaunt short ) boxen halen, echter mij is verteld dat dit helaas op dit type versterker niet mogelijk is... weet iemand of heeft iemand hier ervaring mee

alvast dank

Uit een versterker haal je niet meer laag wel met een subwoofer of wat schuiven met je speakers maar dat is of kan marginaal zijn.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Audio addict

Ik heb ook een PM7005 , een REL kun je via high level aansluiten zoals sommigen al aan gaven  :-)







Marantz PM 7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - Stereo REL T5i's - Audioquest Golden Gate interlinks - Audioquest NRGY power kabels.

Frits Denon

Mooi laten zien hoe je het aansluit. Heb het ook zo in mijn beide sets. Werkt top. En een Rel kun je perfect instellen.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

https://marantzforum.nl/

Helaas kunnen niet alle soorten versterkers hun mogelijkheden overtreffen. En aangezien je apparatuur op een andere frequentie wordt geteld, kun je de luidsprekers kapot maken door ze op je versterker aan te sluiten. Ik raad je toch aan om de maat van de designonderdelen te kiezen.

Stadium III

Citaat van: https://marantzforum.nl/ op november 14, 2020, 12:37:38
Helaas kunnen niet alle soorten versterkers hun mogelijkheden overtreffen. En aangezien je apparatuur op een andere frequentie wordt geteld, kun je de luidsprekers kapot maken door ze op je versterker aan te sluiten. Ik raad je toch aan om de maat van de designonderdelen te kiezen.
Nu in gewoon Nederlands aub
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

ArnOwen

Ik heb erg goede ervaringen met de tweeweg speakers van Adam, https://i4studio.nl/adam-t7v-studio-monitor Ideaal als je opzoek bent naar goede speaker die niet veel ruimte inneemt. De speakers hebben een brede frequente, een hoge respons en een perfecte voorbijgaande respons. Ook ideaal op het moment dat je als muziek hobbykamer hebt die niet teveel ruimte heeft. Tevens voor video of muziekproductie zijn ze perfect in gebruik! Ik heb ze nou een jaar ofzo en de prijs hoef je het ook niet voor te laten.